خانهاخبار
شایعه: زبان طراحی آیپد مینی جدید مانند آيپد پرو خواهد بود

شایعه: زبان طراحی آیپد مینی جدید مانند آيپد پرو خواهد بود

شایعات جدید حاکی از آن است که آیپد مینی 2021 با زبان طراحی آیپد پرو همراه خواهد بود.
۱۴۰۰/۲/۱۹

شایعات در مورد آیپد مینی 2021 روز به روز در حال افزایش است. همان طور که از نام این دستگاه برمی‌آید، آیپد مینی برای افرادی که به تبلتی قدرتمند در ابعادی کوچک علاقمند هستند، طراحی و ساخته می‌شود. این گجت هوشمند چند سال یک بار آپگرید شده و از آخرین بروزرسانی سخت افزاری آن، حدودا دو سال می‌گذرد. اولین آیپد مینی اپل در سال 2015 به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شد.

image

 

آیپد مینی نسل ششم طبق اعلام یکی از افشاگران با نام کاربری @hwangmh01 با زبان طراحی آیپد پرو همراه خواهد بود. همچنین این دستگاه تکنولوژی نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) را نیز در اختیار کاربران خواهد گذاشت و دست کم، در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه خواهد شد. موعد رونمایی از این تبلت نیز در حال حاضر، نیمه دوم سال جاری میلادی (2021) اعلام شده است.

البته این روزها نام آیپد مینی پرو نیز در رسانه‌های خبری به گوش می‌رسد و مشخص نیست باید آن را نسخه آپگرید شده محصول پیشین به حساب آوریم، یا این دستگاه به صورت مستقل در کنار آیپد مینی 6 معرفی خواهد شد.

آقای مینگ چی کو، یکی از تحلیل گران سرشناس محصولات اپل در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که آیپد مینی جدید، در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی می‌شود. او پیش‌تر اعلام کرده بود که این محصول با نمایشگر 9 اینچی رونمایی شده و نسخه کوچک‌تر آیپد ایر با حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر و دکمه کناری مجهز به سنسور تاچ آیدی خواهد بود. اما یک منبع خبری دیگر بر این باور است که آیپد مینی جدید با نمایشگر 8.4 اینچی معرفی می‌شود. همچنین در مورد وجود یا عدم وجود دکمه هوم، منابع خبری و تحلیل‌گران هنوز به توافق نرسیده‌اند.

نسل پنجم آیپد مینی با نمایشگر 7.6 اینچی و حاشیه‌های زیاد همراه بود که پردازنده A12 Bionic نیز به عنوان قلب تپنده آن ایفای نقش می‌کرد.

تصویر رندر شده‌ای که در بالا شاهد آن هستیم، از وجود حفره‌ای دایره‌ای شکل در قسمت بالای نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی و سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر حکایت دارد. اما تصویری که از طرح اولیه این محصول چندی پیش منتشر شده بود، همان زبان طراحی سابق را به نمایش گذاشته بود.

image

 

از آن جا که آیپد پرو به تازگی با پردازنده M1 عرضه شده است، لذا پیش بینی می‌شود که اپل از تراشه A13 Bionic صرف نظر کرده و به صورت مستقیم به سراغ A14 Bionic برای آیپد مینی جدید برود. نسل پنجم آیپد مینی با قیمت پایه 399 دلاری در دسترس خریداران قرار گرفت و حالا تحلیل گران بر این باور هستند که احتمالا شاهد افزایش قیمتی در این حوزه نخواهیم بود و مدل پایه آن، با چنین قیمتی روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)