خانهاخبار
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 در روز ۱۲ خرداد معرفی خواهد شد

ساعت هوشمند هواوی واچ 3 در روز ۱۲ خرداد معرفی خواهد شد

نسل سوم ساعت‌های هوشمند هواوی قرار است به زودی معرفی شود و در این محصول پوشیدنی برای اولین بار شاهد استفاده از سیستم عامل هواوی یعنی Harmony OS هستیم.
۱۴۰۰/۳/۶

ساعت هوشمند هواوی واچ 2 در سال ۲۰۱۸ و با قابلیت‌هایی مانند GPS داخلی، NFC و حتی یک مدل 4G به بازار آمد؛ البته نمایشگر آن اندکی کوچک بود و عملکرد چندان مناسبی نیز نداشت. پس از آن، شاهد عرضه سری واچ GT بودیم که تقریبا در همه جهات به خصوص عمر باتری عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های پیشین داشت.

حالا، هواوی برای معرفی جانشین واچ 2 آماده است و این شرکت در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده که این ساعت هوشمند را در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) معرفی خواهد کرد.

image

 

در این ساعت می‌توانیم منتظر روش‌های جدید سنجش سلامتی مانند قابلیت سنجش دمای بدن باشیم. هواوی واچ 3 همچنین به لطف پشتیبانی از eSIM مستقل‌تر از همیشه خواهد بود. تکنولوژی eSIM برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در یک محصول رده بالا قرار گرفت که همان پیکسل 2 شرکت گوگل بود.

متاسفانه، eSIM هنوز فاصله بسیاری با جایگزین کردن سیم کارت‌های معمولی دارد ولی اگر محصولات جدید زیادی از آن استفاده کنند، شاید این رویه به مرور تغییر کند. ممکن است گوگل نیز در گوشی پیکسل 6 و ساعت پیکسل واچ از این تکنولوژی استفاده کند. خوشبختانه اپراتور ایرانسل هم در کشور ما بستری برای استفاده از eSIM فراهم کرده اما هنوز به صورت عمومی عرضه نشده و مشخص نیست که روی چه محصولاتی می‌توان از آن استفاده کرد.

به نظر می‌رسد که هواوی واچ 3، عمر باتری بسیار خوبی خواهد داشت که با توجه به مصرف بهینه ساعت‌های هوشمند پیشین این شرکت، پدیده چندان عجیبی نیست. طراحی این ساعت مانند نسل‌های قبل دایره‌ای خواهد بود و کاربران می‌توانند بین نسخه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی متری یکی را انتخاب کنند. با توجه به شایعات، این ساعت به همراه بند سیلیکونی یا چرمی عرضه خواهد شد.

بخش جالب دیگر این است که در پوستر تبلیغاتی منتشر شده از این محصول، شاهد یک پیچ دیجیتالی هستیم که دقیقا مانند چیزی است که ساعت‌های هوشمند اپل واچ دیده‌ایم. حالا باید صبر کرد و دید که هواوی چه استفاده‌ای از این پیچ دیجیتالی داشته اما خب در مجموع احتمالا همان کار زوم کردن یا اسکرول کردن را انجام خواهد داد.

image

 

ساعت هوشمند هواوی واچ 3 به همراه سیستم عامل این شرکت، یعنی Harmony OS‌ می‌شود. در صورت استفاده از یک رابط کاربری مناسب و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متفاوت، این پلتفرم توان رقابت با سایرین را خواهد داشت و روی کاغذ بسیار کاربردی‌تر از برخی رقبا مانند وان پلاس واچ که قابلیت‌های هوشمند چندانی ندارد، به نظر می‌آید.

این سیستم عامل به زودی برای نخستین بار در یک گوشی‌ هوشمند نیز به کار خواهد رفت و با وجودی که هنوز جزئیات رسمی انتشار نیافته است، اما احتمالا ماه ژوئن یا جولای می‌تواند زمان مناسبی برای عرضه گوشی هواوی P50 به همراه Harmony OS باشد.

برند آنر نیز که توسط هواوی فروخته شده و حالا یک برند مستقل محسوب می‌شود، قصد یک بازگشت جدی به بازار را دارد و توانسته دوباره سرویس‌های گوگل را به دستگاه‌های خود باز گرداند. نخستین گوشی آنر که با سرویس‌های گوگل عرضه خواهد شد، سری آنر 50 است.

درباره مشخصات احتمالی ساعت هوشمند هواوی واچ 3 و استفاده از سیستم عامل Harmony OS در آن چه می‌اندیشید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)