خانهاخبار
فروش مک بوک‌ها در سه ماهه اول 2021 با افزایش 94 درصدی همراه شده است

فروش مک بوک‌ها در سه ماهه اول 2021 با افزایش 94 درصدی همراه شده است

طبق تحقیقات جدید، مک بوک‌های اپل در سه ماهه اول سال جاری، فروش فوق العاده‌ای را تجربه کرده‌اند.
۱۴۰۰/۲/۲۵

به گزارش محققان وب سایت Strategy Analytics، اپل در سه ماهه اول سال جاری میلادی (2021) موفق به فروش 5.7 میلیون مک بوک شده‌ است.

این آمار تنها به دستگاه‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو مربوط بوده و مک مینی، مک پرو و آیمک‌ها در این دسته بندی قرار نگرفته‌اند.

image

البته با این اعداد ارقام، اگر سایر رقبا را نیز در نظر بگیریم، اپل در جایگاه چهارم این لیست قرار می‌گیرد. برندهایی مانند لنوو، اچ پی و دل توانسته‌اند تا رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند. همان طور که در لیست بالا مشاهده می کنید، تمامی برندهای یاد شده موفق شده‌اند تا از رکورد فروش 10 میلیونی عبور کنند که این اتفاق در سه ماهه اول مشابه در سال گذشته، برای هیچ یک از آن‌ها رخ نداده بود.

اپل در فصل اول سال 2020 توانسته بود تا به رکورد فروش 2.9 میلیون دستگاه دست پیدا کند و حالا با نرخ رشد 94 درصدی، این عدد را به 5.7 میلیون دستگاه رسانده است. افزایش میزان فروش و افزایش درخواست برای لپتاپ‌‌های مختلف، می‌تواند به دلیل افزایش نیروهای دورکار و قرنطینه شدن تعداد زیادی از کارمندان در خانه باشد.  

سهم جهانی اپل از بازار نیز به نسبت سال گذشته، از 7.8 به 8.4 درصد رسیده است. شرکت‌های لنوو و اچ پی همچنان در جایگاه اول و دوم قرار دارند و برند Dell نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

image

 

میزان فروش جهانی نوت بوک‌ها هر سال حدودا با افزایش 81 درصدی همراه می‌شود. اما میزان فروش مک بوک‌های اپل به لطف معرفی مک بوک پرو و مک بوک ایر 13 اینچی با پردازنده M1 در ماه نوامبر سال گذشته، با افزایش چشمگیری همراه شده است.

از آن جایی که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا خط تولید مک‌های خود را همچنان گسترش داده و پردازنده اختصاصی خود را به محصولات بیشتری اضافه کنند، مسلما در آینده شاهد رشد بیش از پیش این دستگاه‌ها خواهیم بود. شایعات حاکی از آن است که مک بوک پرو 16 اینچی نیز در دست طراحی و توسعه است و بسیاری از کاربران حرفه‌ای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک، انتظار رونمایی از چنین محصولی را می‌کشند. از طرف دیگر، آیمک‌های جدید به زودی روانه بازار شده و نسخه پیشرفته‌تر آن نیز در دست توسعه قرار دارد. به نظر می‌رسد که سال 2021، سالی همراه با رونق و افزایش فروش برای مک‌های اپل خواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که گذشت زمان، چه چیزهایی را به ما ثابت خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)