خانهاخبار
تصاویر رابط کاربری ویندوز 11 پیش از معرفی لو رفت!

تصاویر رابط کاربری ویندوز 11 پیش از معرفی لو رفت!

عکس های جدیدی از محیط سیستم عامل ویندوز 11 قبل از معرفی در رسانه‌ها منتشر شد.
۱۴۰۰/۳/۲۶

پس از افشای اسکرین شات‌هایی از ویندوز 11 در مرجع چینی Baidu، شب گذشته شاهد انتشار تصاویر واضحی از اقصی نقاط محیط این پلفترم در رسانه‌های خبری بودیم. در این تصاویر شاهد رابط کاربری، منوی استارت و بسیاری ویژگی‌های جدید هستیم که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

ظاهر رابط کاربری و منوی استارت ویندوز 11، کاملا با چیزی که به صورت نسخه اصلی ویندوز 10X شاهد آن بودیم، هماهنگ است. مایکروسافت با ارائه این نسخه، کار کردن با این پلتفرم روی دو مانیتور به صورت همزمان را شدیدا آسان کرده است. اما یکی از بزرگ ترین جاهایی که شاهد تغییرات آن هستیم، قسمت تسک بار است. مایکروسافت تصمیم گرفته است تا چینش آیکون اپلیکیشن‌ها را از سمت چپ به مرکز این نوار وظیفه انتقال دهد، آیکون منوی استارت نیز ظاهر جدیدی پیدا کرده و فضای tray نیز خالی شده است.

image

منوی استارت جدید، حالت ساده شده چیزی است که در ویندوز 10 شاهد آن هستیم و دیگر اثری از کاشی‌های لایو دیده نمی‌شود. در این قسمت شاهد اپلیکیشن‌های پین شده، آخرین فایل‌های استفاده شده و امکان شات دان یا ریستارت سریع در اختیار کاربران قرار گرفته است. این منو به معنای واقعی، نسبت به ویندوز 10 ساده‌تر شده است.

اگر از سیستم وسط چین بودن آيکون‌ها و منوی استارت رضایت ندارید، می‌توانید آن‌ها را مانند ویندوز 10 به سمت چپ انتقال دهید. به همراه حالت دارک که به ویندوز 11 اضافه شده است، می‌توان آن را نسخه بازطراحی شده ویندوز 10 به حساب آورد که به صورت دراماتیکی با تغییرات جدید همراه شده است.

image

 

مایکروسافت همچنین در طراحی رابط کاربری ویندوز 11 از گوشه‌های گرد استفاده کرده است. این موضوع در منوهای context و کل محیط سیستم عامل به چشم می‌خورد. منوی استارت ویندوز 11 نیز با گوشه‌های گرد همراه است. البته این هنوز اولین نسخه از ویندوز 11 است و به همین دلیل، هنوز تمام قابلیت‌ها درون آن گنجانده نشده است.

به همراه ویندوز 11، ما انتظار تغییرات زیاد در اپلیکیشن‌های پیش فرض ویندوز را داشته‌ایم، اما بسیاری از آن‌ها هنوز در وضعیت قبلی خود به سر می‌برند. بسیاری از قسمت‌های این پلتفرم به حالت نهایی خود رسیده‌اند و به این ترتیب، می‌توانیم انتظار ارائه اولین نسخه آزمایشی در آینده نزدیک را داشته باشیم.

 

در قسمت نوار وظیفه (تسک بار) شاهد یک آیکون جدید هستیم که با عنوان Widgets در ویندوز 11 از آن یاد می‌شود. شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت، ویجت‌ها را به این پلتفرم بازگردانده است و این نسخه، برخی از آن‌ها را با خود به همراه آورده است.

از آن جا که این اولین نسخه از ویندوز 11 است، ویجت‌ها هنوز به صورت کامل با ویندوز 11 هماهنگ نشده و اجرا نمی‌شوند. اما امکان دسترسی سریع به آن‌ها برای مشاهده اخبار، اطلاعات آب و هوایی و سایر محتوای وب برای کاربران در نظر گرفته شده است.

image

 

در حالی که مایکروسافت عرضه ویندوز 10X را کنسل کرد، اما مهندسان ردموندی قسمت اعظمی از محتوای این سیستم عامل را به ویندوز 11 اضافه کرده‌اند. ویندوز 10X به صورت ذاتی برای کار با دو نمایشگر به صورت همزمان طراحی شده بود. به این ترتیب شاهد یک نسخه بازطراحی شده از ویندوز بودیم که ویژگی‌های جذابی را نیز با خود به همراه داشت که برخی از آن‌ها را در ویندوز 11 خواهیم دید.

در این پلتفرم همچنین راه ساده‌ای برای تغییر ابعاد پنجره یا انتقال آن به قسمت‌های مختلف تصویر از طریق نگه داشتن نشانگر ماوس روی دکمه ماکسیمایز در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می‌توانید پنجره مورد نظر را به آسانی به گوشه‌های محیط سیستم عامل انتقال داده یا سایز آن را تغییر دهید.

image

 

متأسفانه در قسمت ویندوز استور نباید انتظار تغییرات شگرفی را داشته باشیم. از آن جا که این اولین نسخه از ویندوز 11 است، لذا به نظر می‌رسد که تغییرات اعمال شده هنوز روی این قسمت قابل مشاهده نیست.

ویندوز استور در ویندوز 11، دقیقا همان چیزی است که ویندوز 10 شاهد آن بودیم و دسترسی به تمام اپلیکیشن‌ها و محتوا به همان صورت به قوت خود باقی مانده است.

image

 

مهندسان مایکروسافت در ماه‌های اخیر در حال کار روی فروشگاه نرم‌افزای جدیدی بوده‌اند و شایعات حاکی از آن است که باید انتظار تغییرات بزرگی در این زمینه را داشته باشیم. ساتیا نادلا قول داده است که توسعه دهندگان، می‌توانند منتظر یک فرصت هیجان انگیز در این زمینه باشند و به نظر می‌رسد که یک فروشگاه نرم‌افزاری جذاب در انتظارشان است.

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا با ایجاد تغییرات خاص در فروشگاه نرم‌افزاری خود، اجازه ارائه انواع اپلیکیشن‌ها از جمله مرورگرهای کروم و فایرفاکس را به توسعه دهندگان بدهد. همچنین توسعه دهندگان احتمالا در آینده نزدیک، می‌توانند تمام هزینه دریافتی از فروش نرم‌افزارهای خودرا بدون کسر سهم شرکت مایکروسافت دریافت کنند.

مراحل ستاپ ویندوز 11 نیز با تغییراتی همراه شده است. به مانند ویندوز 10X، کاربران یک مسیر چند مرحله‌ای را برای تنظیمات ویندوز پیش روی خواهند داشت. همچنین هنگام بوت شدن دستگاه با سیستم عامل ویندوز 11 نیز یک صدای جدید استارتاپ را تجربه خواهیم کرد.

در ویندوز 11، تجربه استفاده از ایکس باکس نیز متفاوت خواهد بود. اپلیکیشن جدید ایکس باکس حالا با ویندوز 11 هماهنگ شده است و به این ترتیب امکان دسترسی به بازی‌های ایکس باکس گیم پس را به کاربران می‌دهد و از طرف دیگر، به شبکه اجتماعی ایکس باکس نتورک و ایکس باکس استور نیز دسترسی خواهیم داشت. Xbox Game Bar و Windows Game Mode به همراه حالت پیشین خود که در ویندوز 10 شاهد آن بودیم، باقی مانده است.

 

با شایعاتی که اخیرا به گوش می‌رسد، ظاهرا مایکروسافت برای عرضه ویندوز 11 کاملا آماده است. رویداد معرفی این پلتفرم در تاریخ 24 ژوئن مصادف با سوم تیر ماه برگزار خواهد شد. تصویر دعوتنامه این رویداد، یک پنجره را به نمایش می‌گذارد که نور رد شده از این پنجره، عدد 11 را روی زمین نشان می‌دهد. اگر پیگیر اخبرا دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که کارمندان مایکروسافت مدت هاست که از عرضه نسخه جدیدی از ویندوز خبر می‌دهند و حالا این تصاویر درز پیدا کرده، خبر از ویندوز 11 می‌دهند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)