خانهاخبار
مشخصات یک ساعت هوشمند چه چیز‌هایی است؟

مشخصات یک ساعت هوشمند چه چیز‌هایی است؟

ساعت هوشمند یکی از انواع گجت‌های کاربردی است که توانایی در اختیار قرار دادن قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی را برای کابران دارد و توجه‌های زیادی را به خود واداشته است.
۱۴۰۰/۳/۱۱

با پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی گجت‌های هوشمند مسیر خود را در زندگی‌های روزمره باز کرده و به نوعی این شرایط را به وجود آورده‌اند که کاربران برای انجام کارهای خود به آنها وابسته باشند، همین موضوع کمپانی‌های مطرح این حوزه را بر این واداشته که رو به طراحی و ساخت این محصولات بیاورند؛ ساعت هوشمند یکی از این نوع گجت‌ها است که توانایی در اختیار قرار دادن قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی را برای کابران دارد و توجه‌های زیادی را به خود واداشته، اما با همراه باشید تا بدانیم این نوع محصولات از چه نظر با هم تفاوت دارند و بررسی کنیم که مهم‌ترین تفاوت‌ها در میان تنوع مختلف ساعت‌های هوشمند کدام‌اند.

همان گونه که ساعت‌های کلاسیک از نظر متریال ساخت، طراحی و قابلیت‌ها مانند توانایی‌اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا، کرنومتر و‌اندازه گیری دما از یکدیگر تفاوت دارند در سری هوشمند ساعت‌ها هم این تفاوت میان مدل‌های مختلف وجود دارد که کاربران باید با آنها آشنا شوند. اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم، هفت مورد زیر کلی‌ترین و بارز‌ترین تفاوت‌های می‌باشند :

۱-  طراحی

بسته به نوع کارایی و بهره مندی از امکانات، کمپانی‌ها دست به طراحی‌های مختلفی می‌زنند و از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند مثل برخی از ساعت‌ها که دارای صفحه نمایش گرد از جنس Gorilla Glass و برخی با صفحه نمایش مکعبی شکل از جنس شیشه معدنی؛ این موضوع در ساخت بدنه و بند ساعت نیز صدق می‌کند.

۲- کیفیت صفحه نمایش

صفحه نمایش‌های مختلفی از نوع LCD  ، AMOLD و TFT بر روی ساعت‌های مختلف وجود دارد که هر کدام از آنها توانایی ارائه رزولوشن و کیفیت تصویر مختلفی را بسته به پارامترهایی که شرکت سازنده در نظر گرفته دارند.

image

 

۳- سنسور‌های هوشمند

بهره مندی از انواع مختلف حسگرها باعث شده تا این نوع از ساعت‌ها بتوانند کارهایی مانند بررسی کیفیت خواب، پایش 24 ساعته ضربان قلب،‌اندازه گیری مسافت، میزان فشار خون، میزان فشار هوا، قدم شمار، بررسی حالت‌های ورزشی، شتاب سنج، قطب نما، نور سنج، ژیروسکوپ، اکسیژن خون، استرس، GPS و مدیریت دوران قاعدگی برای زنان را انجام دهند.

۴- مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

بعضی از ساعت‌های هوشمند برای کاربری‌های خاصی طراحی شده‌اند و این شرایط را برای خریداران فراهم می‌سازند تا علاوه بر امکان استفاده عادی و روزمره بتوان از آنها در استخر، دریا و یا هر مکان خشک و مرطوبی استفاده کرد و برای تشخیص آنها باید توجه داشت که آیا محصول دارای گواهی IP و یا ATM است یا نه !؟ برای توضیح این گواهی‌ها هم باید گفت که پس از نشان استاندارد اول (IP) دو عدد قرار می‌گیرد که اولی برای نشان دادن مقاومت در برابر گرد و غبار و دومی‌برای مقاومت در برابر آب است، ATM هم یک استاندارد برای ضد آب بودن می‌باشد.

image

 

۵- باطری و مدت زمان استفاده

بهره مندی از یک باطری قدرتمند در عین حال سبک از ویژگی‌های یک محصول دیجیتال مناسب می‌باشد که این نکته در ساعت‌های هوشمند نیز صادق است و اگر شما قصد خرید یک ساعت هوشمند دارید حتما به این نکته توجه داشته باشید که آن محصول تا چند روز توانایی ارائه خدمات را برای شما دارد.

۶- رابط کاربری

ساعت‌های هوشمند هم مانند گوشی‌های تلفن همراه از یک نوع سیستم عامل و رابط کاربری استفاده می‌کنند و همانگونه که در استفاده از گوشی باید به سیستم عامل آن توجه داشته باشید در خرید ساعت هم باید محصولی با رابط کاربری مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
 
این مواردی که در بالا به آنها اشاره شده مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی بودن که باید در یک ساعت هوشمند به جستجوی آنها بپردازید، اما توجه داشته باشید قابلیت نظیر پشتیبانی از سیم کارت، WiFi، تغییر تم ساعت، زبان فارسی و قابلیت مکالمه نیز از اهمیت بالایی برخوردارند ولی بسته به نوع ساعت متفاوت می‌باشند؛ از طرفی هم باید برخی از ساعت‌های هوشمندی نظیر ساعت اپل از امکاناتی بهره مند هست که تقریبا می‌توان گفت که در ساعت‌های مشابه دیگر برند‌ها نمی‌توان آنها را یافت مانند هشدار افت و افزایش بیش از حد ضربان قلب، هشدار ریتم نامرتب ضربان قلب، پشتیبانی از ECG، تماس اضطراری، SOS و تشخیص افتادن از ارتفاع.

مشخصات یک ساعت هوشمند چه چیز‌هایی است ؟

با تنوع بازار و وجود برند‌های متفرقه و حتی محصولات کپی برای خرید یک گجت خوب ابتدا باید بدانید که احتیاج به چه کاربری و با چه امکاناتی دارید، سپس بسته به بودجه خود از برند‌های اصلی و مطرحی مانند اپل، هوآوی، شیائومی، هایلو، سامسونگ و ... اقدام به خرید نمایید تا بتوانید از محصول خود بهترین کارایی را دریافت کنید.

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)