خانهاخبار
قابلیت‌های ویندوز 10X به نسخه Sun Valley ویندوز 10 می‌آید

قابلیت‌های ویندوز 10X به نسخه Sun Valley ویندوز 10 می‌آید

آپدیت جدید ویندوز 10 با ویژگی‌های Windows 10X همراه خواهد بود.
۱۴۰۰/۲/۲۷

به تازگی خبرهایی در مورد کنسل شدن پروژه توسعه ویندوز 10X در رسانه‌های خبری نقل شده است و ظاهرا مهندسان و طراحان ردموندی قصد دارند تا تمام تمرکز خود را روی ویندوز 10 معطوف کنند. آپدیت جدید این سیستم عامل با نام Sun Valley ظاهرا بسیار شگفت انگیز بوده و بهبودهای چشمگیری در حوزه رابط کاربری را شاهد خواهیم بود.

اسناد و مدارکی که امروز منتشر شده، حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد تا قابلیت‌های رابط کاربری ویندوز 10X را به آپدیت جدید ویندوز 10 با نام Sun Valley اضافه کند. اواخر سال جاری میلادی، باید منتظر ارائه این بروزرسانی باشیم.

وب سایت Windows Latest به تازگی مدعی شده است که فلگ‌های جدید نمایش داده شده در فایل WindowsShellExperienceHost.exe حاوی مواردی است که در صورت فعال سازی، برخی قابلیت‌هایی که در ویندوز 10X شاهد آن‌ها بودیم، ظاهر خواهند شد.

image

 

یکی از این موارد، شامل بهبود اکشن سنتر می‌شود که حالا امکان سوایپ کردن به سمت پایین یا بالا برای پنهان یا آشکار شدن آن میسر شده است. همچنین آیکون‌‌های دیگری به قسمت quick actions نیز اضافه شده است. این دو قابلیت پیش‌تر تنها در ویندوز 10X در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

image

 

به عنوان یکی دیگر از این قابلیت‌ها می‌توان به گرد شدن گوشه منو‌های باز شده و منوهایی با ساختار شناور اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که انتخاب مایکروسافت برای تمرکز روی ویندوز 10 و بهبود آن، به جای ارائه دو نسخه مختلف از این پلتفرم یکی از تصمیمات هوشمندانه این شرکت آمریکایی به حساب می‌آید. چرا که سیستم عاملی با ساختار کاملا فلت، این روزها در حال انقراض بوده و کاربران نیز آنچنان که باید و شاید از این گزینه استقبال به عمل نمی‌آورند.

نظرتان در مورد تغییرات جدید ویندوز 10 چیست؟ آیا از گزینه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، استقبال می‌کنید؟ چه تغییرات دیگری از ویندوز 10X مد نظرتان است تا به ویندوز 10 اضافه گردد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)