خانهاخبار
جدیدترین پردازنده نسل یازدهمی اینتل، کلاک اسپید ۵.۰ گیگاهرتز را به لپ‌تاپ‌های باریک خواهد آورد

جدیدترین پردازنده نسل یازدهمی اینتل، کلاک اسپید ۵.۰ گیگاهرتز را به لپ‌تاپ‌های باریک خواهد آورد

شرکت اینتل به تازگی پردازنده جدیدی از سری نسل یازدهمی خود یا همان تایگر لیک را برای لپ‌تاپ‌های نازک معرفی کرده است که در ادامه نگاهی به مشخصات آن می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۳/۱۱

شرکت اینتل در ماه مه با معرفی نخستین پردازنده نسل یازدهمی Tiger Lake سری H خود برای لپ‌تاپ‌های قدرتمند، توانست نظر‌های بسیاری را به خود جلب کند و حالا در رویداد Computex  2021، این شرکت از دو پردازنده جدید از سری U رونمایی کرده که مخصوص الترابوک‌ها هستند و یکی از آنها برای نخستین بار کلاک اسپید ۵.۰ گیگاهرتز را به این لپ‌تاپ‌ها می‌آورد.

مدل‌های معرفی شده توسط اینتل، شامل پردازنده Core i7-1195G7 که پرچمدار جدید سری پردازنده‌های U خواهد بود و همچنین Core i5-1155G7 هستند که آن نیز عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه i5 نسل پیشین دارد.

مانند پردازنده‌های پیشین سری U، این چیپست‌ها نیز مصرف بین ۱۲ تا ۲۸ واتی دارند. این پردازنده‌ها در کانفیگ ۴ هسته‌ای ۸ رشته‌ای عرضه خواهند شد و دارای کارت گرافیک آنبرد اینتل Iris XE نیز هستند.

image

 

پردازنده Core i7-1195G7 دارای کلاک اسپید اصلی ۲.۹ گیگاهرتز است اما با استفاده از تکنولوژی Turbo Boost Max 3.0 اینتل، این عدد را به ۵.۰ گیگاهرتز افزایش داده تا شاهد بهبود چشمگیر عملکرد آن باشیم. پردازنده Core i5-1155G7 نیز کلاک اسپید ۲.۵ گیگاهرتز را دارد که پس از توربو بوست به ۴.۵ گیگاهرتز افزایش می‌یابد.

 کلاک اسپید ۵.۰ گیگاهرتز برای یک لپ‌تاپ بدون دستکاری و اورکلاک کردن پردازنده آن بسیار کاربردی است و تاثیر بسیاری در عملکرد آن دارد. شرکت اینتل نخستین پردازنده با کلاک اسپید بیشتر از ۵ گیگاهرتز برای یک لپ‌تاپ را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد.

در کنار این پردازنده‌‌های جدید، اینتل مودم 5G جدیدی نیز برای لپ‌تاپ‌ها طراحی کرده است. این مودم یک کارت M.2 است که Intel 5G Solution 5000 نام دارد و سازندگان می‌توانند آن را درون محصولات خود قرار دهند تا امکان استفاده از این شبکه پر سرعت برای کاربران وجود داشته باشند. شرکت اینتل مدتی قبل بخش تولید مودم‌های 5G مخصوص گوشی‌های هوشمند خود را به اپل فروخته بود اما به فعالیت در بخش‌های دیگر این زمینه ادامه داده است.

این مودم حاصل همکاری بین اینتل، مدیاتک (که وظیفه طراحی Firmware مودم را بر عهده دارد) و فیبوکام (تولید کننده این ماژول‌ها) است و از تکنولوژی eSIM و همچنین 5G در باند‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. به گفته اینتل شرکت‌های ایسوس، ایسر و اچ پی در آینده نزدیک از لپ‌تاپ‌هایی که از این پردازنده‌های تایگر لیک و همچنین این مودم 5G جدید استفاده می‌کنند، رونمایی خواهند کرد.

نظر شما درباره پردازنده‌های جدید تایگر لیک سری U چیست؟ آیا با عرضه این پردازنده‌ها شاهد انقلابی در عملکرد لپ‌تاپ‌های الترابوک خواهیم بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)