خانهاخبار
ebay بزودی پرداخت از طریق رمزارزها را امکان‌پذیر خواهد کرد

ebay بزودی پرداخت از طریق رمزارزها را امکان‌پذیر خواهد کرد

روزانه شرکت‌های بسیاری در حال ورود به حوزه رمزارزها هستند و در این بین شرکت ebay هم قصد دارد با پذیرش رمزارزها به عنوان روش پرداختی، زمینه‌های ورود خود به این حوزه را فراهم آورد.
۱۴۰۰/۲/۱۴

روز دوشنبه شرکت eBay در بیانیه‌ای عنوان کرد که استفاده از رمزارزها را به عنوان یک شیوه پرداختی در دست بررسی دارد و در آینده آن را به صورت عملی پیاده‌سازی خواهد کرد. همچنین این شرکت در تلاش است تا از توکن‌های NFT در پلتفرم خود بهره ببرد. این در حالی است که برخی از شرکت‌های بزرگ رمزارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداختی قبول کرده‌اند و روزانه شرکت‌های بیشتری به این دسته افزوده می‌شوند. تا چند سال پیش رمزارزهای دیجیتال توسط بسیاری از موسسات مالی مورد انتقاد و نکوهش قرار می‌گرفتند اما امروزه توانسته‌اند یک قدم دیگر به مقبولیت سراسری نزدیک شوند.

شرکت تسلا چندی پیش بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی برای خرید خودروهای الکتریکی پذیرفت و در سوی دیگر PayPal هم از سال پیش به کاربران خود این اختیار را داده است تا به خرید و فروش و نگهداری بپردازند و برای آنان کیف پول‌هایی آنلاین و اختصاصی تدارک دیده است.

شرکت ebay در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت:

ما همواره در پی مناسب‌ترین روش‌های پرداختی هستیم و ارزیابی شیوه‌های مختلف را ادامه خواهیم داد. ما در حال حاضر هیچ عجله‌ای نداریم اما حوزه رمزارزها را بیش از پیش زیر نظر گرفته‌ایم.

جیمی ایانون مدیر اجرایی شرکت ای‌بی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC بیان کرد که پذیرش رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت همان گزینه‌ایست که شرکت ebay مدت‌ها به دنبال آن بوده است.

image

 

ebay هفته گذشته عملکرد سودآوری خود در سه ماهه دوم سال را با سهامداران خود به اشتراک گذاشت که با توجه به ناراضایتی آنان، حکایت از عملکرد ضعیف این شرکت در بازه مذکور دارد. بنا بر سخنان مدیران این شرکت، آنان در حال بررسی روش‌های مختلف برای ورود به حوزه توکن‌های NFT هستند.

توکن‌های NFT نوعی از دارایی‌های دیجیتال هستند که بر بستر بلاک چین وجود دارند و در سال جاری توانسته‌اند محبوبیت بسیاری میان علاقه‌مندان به دست بیاورند. آثار هنری NFT به قیمت‌های میلیون دلاری به فروش رسیده‌اند و از نمونه‌های بارز آن می‌توان به جدیدترین آلبوم King of Leon Rock اشاره کرد.

جیمی ایانون در ادامه مصاحبه خود به CNBC گفت:

ما در حال بررسی فرصت‌ها مختلف هستیم تا بتوانیم توکن‌های NFT را به سادگی بر بستر eBay پیاده کنیم. تمام کالاها و اشیا کلکسیونی اکنون سال‌هاست که در ebay به فروش می‌رسند و این رویه برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)