خانهاخبار
هواوی از میت پد 12.6 و 10.8 در کنار مدل میت پد 11 رونمایی کرد

هواوی از میت پد 12.6 و 10.8 در کنار مدل میت پد 11 رونمایی کرد

در ادامه مراسم مربوط به هارمونی او اس، هواوی از تبلت‌های جدید خود رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۳/۱۲

امروز برای هواوی خیلی بزرگ و مهم محسوب می‌شود چرا که از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مهمی رونمایی کرده که می‌توان گفت آینده این غول چینی در گرو موفقیت این سیتم عامل و سخت‌افزارهای آن است. هواوی هارمونی او اس ۲ را به صورت رسمی رونمایی کرد و اولین تبلت‌های مجهز به این سیتم عامل را معرفی کرده و به زودی راهی بازار خواهند شد. گل سر سبد این تبلت‌ها هواوی میت پد 12.6 است که می‌خواهد علیه رقبای گردن کلفتی چون گلکسی تب اس و آیپد پرو اپل قد علم کند.

image

یک نسخه کوچکتر 10.8 اینچی وجود دارد که تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام در قلب آن جاخوش کرده است. دستگاه بعدی هواوی میت پد 11 است که همان هارمونی او اس را اجرا می‌کند و تراشه اسنپدارگون ۸۶۵ برای انجام امور کاربر به کار گرفته شده است. این دستگاه بیشتر برای دانشجویان و افرادی که به دنبال مدلی مقرون به صرفه هستند در نظر گرفته شده است.

هواوی میت پد 12.6 و 10.8

image

میت پد جدید اولین تبلت هواوی بر پایه هارمونی او اس است و می‌تواند سکوی پرتاب هواوی باشد. با داشتن نمایشگری بزرگتر، هواوی چند قابلیت مولتی تسکینگ جدید را هم در هارمونی او اس جای گذاری کرده تا بتواند رضایت کاربران را جلب کند. صفحه اصلی آن فقط تجمع اپلیکیش‌ها نیست و با یک داک بیشتر حسی شبیه لپ‌تاپ منتقل می‌کند و با وجود ویجت‌های گوناگون، کنترل پنل و قابلیت‌ دسترسی عملکرد درون اپلیکیشن‌ها که می‌تواند به کنار منتقل شود، این حس قوی‌تر هم خواهد شد. البته این ظاهر، شباهت غیر قابل انکاری هم به سیستم عامل iPadOS دارد!

هواوی با پیش نمایش برنامه‌های زنده در هارمونی او اس و پشتیبانی از ماوس در سراسر رابط کاربری قصد القای حس لپ‌تاپ را به کاربر دارد و باید دید چقدر در این امر موفق بوده است. مولتی تسکینگ به همراه قابلیت میرور کردن گوشی‌های هواوی روی تبلت میت پد، باعث می‌شود کاربر بتواند به راحتی فایل‌ها را درگ و دراپ کند و در عین حال به تماس‌ها پاسخ دهد و حتی به پیام‌ها از روی تبلت پاسخ دهد.

image

حالت میرور به کاربر اجازه می‌دهد تا تبلت را به لپ‌تاپ‌های ویندوزی هواوی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، وصل کرده و به انجام امور کاری خود بپردازند. با این اتفاق کاربران قادرند از تبلت میت پد خود به عنوان دستگاهی لمسی برای طراحی‌های فتوشاپ بهره بگیرند و حتی می‌تواند به عنوان مانیتور ثانویه در خدمت کاربر باشد. در بخش سخت‌افزاری باید گفت میت پد 12.6 از یک پنل OLED با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ بهره می برد که نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را به صورت استاندارد برای کاربر به ارمغان می‌آورد. مدل میت پد 11 نیز به نمایشگر IPS LCD مجهز شده که نرخ نوسازی در این مدل روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده است. قابل ذکر است وضوح تصویر در این مدل همانند قبلی ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است.

image

هواوی دوربین سلفی را در وسط حاشیه‌های نمایشگر قرار داده که در هنگام تماس‌های ویدیویی بیشتر حسی شبیه لپ‌تاپ به کاربر منتقل می‌کند. این پنل از پخش محتوای HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند و تمام گستره رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. همچنین هشت بلندگو که توسط هارمن/کاردون تنظیم شده است و چهار میکروفون در اطراف تبلت قرار گرفته که می‌تواند تا ۵ متر فاصله را پوشش دهند. تراشه هواوی کرین 9000E در نسخه بزرگتر قرار گرفته، در حالی که نسخه 10.8 اینچی از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می‌برد. هر دو مدل با ۸ گیگابایت رم  و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شوند. در پنل پشتی تبلت نیز سه دوربین با یک سنسور عمق سنج سه بعدی قرار گرفته است.

image

هواوی به لطف وجود باتری حجیم‌تر ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی با یک بار شارژ می‌تواند استفاده ۱۴ ساعتی را تضمین کند. میت پد 12.6 هواوی از شارژ ۴۰ واتی با سیم، ۲۷ واتی بی‌سیم و ۱۰ واتی معکوس پشتیبانی می‌کند. نسخه 10.8 از باتری ۷۲۵۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. هردو مدل از قلم M-Pencil و کیبورد مغناطیسی پشتیبانی می‌کنند.

تبلت‌های جدید میت پد در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید ارائه می‌شوند. قیمت نسخه 12.6 در اروپا ۷۹۹ یورو خواهد بود. فعلا از در دسترس بودن نسخه 10.8 برای بازارهای بین‌المللی خبری در دست نیست و به تبع قیمت آن هم مشخص نشده است. اما در روزهای آینده قطعا خبرهای بیشتری منتشر خواهد شد.

هواوی میت پد 11

مدل معمولی میت پد 11 دارای یک صفحه نمایش LCD به اندازه ۱۰.۹۵ اینچ است که همانند دیگر نسخه‌ها از وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ بهره می‌برد و نرخ نوسازی نیز روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده است. تعداد اسپیکرها در این تبلت چهار عدد که باز هم هارمن/کاردون آن‌ها را تنظیم کرده و تعداد میکروفون‌ها نیز چهار عدد است.

image

هواوی در این مدل از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهره جسته که البته ممکن است قدیمی باشد ولی همچنان عملکرد خوبی دارد. در اینجا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. باتری این مدل نیز ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ ۲۲.۵ واتی سریع پشتیبانی می‌کند. برای این نسخه نیز پشتیبانی از قلم M-Pencil و کیبورد ساخت هواوی پیش بینی شده است. میت پد 11 با قیمت ۳۹۹ یورو در بازار اروپا به فروش می‌رسد و جزییات بیشتر آن بعدا اعلام خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)