خانهاخبار
مک پرو جدید با پردازنده ۴۰ هسته‌ای ساخت اپل عرضه خواهد شد!

مک پرو جدید با پردازنده ۴۰ هسته‌ای ساخت اپل عرضه خواهد شد!

به نظر می‌رسد که اپل قصد فعالیت جدی‌تر در زمینه طراحی پردازنده را دارد و شایعات خبر از عرضه مک پرو و مک مینی جدید با پردازنده طراحی شده توسط اپل می‌دهند.
۱۴۰۰/۲/۳۰

پس از عرضه و موفقیت پردازنده M1، شرکت اپل تصمیم خود برای گسترش عملکرد خود در زمینه طراحی پردازنده‌ها را جدی‌تر کرده است و خبرگزاری بلومبرگ موفق شده اطلاعاتی موثق از مک پرو و مک مینی رده بالای جدید به دست بیاورد.

پیش از این شایعاتی مبنی بر کاهش حدودا ۵۰ درصدی سایز مک پرو نسبت به نسخه قبلی شنیده بودیم و حالا نیز اطلاعاتی از سخت افزار آن به دست آورده‌ایم. این دستگاه در دو نسخه عرضه شده که یکی از آنها از پردازنده ۲۰ هسته‌ای و دیگری از پردازنده ۴۰ هسته‌ای بهره خواهد برد. کارت گرافیک این محصولات نیز دارای بین ۶۴ تا ۱۲۸ هسته است.

image

 

مک پروهای جدید که فعلا 2C-Die و 4C-Die نام دارند، دارای به ترتیب ۱۶ و ۳۲ هسته قدرتمند هستند که در کنار هسته‌های کم مصرف که در تسک‌های سبک از آنها استفاده می‌شود، فعالیت می‌کنند.

مک مینی هم قرار است به روزرسانی سخت افزاری چشمگیری دریافت کند و از یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای به همراه کارت گرافیک ۳۲ یا ۶۴ هسته‌ای عرضه خواهد شد. بدنه آن نیز دچار تغییراتی شده و دو پورت بیشتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حافظه رم مک مینی نیز تا ۶۴ گیگابایت قابل افزایش است.

این منبع ادعا می‌کند که پروژه مک مینی رده بالا در حاضر در مراحل اولیه بوده و ممکن است عرضه آن به تعویق اتفاده یا حتی کنسل شود. اپل همچنین قصد عرضه آی‌مک‌های بزرگ خود با پردازنده‌های طراحی شده توسط خودش را دارد ولی هنوز جزئیاتی از آن در دسترس نیست.

درباره مشخصات احتمالی این محصولات چه می‌اندیشید؟ آیا اپل خواهد توانست در بازار پردازنده‌ها نیز مانند سایر بازار‌ها موفق ظاهر شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)