خانهاخبار
مایکروسافت با استفاده از پردازش ابری، بازی‌های ایکس باکس سری ایکس را به ایکس باکس وان می‌آورد

مایکروسافت با استفاده از پردازش ابری، بازی‌های ایکس باکس سری ایکس را به ایکس باکس وان می‌آورد

به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت قصد افزایش عمر کنسول نسل هشتمی خود را داشته و می‌خواهد با استفاده از پردازش ابری، بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس را به ایکس باکس وان بیاورد.
۱۴۰۰/۳/۲۶

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که با استفاده از سرویس پردازش ابری خود، قصد افزایش عمر کنسول ایکس باکس وان را دارد. این بدین معناست که کاربران ایکس باکس وان به زودی می‌توانند با استفاده از این کنسول نسل هشتمی، عناوین انحصاری کنسول‌های جدید مایکروسافت را نیز تجربه کنند.

image

 

این شرکت می‌گوید که سرویس Xbox Cloud Gaming یا همان xCloud، به کاربران ایکس باکس وان اجازه خواهد داد تا بدون خریدن یک کامپیوتر گران قیمت گیمینگ و یا کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس یا اس، بازی‌های تازه ایکس باکس را اجرا کنند.

ویل تاتل که از مسئولین بخش خبری Xbox Wire است، درباره این قابلیت چنین می‌گوید:

سعی ما همواره بر این بوده که بازی‌های نسل جدید مانند Microsoft Flight Simulator را برای میلیون‌ها کاربر ایکس باکس وان در دسترس قرار دهیم و حالا با استفاده از سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس، شما می‌توانید بسیاری از این بازی‌ها را بر روی کنسول‌های فعلی خود، موبایل‌ها، تبلت‌ها و یا حتی مرورگر‌های وب اجرا کنید. 

این حرکت مایکروسافت راه‌های بیشتری را برای تجربه بازی‌های ایکس باکس فراهم می‌کند و به کاربران ایکس باکس وان که عده چشمگیری هستند نیز اجازه خواهد داد تا بازی‌های سال ۲۰۲۲ این شرکت مانند Starfield و Redfall را که در انحصار کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس هستند؛ بر روی کنسول خود که هشت سال از عمر آن می‌گذرد، اجرا کنند.

مایکروسافت هنوز به تاریخ دقیقی برای آغاز عرضه سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس بر روی ایکس باکس وان اشاره نکرده است؛ اما این خبر نشانگر عزم راسخ این شرکت برای تولید یک اکوسیستم بسیار باکیفیت گیمینگ است و به نظر می‌رسد که همانطور که پیش از این اعلام کرده بودند، بخش ایکس باکس قصد محدود کردن خود بر روی سخت افزار خاصی را ندارد و هدف مایکروسافت ارائه تجربه کامل بازی‌های ایکس باکس بر روی گجت‌هایی مانند تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)