خانهاخبار
سنسور فیس آیدی در آیفون 13 و آیپدهای نسل بعد، کوچک‌تر خواهد شد

سنسور فیس آیدی در آیفون 13 و آیپدهای نسل بعد، کوچک‌تر خواهد شد

اپل در نظر دارد تا از سنسور فیس آیدی کوچک‌تری در محصولات آتی خود استفاده کند.
۱۴۰۰/۲/۲۵

به گزارش دیجی تایمز، مهندسان و طراحان اپل می‌خواهند تا سنسور فیس آیدی یا همان تکنولوژی تشخیص چهره را کوچک‌تر کرده و به این ترتیب، شایعات در مورد وجود ناچ کوچک‌تر در آیفون‌های نسل جدید در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

در این گزارش آمده است که متخصصان اپل در حال استفاده از تکنولوژی‌های جدید هستند و به این ترتیب، قصد دارند تا سایز سنسور تشخیص چهره را کاهش دهند. این موضوع باعث می‌شود تا قسمت اعظمی از هزینه‌های تولید این قطعات کاهش یافته و صرفه جویی چشمگیری در این زمینه را برای کوپرتینویی‌ها در پی خواهد داشت.

چیپ VCSEL بازطراحی شده باعث می‌شود تا قابلیت‌ها و امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار گیرد، اما متأسفانه دیجی تایمز در این زمینه اطلاعاتی را منتشر نکرده است. همچنین این تغییرات باعث ایجاد فضای خالی در میان قطعات سخت‌افزاری نیز خواهد شد.

image

 

سنسور تشخیص چهره جدید در آیفون و آیپدهایی که در سال 2021 معرفی خواهند شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعلا هم شواهد حاکی از آن هستند که اولین محصولاتی که به این چیپ مجهز خواهند شد، اعضای خانواده آیفون 13 اپل خواهند بود. خانواده آیفون 13 را هم به احتمال زیاد و به رسم سال‌های اخیر، در ماه سپتامبر به صورت رسمی خواهیم دید و پس از آن، نوبت به نسل بعدی آیپد پرو می‌رسد که از این چیپ جدید بهره ببرند. 

دیجی تایمز پیش‌تر گزارش داده بود که محصولات سری آيفون 13 به لطف طراحی مجدد ماژول دوربین، ناچ کوچک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خواهند داشت. محققان Barclays نیز از سوی دیگر روی این موضوع تأکید کرده‌اند که بازنگری در ساختار سیستم نوری، باعث می‌شود تا فضای خالی بیشتری در میان قطعات سخت‌افزاری به وجود آمده و به این ترتیب، جا برای کوچک‌تر شدن ناچ نسبت به آیفون 12 و مدل‌های پیشین فراهم شده است.

با تمام این تفاسیر، باید تا ماه سپتامبر و رویداد معرفی آیفون‌های 2021 منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شایعات در نهایت تبدیل به واقعیت خواهند شد یا مانند سال‌های قبل، تنها در حد حرف و حدیث باقی می‌مانند. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)