خانهاخبار
مدیر بخش گوگل Stadia این شرکت را ترک کرد

مدیر بخش گوگل Stadia این شرکت را ترک کرد

پلتفرم گیمینگ ابری گوگل که استیدیا نام دارد، از زمان عرضه‌اش فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و حالا به نظر می‌رسد با رفتن مدیر این بخش از گوگل، موانع تازه‌ای سر راه این کنسول نوپا قرار خواهد گرفت.
۱۴۰۰/۲/۱۴

به نقل از گزارش تازه‌ای از خبرگزاری The Information، جان جاستیس که مدیر بخش استیدیا گوگل بود، این شرکت را ترک کرده است. 9to5Google نیز بیانیه رسمی‌ از شرکت گوگل درباره این موضوع دریافت کرده است. موضع رسمی گوگل درباره این موضوع این است:

تایید می‌کنیم که جان دیگر در گوگل مشغول به کار نیست و برای وی در فعالیت‌های آینده‌اش آرزوی موفقیت خواهیم داشت.

وظیفه اصلی جان جاستیس، بهبود تجربه کاربری استفاده از استیدیا بود و وی پیش از این درباره آینده این پلتفرم صحبت‌های بسیاری کرده بود.

image

 

با وجود رقبای جدی مانند سونی و مایکروسافت در این بازار و عرضه کنسول‌های جدید نسل نهمی توسط آنها، فضای رقابتی بسیار دشواری برای گوگل استیدیای نوپا وجود دارد. کنسول‌های دیگر مبنی بر پردازش ابری نیز در حال تولید هستند و احتمالا به زودی شاهد رقبای جدیدی برای این محصول خواهیم بود.

گوگل نیز برای جذب مشتریان دست به ارائه پروموشن‌ها و تخفیف‌های فراوان برای استیدیا و سرویس‌هایش زده و قصد دارد تا کاربران را برای مهاجرت به این پلتفرم گیمینگ ابری ترغیب کند. در ماه فوریه، شرکت گوگل اعلام کرد که استودیو استیدیا را که هدف آن تولید بازی‌های بزرگ و با بودجه بالا برای این پلتفرم بود، تعطیل خواهد کرد.

حالا با ترک گوگل توسط یکی از مقامات ارشد این بخش، آینده این پلتفرم گیمینگ ابری بیش از پیش در سایه‌ای از ابهام فرو رفته است. شرکت گوگل مدت‌ها است که سابقه سرمایه گذاری بی برنامه در بازارهای جدید و خروج از آنها پس از تجربه نخستین شکست را دارد!

آخرین خبری که گوگل درباره استیدیا منتشر کرد، درباره اضافه شدن بیش از ۱۰۰ بازی به این سرویس مانند فیفا 21 و فار کرای 6 بود.

نظر شما درباره پلتفرم‌های گیمینگ ابری چیست؟ آیا به نظرتان گوگل می‌تواند روند نزولی پلتفرم استیدیا را تغییر داده و آن را به یک کنسول موفق تبدیل کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)