خانهاخبار
بانک جهانی درخواست کمک السالوادور را رد کرد!

بانک جهانی درخواست کمک السالوادور را رد کرد!

بانک جهانی با استناد به نگرانی های زیست محیطی و شفافیت آن، از کمک به السالوادور در پذیرفتن بیت کوین به عنوان پول قانونی خودداری کرده است.
۱۴۰۰/۳/۳۰

هنگامی که صحبت از بیت کوین می شود، بانک جهانی اعلام کرده که نگران شفافیت و تأثیر رمزارزها بر محیط زیست است. بانک جهانی درخواست السالوادور برای کمک به اجرای بیت کوین به عنوان پول قانونی  در کشور را رد کرده است. این در حالی است که این موسسه مالی به کشورهایی که پروژه‌های بزرگ مالی را دنبال می کنند کمک هزینه یا کمک فنی می کند. 

image

 

سخنگوی بانک جهانی در این زمینه به رویترز گفته که: «دولت السالوادور برای کمک به اجرای قوانین مرتبط به بیت کوین در این کشور به ما مراجعه کرده است، اما این چیزی نیست که بانک جهانی با توجه به مسائل زیست‌محیطی و شفافیت بتواند از آن پشتیبانی کند.»

از زمان تصویب بیت کوین به عنوان یک واحد پول قانونی در السالوادور، این کشور با کم‌توجهی صندوق بین‌المللی پول (IMF) و اخیراً بانک جهانی روبرو شده است. این وام‌دهنده بین‌المللی کمک به اجرای پرداخت‌های بیت کوین در السالوادور را رد کرده است.

هفته گذشته تحلیلگران JP Morgan گفتند: «پیامدهای واضح و مهمی برای آن کشور وجود دارد، اما مزایای اقتصادی ملموس مرتبط با تصویب بیت کوین به عنوان ارز رسمی دوم قابل تامل است.»

‏Benoit Coeure، رئیس مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی، گفت که حرکت بیت کوینی السالوادور «یک آزمایش جالب» بود.

همچنین رئیس جمهور السالوادور اعلام كرده است كه قصد دارد ظرف سه ماه در سراسر کشور این رمز ارز را تبدیل به ارز قانونی کند. با این حال، با توجه به عدم پذیرش بانک جهانی از کمک به این کشور، این سؤال مطرح شده است که آیا این برنامه جسورانه به زودی به نتیجه می‌رسد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)