خانهاخبار
مک بوک پرو 2021؛ کدام یک از پورت‌ها مجددا باز خواهند گشت؟

مک بوک پرو 2021؛ کدام یک از پورت‌ها مجددا باز خواهند گشت؟

اخبار پیرامون مک بوک پرو جدید اپل روز به روز در حال افزایش است و حالا شاهد شایعاتی جدید هستیم.
۱۴۰۰/۳/۲

در کنار بازطراحی، اپل می‌خواهد تا برخی پورت‌های حذف شده از مک بوک پرو را به نسخه 2021 این محصول مجددا بازگرداند. باز گرداندن پورت‌های حذف شده می‌تواند خبر خوبی برای برخی کاربران به حساب آید. اپل در سال 2016 در راستای اضافه کردن پورت USB-C، بسیاری از پورت‌های دیگر را از این دستگاه حذف کرد.

image

 

در این مطلب برخی پورت‌ها که انتظار بازگشت آن‌ها می‌رود را با هم بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

پورت MagSafe

پورت مگ سیف از سال 2016 از مک بوک‌ها حذف شد و جای خود را به پورت USB-C داد. اپل در آیمک‌ جدید 24 اینچی از کابل magnetic جدیدی استفاده کرد که البته با نام MagSafe از آن یاد نشد. لذا احتمالات در این حوزه افزایش پیدا کرده است که اپل احتمالا تکنولوژی مگ سیف را مجددا به این محصولات اضافه خواهد کرد. آقای مینگ چی کو قبلا پیش بینی کرده بود که اپل فناوری مگ سیف را به مک بوک پرو جدید باز می‌گرداند.

درگاه اس دی کارت

یکی از پورت‌های دیگری که حذف شد و سبب عصبانیت بسیاری از طراحان گردید، پورت اس دی کارت بود. در صورت نبود این پورت، کاربران مجبور شدند تا از دانگل‌های USB-C برای رفع نیازهای خود استفاده کنند. دوربین‌های فوق پیشرفته امروزی از SD Card برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند و حذف پورت مربوطه از مک بوک پرو، کار عکاسان و طراحان را بسیار سخت کرد. اما باز گرداندن مجدد آن احتمالا باعث فروش بیشتر این محصول خواهد شد.

پورت HDMI

به نظر می‌رسد که پورت HDMI به این زودی‌ها حذف نخواهد شد و تلویزیون‌ها و مانیتورهای مدرن هنوز هم از این درگاه برای اتصال به دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند. آقای مینگ چی کو مدتی قبل پیش بینی کرده بود که اپل مجددا پورت اچ دی ام آی را به مک بوک پرو جدید اضافه خواهد کرد و به این ترتیب، بسیاری از کاربران از شر دانگل‌ها رهایی پیدا خواهند کرد.

با وجود این که اپل در نمایشگر Pro Display XDR از پورت USB-C استفاده کرده بود، اما به یاد داشته باشید که این محصول بدون پایه با قیمت 4999 دلاری همراه است. بسیاری از کاربران امروزی، ترجیح می دهند تا کارهای خود را با مانیتورهای ارزان قیمت‌تر انجام دهند و همان طور که اشاره شد، بسیاری از مانیتورها به درگاه HDMI مجهز هستند.

نحویه چینش پورت‌ها چگونه خواهد بود؟

مدل قرارگیری پورت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و چگونگی قرارگیری دستگاه روی میز تا حدودی به این ترتیب مشخص می‌شود. مخصوصا زمانی که قصد اتصال پورت‌های زیادی به لپتاپ خود را داشته باشید. طبق تصاویر لو رفته از مک بوک پرو 2021، درگاه HDMI و تاندربولت 3 و درگاه اس دی کارت در سمت راست قرار خواهند گرفت و پورت مگ سیف به همراه دو پورت تاندربولت 3 در سمت چپ دیده خواهند شد.

سه پورت USB-C برای کاربران کافی به نظر می‌رسد. چرا که کم پیش می‌آید شخصی بخواهد از هر سه پورت به صورت همزمان استفاده کند. به نظر می‌رسد که قرارگیری مگ سیف، HDMI و یکی از پورت‌های USB-C در سمت چپ دستگاه انتخاب بهتری باشد. اما این نظر ما است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل این چینش را چگونه برای کاربران خود انتخاب خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)