خانهاخبار
پرچمدار جدید شارپ با سنسور دوربین ۱ اینچی و لنز لایکا معرفی شد

پرچمدار جدید شارپ با سنسور دوربین ۱ اینچی و لنز لایکا معرفی شد

شرکت شارپ به تازگی گوشی Aquos R6 را در کشور ژاپن معرفی کرده که مشخصات سخت افزاری قدرتمندی به ویژه در بخش دوربین دارد.
۱۴۰۰/۲/۲۷

به نظر می‌رسد که پس از اعمال تحریم‌ها روی هواوی و عقب نشینی کلی این شرکت از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، لایکا شریک جدیدی برای خود پیدا کرده و حالا با شرکت شارپ در گوشی هوشمند جدیدش همکاری کرده است. شاٰرپ به تازگی گوشی Aquos R6 را در کشور ژاپن معرفی کرده و لنز با برند لایکای آن در جلوی بزرگترین سنسور دوربین در بین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

این سنسور ۲۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی مشخصاتی مشابه آنچه در دوربین رده بالای RX100 سونی می‌بینید دارد. این دومین سنسور ۱ اینچی است که در یک گوشی هوشمند قرار گرفته است؛ پیش از این پاناسونیک نیز گوشی اندرویدی CM1 را در سال ۲۰۱۴ عرضه کرده بود ولی این دستگاه فروش بسیار پایینی داشت. در بین گوشی‌های فعلی نزدیک ترین به این گوشی از لحاظ سایز سنسور، شیائومی می 11 الترا است که به تازگی معرفی شده و دارای سنسور با سایز 1/1.12 اینچی است.

image

 

لنز Summicron لایکا این گوشی که دارای گشودگی f/1.9 است زاویه بسیار گسترده‌تری را نسبت به دوربین اصلی سایر گوشی‌ها پوشش داده و فاصله کانونی لنز آن معادل ۱۹ میلی متر است که مشابه چیزی است که در دوربین‌های التراواید یافت می‌شود. در یک تصمیم عجیب، شارپ تنها این دوربین را در پشت گوشی قرار داده و برای گرفتن عکس‌هایی با فاصله کانونی عادی باید از زوم دیجیتالی استفاده کنید! در برجستگی که دوربین‌ روی آن قرار دارد شاهد فلش LED و سنسور ToF نیز هستیم.

ویژگی جذاب دیگر گوشی Aquos R6، نمایشگر آن است که شارپ آن را Pro IGZO OLED می‌نامد. این نمایشگر ۶.۶ اینچی دارای رزولوشن ۱۲۶۰×۲۷۳۰ پیکسلی است و از نرخ به‌روزرسانی متغیر از ۱ تا ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. روشنایی این پنل هم به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. بیشتر گوشی‌های اندرویدی تا به حال موفق به عرضه پنل‌های اولد با نرخ‌ به‌روزرسانی متغیر حقیقی که در آن واحد نسبت به محتوای پخش شده تغییر کند نشده‌اند و به نظر می‌رسد این یکی از پیشرفته‌ترین پنل‌ها بین گوشی‌های هوشمند باشد.

دیگر مشخصات R6 مانند یک پرچمدار سال ۲۰۲۱ هستند و این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 888، ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. این گوشی در کشور ژاپن با همکاری اپراتور‌های NTT Docomo و SoftBank عرضه خواهد شد و متاسفانه هنوز اطلاعاتی از قیمت آن در دسترس نیست.

درباره گوشی جدید شارپ چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)