خانهاخبار
پشتیبانی از فلش در ویندوز 10 در جولای پایان می‌یابد

پشتیبانی از فلش در ویندوز 10 در جولای پایان می‌یابد

به نظر می‌رسد که Adobe Flash به پایان عمر خود نزدیک شده است.
۱۴۰۰/۲/۱۵

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که شرکت ادوبی در آخرین روز سال گذشته میلادی (2020) به پشتیبانی از فلش پایان داد. اما این ویژگی هنوز روی ویندوز 10 وجود داشته و از آن استفاده می‌شود. اما امروز مایکروسافت اعلام نمود که به محض ارائه آپدیت 21H1 برای ویندوز 10، پشتیبانی از فلش در این پلتفرم نیز به پایان کار خود می‌رسد. آپدیت یاد شده در اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهد شد و از ماه جولای، پشتیبانی از Flash در ویندوز 10 تمام شده و محتویات آن از فایل‌های این سیستم عامل حذف می‌شود.

image

 

طبق آخرین خبری که با عنوان Update on Adobe Flash Player End of Support در بلاگ مایکروسافت منتشر شده، عبارتی با مفهوم پایان یافتن پشتیبانی از فلش و حذف فایل‌های مربوطه در ویندوز 10 دیده می‌شود که در ماه جولای، شاهد ارائه آپدیت مذکور خواهیم بود. دستگاه‌هایی که روی ویندوز 8.1، ویندوز سرور 2012 و نسخه Embedded ویندوز 8 استاندارد به سر می‌برند نیز این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

Adobe Flash در دهه 90 و 2000 برای اجرای بازی‌ها یا برخی برنامه‌ها به صورت مولتی مدیا در ویندوز کاربرد داشت. گزینه‌هایی مانند HTML5، WebGL و WebAssembly به مرور برای جایگزین شدن با آن عرضه شدند و کم کم، شاهد کمرنگ شدن حضور فلش در عرصه‌های مختلف بودیم. نداشتن امنیت کافی نیز یکی از موارد موثری به حساب می‌آمد که باعث شد تا Adobe Flash رفته رفته از ذهن کاربران و توسعه دهندگان خارج شده و دیگر کسی به دنبال آن نرود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)