خانهاخبار
ویژگی جدید Focus در iOS 15 چطور کار می‌کند؟

ویژگی جدید Focus در iOS 15 چطور کار می‌کند؟

در این مطلب قصد آموزش نحوه استفاده از مود Focus در iOS 15 را داریم.
۱۴۰۰/۳/۲۰

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان از سیستم عامل موبایلی خود یعنی iOS 15 رونمایی کرد. طبق انتظار بیشتر این کنفرانس به اپلیکیشن فیس‌تایم اختصاص داشت چرا که بعد از همه‌گیری بیشتر کسب و کارها از طریق ارتباطات تصویری به انجام امور خود می‌پرداختند و چندان جای تعجب نداشت که اپل نیز به بهبود این اپلیکیشن بپردازند.

image

در iOS 15 اپل از یک ویژگی جدید با عنوان Focus رونمایی کرد که به کاربران کمک می‌کند عوامل حواس پرتی را به حداقل کاهش دهند. ناگفته نماند که این ویژگی توسط آیپد، مک و اپل واچ نیز پشتیبانی می‌شود. این قابلیت توانایی فیلتر کردن اعلان، تماس و پیام را دارد و با فعال کردن آن در هنگامی که کاربر در دسترس نیست پیامی به صورت خودکار ارسال می‌شود. در ادامه نحوه عملکرد Focus را بیان خواهیم کرد. این ویژگی در واقع تکامل یافته Do Not Disturb است با این تفاوت که انعظاف پذیری و اتوماسیون بیشتری را به ارمغان می‌آورد و موجب افزایش تمرکز کاربر روی کار خود می‌شود.

image

چه محل کار شما خانه باشد یا بیرون، می‌توان برای حالت‌های مختلف همچون رانندگی، ورزش کردن، کار، اوقات خلاقیت و یا هرچیز دیگری فیلترهای سفارشی برای اعلان‌ها، پیام‌ها و تماس‌ها نتظیم کنید و پاسخ‌های خودکار برای چنین زمان‌هایی بسازید. در حال حاضر iOS 15 به عنوان نسخه بتا توسعه دهندگان در دسترس است. نسخه عمومی توسعه دهندگان نیز در ماه جولای منتشر می‌شود و نسخه رسمی نیز در فصل پاییز عرضه می‌شود.

نحوه استفاده از Focus در iOS 15

image

تنظیم کردن Focus در آیفون

  • در آیفون خود به بخش تنظیمات بروید
  • بالای Screen Time روی Focus ضربه بزنید
  • در صفحه اصلی Focus با گزینه‌های Do Not Disturb, Sleep, Personal و Work مواجه می‌شوید و در بالای صفحه نیز گزینه + برای ساختن حالت مورد نظر خود وجود دارد
  • گزینه Share Across Devices به طور پیش فرض فعال است و این اتفاق باعث می‌شود این تنظیمات در تمام دستگاه‌های اپلی شما اعمال شود. برای غیر فعال کردن آن کافی است دکمه آن را خاموش کنید
  • Focus روی آیپد، مک و اپل واچ نیز کار می‌کند البته باید به یاد داشته باشید که همگی باید به نسخه‌های جدید به‌روزرسانی شده باشند
  • در این بخش می‌توانید تماس‌ها و اعلان‌ها را شخصی سازی کنید و مشخص کنید که چگونه آن‌ها هنگام فعال بودن Focus عمل کنند

در واقع در Focus تعداد افرادی که می‌خواهید به شما دسترسی داشته باشند هنگام کار یا فعالیت دیگر را مشخص می‌کند و نحوه نمایش اعلان‌ها و هشدارها را شخصی سازی می‌کنید. البته این کار را می‌توان به صورت ساعت در شبانه روز انجام داد و یا به صورت دستی آن را فعال کرد. اگر کسی کاری فوری داشته باشد می‌توان در برنامه آی‌مسیج با انتخاب گزینه Notify Anyway این پیام را منتقل کرد.

image

ابتدا اپل از شما می‌خواهد مخاطبانی که می‌خواهید از آن‌ها اعلان دریافت کنید را مشخص کنید و در ادامه برنامه‌هایی که نمی‌خواهید اعلان‌هایش را از دست بدهید. می‌توان در این بخش مخاطبان و اپلیکیشن‌ها را مشخص کرد و یا هیچ کس را انتخاب کرد. به هرحال دکمه Add Contacts برای مشخص کردن مخاطبان وجود دارد و کاربر می‌تواند از آن استفاده کند. در مرحله بعد می‌توان Home Screen و زمان را سفارشی سازی کرد. در نهایت هم می‌توان نحوه فعال شدن Focus را مشخص کرد. گزینه‌های فعال شدن در روزهای هفته طبق ساعات مشخص، موقعیت مکانی و یا فعال شدن از طریق هوشمند در دسترس است. همچنین می‌توان این ویژگی را به صورت دستی نیز فعال کرد.

image

 

برای تنظیم حالت‌های Focus بیشتر می‌توان به صفحه اصلی این مود برگشت. با انتخاب آیکون + می‌توان حالت شخصی مورد نظر خود را تنظیم کنید و به راحتی بر اساس ساعت یا موقعیت جعرافیایی آن را فعال کنید. با اضافه شدن آیکون Focus به کنترل سنتر وقتی روی آن کلیک کنید از کاربر سوال می‌شود که کدام حالت را می‌خواهد فعال کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)