خانهاخبار
پورشه ماکان EV سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

پورشه ماکان EV سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

کراس اوور برقی بر روی پلتفرم الکتریکی جدیدی ساخته خواهد شد و با رنج بیشتر از ۳۶۳ کیلومتر، مسافت بیشتری را نسبت به Tycan طی خواهد کرد.
۱۴۰۰/۲/۱۹

خودروی الکتریکی بعدی پورشه، قرار است مدل جدید پرفروش‌ترین خودروی پورشه باشد. این شرکت در حال آزمایش نمونه‌‌های اولیه از نمونه الکتریکی پورشه ماکان است و قرار شده که تا سال ۲۰۲۳ این خودروی جذاب عرضه شود. این خودرو روی پلتفرم الکتریکی جدیدی سوار خواهد شد و رنج آن بیشتر از سدان برقی تایکان خواهد بود. این خودرو با نسخه‌ بنزینیش که اواخر امسال وارد بازار می‌شود، فروخته خواهد شد. پورشه اعلام نکرده است که مدل الکتریکی با چه نامی عرضه خواهد شد یا چه زمانی مدل بنزینی از بین خواهد رفت. در مورد این‌ قضیه بر اساس میزان فروش آن تصمیم گیری می‌شود. 

ماکان برقی بر اساس معماری الکتریکی Premium Platform Electric (PPE) VW Group ساخته خواهد شد که این معماری در طیف وسیعی از محصولات آئودی و پورشه در آینده استفاده خواهد شد. این در حالی است که مدل بنزینی از نسل جدید ماکان، همچنان از همان پلتفرم قبلی استفاده خواهد کرد. نسخه Ev باتری ۸۰۰-ولت تایکان را قرض گرفته است که امکان شارژ سریع با حداکثر ۲۷۰ کیلووات را فراهم می‌‌کند. پورشه تصمیم دارد که ماکان برقی را همانند تایکان در دو نسخه با سایز‌های متفاوت باتری عرضه کند.

البته پورشه این را هم گفته که در آمریکا، از تایکان با باتری بزرگ‌تر استقبال بسیار کمتری شده و برای همین منظور، در این کشور ماکان برقی را فقط با مدلی که باتری کوچک‌تر دارد خواهیم دید. ماکان در حال حاضر در مدل‌های پایه، توربو، S و GTS عرضه می‌شود که از موتورهای چهار سیلندر توربو یا ۶ سیلندر V شکل توربو در آن‌ها استفاده می‌شود.

image

 

پورشه ادعا می کند که برد ماکان EV «به طرز قابل توجهی» بیشتر از تایکان فعلی خواهد بود. این یعنی ماکان برقی باید بیش از ۳۶۳ کیلومتر برد داشته باشد. ۳۶۳ کیلومتر برد، مربوط به تایکان 4S سال  ۲۰۲۱ است که در حال حاضر بیشترین مسافت با یک بار شارژ بین همه مدل‌های تایکان را طی می‌کند. این امر به منظور ایجاد رقابت با سایر کراس اوورهای الکتریکی مانند فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y ضروری  است زیرا هر دو دارای مدل‌هایی با برد بیشتر از ۴۸۰ کیلومتر رنج EPA هستند. پورشه همچنین قصد دارد همکاری خود را با شبکه شارژ Electrify America، احتمالاً با شارژرهای مقصد در هتل‌ها و نمایندگی‌ها، گسترش دهد.

image

 

با توجه به عکس‌‌هایی که از ماکان EV درز کرده است، به نظر میرسد ظاهر آن نیز با ماکان استاندارد و بنزینی متفاوت است. در مورد این قضیه، مایکل اشتاینر، عضو هیئت مدیره توسعه پورشه، اشاره‌ای به تفاوت‌های تایکان و پانامرا کرده و گفته که قضیه ماکان برقی و بنزینی هم به همان شکل خواهد بود. اختلافات ظاهری این دو ماکان (ماکان استاندارد و ماکان EV) در عکس‌ها مشخص شده است، به ویژه در قسمت جلویی که پورشه سعی کرده است آن را با استتارهایی که با ظاهر ماکان فعلی مخلوط است، بپوشاند.

چراغ های جلوی این نمونه های اولیه باریک تر هستند و  جلو پنجره آن به نظر میرسد شبیه به جلو پنجره ماکان استاندارد نیست. به غیر از این، آنها از نظر اندازه و شکل مشابه کراس اوور فعلی هستند. پورشه گفته است که صدای ماکان دقیقا شبیه به پورشه تایکان خواهد بود. وقتی مدل جدید استاندارد و بنزینی تا پایان سال عرضه شود، باید اطلاعات بیشتری در مورد Macan الکتریکی خواهیم داشت.

image

 

نظر شما در مورد این روند الکتریکی سازی خودروها چیست؟ به نظر شما آینده‌ خودروهای بنزینی چگونه خواهد بود؟ آیا تمام مدل‌های خودروهای بنزینی تبدیل به نسخه‌های الکتریکی میشوند؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)