خانهاخبار
توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های آیپد پرو 2021 با محدودیت روبرو هستند!

توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های آیپد پرو 2021 با محدودیت روبرو هستند!

اپل در حوزه استفاده از رم، توسعه دهندگان را با محدودیت روبرو کرده است.
۱۴۰۰/۳/۸

پردازنده M1 روی آیپد پرو و مک‌های جدید از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. ماه گذشته، طبق گزارشات و شایعات مختلف ظاهرا شرکت TSMC ساخت نسخه بعدی آن با نام M1X یا M2 را آغاز کرد. اما ما اینجا می‌خواهیم در مورد محدودیت اعمال شده از سوی اپل در حوزه استفاده از رم روی آیپدهای جدید را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دو نسخه ابتدایی آیپد پرو 2021 با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی با رم 8 گیگابایتی همراه هستند و دو مدل دیگر با 1 یا 2 ترابایت حافظه داخلی، از رم 16 گیگابایتی بهره می‌برند. اما متأسفانه اپل برای استفاده از رم دستگاه برای توسعه دهندگان محدودیت خاصی در نظر گرفته و امکان بهره گیری از تمام میزان رم برای آن‌ها وجود ندارد. این موضوع توسط توسعه دهنده اپلیکیشن Artstudio Pro در انجمن Procreate مطرح شده است. او این مشکل را این گونه گزارش کرده است:

در صورتی که اپلیکیشنی بخواهد بیش از 5 گیگابایتی از رم دستگاه را اشغال کند، با کرش مواجه شده و اپلیکیشن بسته می‌شود.

image

او در ادامه به این موضوع اشاره کرده است که آیپد پرو با پردازنده M1 از یک مشکل بزرگ رنج می‌برد. پس از اعمال تست‌‌های مختلف روی آیپد پرو با 16 گیگابایت رم، وی دریافت که تنها قابلیت استفاده از 5 گیگابایت از رم در اختیار توسعه دهندگان خواهد بود. اگر اپلیکیشنی قصد استفاده بیش از این حد را داشته باشد، با کرش مواجه شده و بسته می‌شود.

محدودیت 5 گیگابایتی برای استفاده از رم، مسلما چیزی نیست که توسعه دهندگان و شاید کاربران را خوشحال نگه دارد. کاربران روی آيپد پرو با 16 گیگابایت رم، قادر خواهند بود تا بدون بروز هیچ مشکلی، تمام اپلیکیشن‌ها را در پس زمینه باز نگه دارند. با وجود اعمال محدودیت 5 گیگابایتی برای اپلیکیشن‌ها، آیپد پرو قادر خواهد بود تا به مجموع حافظه رم دسترسی داشته باشد.

در آیپد پرو 2020، این محدودیت روی 6 گیگابایت تنظیم شده بود و مهم نبود شما کدام دستگاه با چه میزان رم را انتخاب نمایید.

در کنار استفاده از چیپست M1، آیپد پرو 12.9 اینچی جدید اولین محصول اپل است که از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی بهره می‌برد. همچنین بد نیست بدانید که مدل‌های سلولار آیپد پرو11 و 12.9 اینچی جدید، از تکنولوژی 5G پشتیبانی به عمل می‌آورند. در کنار آن‌ها، قابلیت Center Stage که به دوربین سلفی الترا واید این دستگاه اضافه شده که باعث می‌شود تا شما همواره هنگام برقراری تماس‌های تصویری در مرکز تصویر باقی بمانید. به این ترتیب تصور خواهید کرد که شخصی دوربین آیپد را به سمت شما چرخانده و در حال پیگیری حرکات شما است.

image

 

آیپد پرو 2021 همچنین به درگاه تاندربولت نیز مجهز شده است و این موضوع، یک قدم موثر نسبت به پورت USB-C در آیپدهای 2020 به حساب می‌آید. این موضوع باعث می‌شود تا سرعت انتقال اطلاعات در این دستگاه 4 برابر نسبت به مدل پیشین افزایش پیدا کند و قابلیت‌هایی مانند یک کامپیوتر، در اختیار دارندگان این محصول قرار گیرد. همچنین اضافه شدن پورت تاندربولت، امکان اتصال دستگاه‌ها و محصولات مختلف را به آیپدهای جدید آورده و باعث می‌شود تا این دستگاه، روز به روز به یک کامپیوتر بیشتر شبیه شود.

آیپد پرو 11 اینچی با پنل ال سی دی، با قیمت پایه 799 دلاری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و نسخه دیگر آن، یعنی آیپد پرو 12.9 اینچی با نمایشگر مینی ال ای دی، با قیمت پایه 1099 دلاری همراه است. فروش آیپدها از سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا و اعمال قرنطینه خانگی، به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)