خانهاخبار
تماشا کنید: مقایسه مدل اولیه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 12 پرو مکس

تماشا کنید: مقایسه مدل اولیه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 12 پرو مکس

در این مطلب می‌‌خواهیم مدل اولیه آیفون 13 پرو مکس را با آیفون 12 پرو مکس مورد مقایسه قرار دهیم.
۱۴۰۰/۲/۱۵

کانال یوتیوب آنباکس تراپی به تازگی ویدئویی از مدل اولیه آیفون 13 پرو مکس را منتشر کرده و در آن، مقایسه‌ای با آیفون 12 پرو مکس را به عمل آورده است. در حالی که این مدل قابلیت اجرایی نخواهد داشت، اما ایده‌های جالبی در مورد مدل نهایی در اختیارمان می‌گذارد.

مدل‌های اولیه معمولا بر اساس شایعات مطرح شده در رسانه‌های خبری طراحی و ساخته می‌شود. ارائه چنین اطلاعاتی از سوی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند و در اختیار قرار دادن آن‌ها به کمپانی‌های تولید کننده لوازم جانبی یک اتفاق معمول به حساب می‌آید و به احتمال زیاد، این ماکت هم از روی همین داده‌هایی که اپل در اختیار سازندگان لوازم جانبی قرار داده ساخته شده است.

image

 

در نگاه اول، آیفون 13 پرو مکس به سرعت قابل تشخیص است. چرا که بر اساس اطلاعات و شایعات منتشر شده، باید انتظار دو تغییر کلیدی را در این مدل داشته باشیم. به عنوان تغییر اول، می‌توان به کوچک‌تر شدن بریدگی بالای نمایشگر که اپل آن را ناچ می‌نامد، اشاره کرد که عرض آن نسبت به مدل پیشین، 8.31 میلیمتر کاهش پیدا کرده است. همچنین اسپیکر دستگاه به فضای بالاتر ناچ نقل مکان کرده و می‌توان آن را در حاشیه اطراف نمایشگر مشاهده کرد و به این ترتیب سنسورهای مرتبط با تشخیص چهره و دوربین سلفی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.

به عنوان تغییر اصلی دوم، باید به دوربین‌ها اشاره کنیم. انتظار می‌رود که آیفون 13 پرو مکس به دوربین التراواید پیشرفته‌تری مجهز شود که دریچه دیافراگم آن نیز به f/1.8 آپگرید شده است. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که لنز التراواید آيفون 12 پرو مکس به دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز بود. اگر این اعداد برای شما بی معنی هستند، باید بگوییم که هر چقدر میزان عدد یاد شده کمتر باشد، دریچه دیافراگم بزرگ‌تر بوده و امکان جذب نور بیشتری را دارا خواهد بود.

با توجه به این تغییرات در حوزه دوربین، احتمالا شاهد حفره‌های دایره‌ای شکل بزرگ‌تری در آیفون 13 پرو مکس خواهیم بود و شاید همین موضوع باعث شود تا محفظه مربوط به دوربین نسبت به مدل پیشین کمی بزرگ‌تر شود.

تمامی دکمه‌های سخت‌افزاری و درگاه‌های ورودی به همان شکل به قوت خود باقی مانده‌اند که عدم تغییرات در این زمینه، آب سردی روی پیکر افرادی ریخته است که اعتقاد به حذف پورت‌ها در آیفون نسل بعد داشتند.

image

 

سری آیفون 13 طبق پیش بینی‌ها، در ماه سپتامبر طبق سنت دیرینه اپل و بدون هیچ گونه تأخیری معرفی و مدتی بعد، روانه بازار خواهند شد. پیش بینی می‌شود که اعضای این خانواده به پردازنده A15 Bionic مجهز بوده و در نسخه‌های پرو، شاهد اضافه شدن نرخ رفرش 120 هرتزی به نمایشگر آن‌ها باشیم. همچنین شایعه شده است که آیفون‌های 2021 از سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر برخوردار خواهند بود. اگر این حرف و حدیث‌ها صحت داشته باشد، مطمئنا با بهترین آیفون‌های ساخته شده توسط اپل روبرو خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)