خانهاخبار
سامسونگ در حال تولید چیپست اگزینوس به همراه پردازنده گرافیکی AMD است

سامسونگ در حال تولید چیپست اگزینوس به همراه پردازنده گرافیکی AMD است

شایعاتی درباره این وجود دارد که شرکت سامسونگ قصد تولید پردازنده‌ای مخصوص لپ‌تاپ‌ها را داشته و این چیپست که احتمالا اگزینوس ۲۲۰۰ نام دارد، با پردازنده گرافیکی AMD عرضه می‌شود.
۱۴۰۰/۲/۲۰

لپ‌تاپ‌هایی مانند سامسونگ گلکسی بوک Go می‌توانند ویندوز ۱۰ را با پردازنده‌های کوالکام اسنپدرگن که عمدتا مخصوص موبایل است، اجرا کنند. حالا با توجه به شایعات، سامسونگ قصد معرفی نسل جدیدی از پردازنده‌های اگزینوس در این سال را دارد که احتمالا می‌شود از‌ آنها در لپ‌تاپ‌ها نیز استفاده کرد.

این چیپست که اگزینوس ۲۲۰۰ نام دارد، دارای پردازنده گرافیکی AMD Radeon بوده که عملکردی در حد یک کامپیوتر شخصی را در اختیار کاربر می‌گذارد. این چیپست با لیتوگرافی ۵ نانومتری طراحی خواهد شد.

image

 

نکته جالب این است که در مدتی پیش که دو شرکت سامسونگ و AMD آغاز همکاری خود را اعلام کردند، هیچوقت صحبتی از عرضه یک چیپست با محصولات این دو شرکت یعنی پردازنده‌های اگزینوس و AMD Radeon نشد. با توجه به اینکه AMD در بازار ساخت لپ‌تاپ‌ها حضور ندارد، احتمالا این دو شرکت از آن موقع به توافقی در این زمینه رسیده‌اند.

به هر حال، پس از اولین حضورش در یک لپ‌تاپ، چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ احتمالا در برخی از تبلت‌های سامسونگ نیز به کار خواهد رفت و شاید پس از مدتی شاهد حضور آن در گوشی‌ها نیز باشیم. این پردازنده احتمالا از سیستم عامل اندروید نیز به خوبی ویندوز پشتیبانی خواهد کرد.

اگزینوس ۲۲۰۰ رقیب پردازنده‌های M1 اپل و همچنین پردازنده اسنپدرگن 8cx Gen 2 خواهد بود که از آن در ماه سپتامبر رونمایی شد. با وجود اینکه پردازنده اسنپدرگن هنوز از هسته‌های کرایو ۴۹۵ که در نسل اول 8cx که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بود استفاده می‌کند، اگزینوس احتمالا به دلیل استفاده‌های از هسته‌های کورتکس جدیدتر عملکرد بهتری خواهد داشت.

image

 

درباره تولید یک چیپست مخصوص کامپیوتر توسط سامسونگ چه نظری دارید؟ آیا این شرکت نیز خواهد توانست مانند اپل و سری پردازنده‌های M1، به موفقیت دست یابد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Roham2133

۱۴۰۰/۲/۲۰
به نظرم قطعاً تو این پروژه اتفاقهای خوبی برای این دوشرکت خواهد افتاد ، خصوصا از نظر مهندسی این پروژه میتوان گفت هردو شرکت دست خالی نخواهند بود و ایده های خوبی از آنها انتظار میره ،و درآن طرف خب شرکت اپل به رقابت این دو شرکت سکوت نمیکنه و رقابت داغی شکل میگیره .