خانهاخبار
پیکسل‌های آینده به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

پیکسل‌های آینده به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

تکنولوژی‌های جدید، ممکن است گوشی‌های پیکسل گوگل را به قابلیت دوربین سلفی درون نمایشگر مجهز کنند.
۱۴۰۰/۲/۲۸

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که تا به این لحظه هنوز هیچ گوشی هوشمندی طراحی نشده است که از دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر برخوردار بوده و بتواند «تصاویر خوبی» را از طریق این دوربین ثبت و ضبط کند. شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه نیز به هیچ عنوان وارد این عرصه نمی‌شوند. چرا که آن‌ها می‌دانند فناوری امروزی، هنوز برای اجرای چنین پروژه‌ای به صورت کامل آماده نشده است.

شایعات جدید حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد تا اولین گوشی هوشمند با نمایشگر منعطف که به دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر مجهز است را در آینده نزدیک رونمایی کند. اما ظاهرا سامسونگ تنها شرکت در این زمینه نخواهد بود و برندهای دیگر نیز فعالیت در این حوزه را آغاز کرده‌اند.

طبق پتنت 23 صفحه‌ای جدید ثبت شده توسط گوگل و به نقل از وب سایت Let’s Go Digital، مهندسان گوگل در حال طراحی و توسعه روش جدید خود برای بهره گیری از تکنولوژی دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر برای محصولات جدید خود هستند.

در این پتنت، تکنولوژی‌های مد نظر گوگل برای استفاده از این تکنولوژی (در صورت اجرایی شدن) آورده شده است. این پتنت با نام Full-screen display with sub-display camera یک گوشی هوشمند گوگل با پنل OLED را به نمایش گذاشته است. دوربین سلفی و نمایشگر دوم این گوشی هوشمند، در این پتنت نشان داده شده است.

سامسونگ نیز اخیرا پتنتی در حوزه نمایشگر دوم قرار گرفته روی دوربین سلفی را به ثبت رسانده که البته تکنولوژی‌های مورد استفاده قرار گرفته توسط گوگل، با آن تفاوت‌هایی دارد.

image

 

در این تصویر می‌بینیم که نمایشگر دوم، چگونه در جهت مخالف دوربین سلفی جای‌گذاری می‌شود. یک عدسی یا آینه بین سنسور دوربین و نمایشگر دوم قرار خواهد گرفت. زمانی که قصد استفاده از دوربین سلفی را داشته باشید، این عدسی چرخیده و اجازه ورود نور به سمت سنسور دوربین را می‌دهد و به این ترتیب، یک فضای دو الی سه میلیمتری ایجاد خواهد شد. اما در غیر این صورت، عدسی یاد شده چرخیده تا محتوای قابل نمایش روی نمایشگر دوم را به نمایشگر اصلی انتقال دهد.

نمایشگر دوم همچنین حاوی سه سنسور مختلف است تا قابلیت‌هایی مانند فیس آنلاک را در اختیار کاربر قرار دهد.

متأسفانه هنوز هیچ صحبتی در مورد اجرایی شدن این پتنت و تصمیمات گوگل در این زمینه نقل نشده است. طبق تصاویر رندر شده که به تازگی در رسانه های خبری منتشر شده است، پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به حفره دایره‌ای شکلی درون صفحه نمایش برای قرارگیری دوربین سلفی درون آن مجهز خواهند بود. به این ترتیب می‌توانیم مطمئن باشیم که دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر، دست کم در سال جاری توسط گوگل وارد فاز تجاری خود نخواهد شد. اما هر زمانی که این فناوری به شکل واقعی در دنیای تکنولوژی وارد شود، مطمئنا جالب خواهد بود که چگونگی انجام و ساز و کار آن را از نزدیک بتوانیم ببینیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)