خانهاخبار
مشخصات دوربین آيفون 13 پرو و پرو مکس یکسان خواهد بود

مشخصات دوربین آيفون 13 پرو و پرو مکس یکسان خواهد بود

بر خلاف سال گذشته که دوربین آیفون 12 پرو مکس با آیفون 12 پرو متفاوت بود، قرار است امسال دوربین هر دو مدل پرو از آیفون 13 با یکدیگر یکسان باشد.
۱۴۰۰/۲/۲۱

گزارش جدیدی که وب سایت مک رومورز به تازگی منتشر کرده، حاکی از آن است که ضخامت بدنه اعضای خانواده آیفون 13 نسبت به نسل پیشین بیشتر شده و محفظه دوربین هم با افزایش بیرون زدگی همراه خواهد بود.

این اطلاعات بر اساس طرح اولیه آیفون 13 به دست آمده و توسط یک منبع کاملا معتبر رسانه‌ای شده است. چنین موضوعی بر اساس طرح اولیه آیفون 13 پرو مکس که چندی پیش شاهد انتشار ویدئویی از آن بودیم، منطقی به نظر می‌رسد.

اگر به خاطر داشته باشید، آیفون 12 و نسخه پرو آن از ضخامت 7.4 میلیمتری برخوردار بودند و حالا شاهد آن هستیم که ضخامت 7.57 میلیمتری برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو در نظر گرفته شده است.

image

 

همچنین اندازه بیرون زدگی دوربین در آیفون‌های جدید نسبت به نسل پیشین افزایش پیدا کرده است. ابعاد برجستگی آیفون 12 و آیفون 12 پرو به ترتیب 1.5 و 1.7 میلیمتر بود، اما در نسخه جدید این محصولات شاهد ابعاد برجستگی 2.51 و 3.65 میلیمتری هستیم.

همان طور که متوجه شده‌اید، قسمت مربوط به محفظه دوربین نسبت به بدنه با بیرون زدگی بیشتری همراه بوده و به این ترتیب، لنز دوربین‌ها از این محفظه احتمالا خارج نخواهد شد و با یکدیگر هم ارتفاع خواهند بود. پیش‌تر چنین اتفاقی را روی آیپد پرو شاهد بودیم.

آیفون 12 پرو مکس در سال گذشته، میزبان بیشترین برجستگی در قسمت دوربین بین چهار مدل معرفی شده بود. اما در سال جاری، به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته تا مشخصات دوربین هر دو نسخه پرو را مانند یکدیگر انتخاب کرده و به این ترتیب، شاهد بیرون زدگی یکسان روی این دو محصول خواهیم بود.

image

 

طبق شایعات نقل شده، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هر دو به استبیلایزر sensor-shift مجهز خواهند بود، اتفاقی که در نسل پیشین تنها روی مدل پرو مکس شاهد آن بودیم. تحلیل گران بر این باور هستند که تکنولوژی یاد شده، روی هر دو لنز واید و الترا واید اعمال خواهد شد. همچنین برخی گزارشات حاکی از آن است که آیفون 13 پرو، به لنز تله فوتو آیفون 12 پرو مکس مجهز می‌شود که یعنی زوم ۲.۵ برابری اپتیکال به آیفون 13 پرو هم خواهد آمد.

بزرگ شدن ابعاد محفظه دوربین و لنزها، همچنین باعث تغییر مکانی دکمه‌های افزایش و کاهش صدا و سوییچ مربوط به حالت سایلنت در این مدل‌ها خواهد شد. به این ترتیب احتمالا شاهد نقل مکان آن‌ها به سمت پایین خواهیم بود.

شایعاتی که چندی است در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود، بر این باور است که نسل جدید آیفون‌ها با ناچ کوچک‌تر نسبت به مدل‌های پیشین همراه خواهند بود و به غیر از این، تغییر ظاهری دیگری در انتظار علاقمندان به این محصولات نیست.

از جمله مشخصات این محصولات که تا به حال به عنوان شایعه نقل شده، می‌توان به برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی در نسخه‌های پرو، پردازنده A15 Bionic و سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر اشاره کرد. پیش بینی می‌شود که خانواده آيفون 13 اپل مانند روال چندین ساله این شرکت آمریکایی، در ماه سپتامبر به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)