خانهاخبار
مایکروسافت در سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز 10 پایان می‌دهد

مایکروسافت در سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز 10 پایان می‌دهد

شرکت مایکروسافت برای نخستین بار برنامه‌اش برای پایان پشتیبانی از ویندوز 10 را اعلام کرده و به نظر می‌رسد که در روز ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵، باید شاهد پایان عمر این سیستم عامل محبوب باشیم.
۱۴۰۰/۳/۲۴

مایکروسافت در روز ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) به طور رسمی پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 را متوقف می‌کند. این تاریخ حدود ۱۰ سال پس از معرفی این سیستم عامل خواهد بود. مایکروسافت تاریخ بازنشستگی ویندوز 10 را در صفحه به روزرسانی شده مربوط به پشتیبانی از نسخه‌های مختلف این سیستم عامل اعلام کرده است. به گزارش Thurrott، این نخستین باری است که مایکروسافت از برنامه خود برای پایان پشتیبانی از ویندوز 10 رونمایی کرده است.

هنوز مشخص نیست که این صفحه دقیقا در چه تاریخی به روز شده است اما به گفته Thurrott، کاربرد این صفحه در گذشته این بود که مشخص می‌کرد نسخه‌های ویندوز 10 در چه تاریخی دیگر پشتیبانی نخواهند شد و هرگز اشاره‌ای به پایان پشتیبانی کلی از این سیستم عامل در آن دیده نمی‌شد. به گفته وی، این حرکت مایکروسافت احتمالا بدین معناست که نسخه دیگری از سیستم عامل ویندوز در راه است.

image

 

مایکروسافت تا به حال اشار‌ه‌های زیادی به آمادگی خود برای عرضه ویندوز 11 داشته است و این شرکت نرم افزاری قرار است در هفته آینده رویدادی را برگزار کرده و در آن از نسل بعدی این سیستم عامل رونمایی کند. این رویداد به ساعت ایران در ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شده و دعوتنامه آن، نشانگر پنجره‌ای است که سایه‌ای ایجاد کرده که شباهت زیادی به عدد ۱۱ دارد.

مقامات مایکروسافت ماه‌هاست که به رویداد معرفی نسل بعدی ویندوز اشاره می‌کنند و این شرکت در هفته گذشته، با انتشار ویدیویی ۱۱ دقیقه از صدای بوت ویندوز، به نسخه جدید این سیستم عامل اشاره کرد.

مایکروسافت احتمالا نسخه‌ای از ویندوز را که دچار تغییرات فراوانی در بخش رابط کاربری شده معرفی خواهد کرد و احتمالا شاهد بازطراحی استور ویندوز نیز خواهیم بود. مایکروسافت مدتی است که در حال کار روی پروژه‌ای به نام Sun Valley است که به گفته آنها، ظاهر ویندوز را به طور کامل دگرگون خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت در ابتدا نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تا ۱۰ سال از ویندوز 10 پشتیبانی کند و پایان پشتیبانی از این سیستم عامل را تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرده بود، اما حالا نزدیک یک سال از این تاریخ گذشته است و ویندوز 10 نیز به طور مداوم آپدیت‌های جدید را دریافت می‌کند و پشتیبانی از آن همچنان ادامه دارد. البته ما هنوز به دوران پایانی پشتیبانی از این سیستم عامل که در آن دیگر ویژگی جدیدی به آن اضافه نخواهد شد و شرکت تنها به حل مشکلات و باگ‌ها بسنده‌ می‌کند نرسیده‌ایم.

image

 

ویندوز 10 یک تغییر مسیر جدی برای مایکروسافت بود و از زمان عرضه آن، این شرکت روند خود را که هر چند سال یکبار نسخه‌ای جدید از سیستم عامل خود را معرفی می‌کرد، متوقف نمود و به پشتیبانی مداوم از این سیستم عامل به عنوان یک سرویس ادامه داد و آن را دو بار در سال با ویژگی‌هایی جدید به روزرسانی می‌کرد.

مایکروسافت پیش از این ویندوز 10 را «آخرین نسخه ویندوز» نامیده بود ولی حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد حرکت به سمت جلو رو دارد و با گذشت ۶ سال از عرضه این سیستم عامل محبوب، به دنبال جانشینی برای آن است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)