خانهاخبار
از رویداد WWDC 2021 اپل چه انتظاراتی داشته باشیم؟

از رویداد WWDC 2021 اپل چه انتظاراتی داشته باشیم؟

کمتر از یک ماه تا رویداد WWDC 2021 زمان باقی مانده و در این مطلب، می‌‌خواهیم انتظارات‌مان را بازگو کنیم.
۱۴۰۰/۲/۱۹

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل با نام WWDC 2021 در تاریخ هفتم ژوئن مصادف با هفدهم خرداد ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مثل همیشه انتظار داریم که در این رویداد، نسخه جدید پلتفرم‌های iOS، آیپد او اس، watchOS، مک او اس و tvOS معرفی شوند.

طی ماه‌های اخیر، تصاویر کانسپتی از قابلیت‌های مختلف این پلتفرم‌ها در رسانه‌های خبری منتشر شد که این تصاویر، بر مبنای شایعاتی بوده است که در دنیای تکنولوژی مطرح شده است. ما در این مطلب شایعات مختلف در مورد هر یک از پلتفرم‌ها را جمع آوری کرده‌ایم و در قالب این مقاله، آن‌ها را باهم مرور خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

بیایید ابتدا از iOS، پرطرفدارترین سیستم عامل اپل شروع کنیم. در مورد این پلتفرم متأسفانه اطلاعات کمی توسط مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، منتشر شده است. از آن جا که وی سابقه درخشانی در این حوزه دارد، می‌توانیم روی اطلاعات او حساب ویژه‌ای باز کنیم.

اما وب‌سایت 9to5Mac یک کانسپت از iOS 15 طراحی کرده و برای آن قابلیت‌های مختلفی را در نظر گرفته که بعید نیست برخی از آن‌ها را در نسخه نهایی iOS 15 ببینیم. بگذارید با کانپست این وب‌سایت شروع کنیم:

iOS 15

در ابتدا، می‌توان به امکان تغییر سایز ویجت‌ها، ایموجی‌های پرکاربرد تصادفی و مشاهده تاریخچه درخواست‌ها از سیری اشاره کرد. همچنین می‌توانیم انتظار تغییرات گسترده در اپلیکیشن Weather و Stocks را داشته باشیم و از طرف دیگر، می‌توان منتظر خارج شدن Keychain از قسمت اپلیکیشن Settings و ظاهر شدن آن در قالب یک اپلیکیشن جدید بود.

image

 

برخی تحلیل گران بر این باور هستند که اپل امکان ردیابی پوزیشن فعلی در اپلیکیشن Stocks را فراهم خواهد کرد. از خرید شرکت Dark Sky توسط اپل مدت زمان زیادی می‌گذرد. لذا می‌توان انتظار تغییرات گسترده‌ای در اپلیکیشن Weather را داشت.

iPadOS 15

از آن جا که iPadOs و iOS در کنار یکدیگر در حرکت هستند، برای مورد بعدی سراغ iPadOS 15 می‌رویم. در نسخه پانزدهم از آیپد او اس باید انتظار تغییرات زیادی را داشته باشیم. چرا که آیپد پروهای جدید به پردازنده M1 مجهز شده‌اند و به این ترتیب، انتظارات از این محصولات بالا خواهد بود.

image

 

اولین گزینه مورد انتظار کاربران، همگام شدن این پلتفرم با آیفون است. به این ترتیب می‌توان منتظر قابلیتی برای اضافه کردن ویجت‌ها در تمامی قسمت‌های صفحه نمایش را داشت و از طرف دیگر، احتمالا شاهد App Library در آیپد او اس خواهیم بود. البته ما قصد داریم تا انتظارات را کمی فراتر برده و توقع اضافه شدن Pin Board برای اضافه کردن شورتکات‌های دلخواه، اکشن‌هایی در کنترل سنتر، بهبود اپلیکیشن Files و اضافه شدن اپلیکیشن‌های جدید مانند دیکشنری و ماشین حساب را از این پلتفرم داریم.

watchOS 8

زمانی که صحبت از اپل واچ به میان می‌آید، کارهای زیادی در پیش روی مهندسان و طراحان اپل وجود دارد. انتظار این می‌رود که اپل یک اپلیکیشن Health کامل را در این نسخه ارائه دهد که اطلاعات و معیارهای سلامت کاربران را به صورت کامل به نمایش بگذارد. اپلیکیشن‌های جدید مانند Hiking، Solar و Astronomy نیز باعث جذابیت بیشتر پلتفرم واچ او اس خواهد شد که به کاربران کمک می‌کند تا دنیا را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنند. سازگاری و تطابق با اپل تی وی نیز یکی دیگر از امکانات این نسخه می‌تواند به حساب آید که شروع یا متوقف کردن فیلم‌های در حال نمایش را آسان‌تر از پیش کرده و اپل واچ را به یک کنترلر دیجیتال برای این دستگاه تبدیل خواهد کرد.

image

 

واچ فیس‌های جدید مانند شخصیت‌های تی وی پلاس یا واچ فیس اختصاصی Product Red و مواردی از این قبیل، می‌تواند کاربران این ساعت هوشمند را بیش از پیش سر ذوق آورد. صفحه هوم اسکرین کلاسیک، امکان نمایش میزان باتری آیفون، بازطراحی بخش کنترل سنتر و حالت dim display جدید از جمله امکاناتی است که می‌توانیم منتظر اضافه شدن آن به واچ او اس 8 باشیم.

tvOS 15

پلتفرم tvOS آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. اما با ریموت جدید و پردازنده‌ای بهتر، شاید بتوان حساب ویژه‌ای روی اپل تی وی باز کرد. البته اپل نیز باید برخی تغییرات را روی تی وی او اس اعمال کند. مهندسان و طراحان اپل مدت هاست که قصد دارند تا اپلیکیشن تی وی را با صفحه هوم اسکرین ادغام کنند. چنین امری با اضافه شدن دکمه هوم به ریموت تا حدی در حال تبدیل شدن به واقعیت است. اما به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده تا این پروژه، بالاخره به مرحله اجرایی برسد.

image

 

برخی قابلیت‌های ساده پلتفرم‌های دیگر مانند Handoff، Night Shift، اپل نیوز و تأیید هویت با تاچ آیدی یا فیس آیدی، از جمله امکاناتی به حساب می‌آیند که با اضافه شدن‌شان به اپل تی وی، می‌توانیم شاهد تجربه‌هایی جدید در این حوزه باشیم. همچنین اپل می‌تواند اپلیکیشن فیتنس پلاس و Breathe را برای تی وی او اس طراحی کرده و آن را با اپل واچ کاربر نیز همگام سازی کرده تا کاربردهای آن در حوزه سلامت بیش از پیش افزایش پیدا کند. بازی‌ها می‌توانند صفحه مخصوص به خود داشته و همچنین به نظر می‌رسد که مهندسان کوپرتینویی باید زمان بیشتری روی قابلیت AirPlay صرف کنند.

مک او اس مونتری (Monterey)

حالا که صحبت از مک به میان آمد، احتمالا اپل نام مونتری را برای نسخه جدید این محصول در نظر خواهد گرفت. چرا که این نام به تازگی توسط اپل به ثبت رسیده و رنگ بندی سیستم عامل مک او اس بیگ سر نیز شباهت زیادی به آن دارد. با این نسخه، انتظار داریم که اغلب تمرکز توسعه دهندگان این پلتفرم روی اپلیکیشن‌ها معطوف شده و کمتر شاهد اضافه شدن قابلیتی جدید به سیستم عامل باشیم. اما بسیاری از کاربران، منتظر اپلیکیشن فیتنس پلاس برای مک هستند و کاربران اپل کارت نیز توقع مدیریت بهتر و بیشتر حساب‌های خود را دارند.

image

 

از آن جا که اپلیکیشن‌های iPadOS در حال اجرا روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک هستند، می‌توانیم در نهایت انتظار اضافه شدن TestFlight به این قسمت را داشته باشیم. مک‌های مجهز به دوربین‌های با کیفیت می‌توانند میزبان استودیوی میموجی برای طراحی میموجی‌های اختصاصی باشند که جایگزین اپلیکیشن Photo Booth خواهد شد. اما تنها قابلیت سیستم عامل که مشتاق به مشاهده تغییرات در آن هستیم، مربوط به پنجره نوتیفیکیشن‌ها می‌شود. با ارائه مک او اس بیگ سر، به نظر می‌رسد که پنجره نوتیفیکیشن‌ها یک گام به سمت عقب حرکت کرده است. امیدواریم در نسخه جدید، شاهد بهبود و تغییرات در این حوزه باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)