خانهاخبار
اسپاتیفای حالا ۱۵۸ میلیون کاربر پریمیوم دارد

اسپاتیفای حالا ۱۵۸ میلیون کاربر پریمیوم دارد

شرکت سوئدی استریم موسیقی اسپاتیفای به تازگی توانسته است به رکورد ۱۵۸ میلیون کاربر پریمیوم دست پیدا کند و بالاخره قصد دارد تا قابلیت عضویت پولی برای پادکست‌ها را به سرویس خود اضافه کند.
۱۴۰۰/۲/۹

اسپاتیفای توانسته به رکورد ۱۵۸ میلیون کاربر پریمیوم دست پیدا کند. این شرکت سوئدی که در بین سرویس‌های استریمینگ موسیقی مقام اول را دارد، در سه‌ماهه اول امسال نسبت به سه‌ماهه آخر سال گذشته رشد ۳ درصدی داشته داشته و کاربران پریمیوم آن نیز ۲ درصد افزایش یافته اند. رشد کلی تعداد کاربران پریمیوم نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد بوده و درآمد این شرکت نیز افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

اسپاتیفای علی‌رغم افزایش قیمت‌های خود، پیش‌بینی می‌کند که به زودی به رکورد ۱۶۲ میلیون کاربر پریمیوم نیز دست پیدا خواهد کرد. این سرویس استریمینگ موسیقی به تازگی  قیمت خود را در آمریکا، انگلستان و اروپا افزایش داده است.

image

 

کاربران سرویس خانوادگی در آمریکا شاهد ۱ دلار افزایش هستند و در انلگستان نیز هزینه سرویس دانش آموزی ۱ پوند افزایش یافته است و سرویس خانوادگی نیز شاهد افزایش قیمت ۲ پوندی بوده است. کاربران اروپایی نیز به زودی شامل این طرح خواهند شد و قیمت سرویس دانش آموزی ۱ یورو و سرویس خانوادگی ۳ یورو افزایش می‌یابد.

اسپاتیفای همچنان از نظر تعداد کاربران فعال، موفق ترین پلتفرم استریمینگ موسیقی بوده و دارای ۳۵۶ میلیون کاربر است. اپل مدتهاست گزارشی از سرویس موزیک خود منتشر نکرده و آخرین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ گفته بود که این پلتفرم ۶۰ میلیون کاربر پولی دارد.

شرکت اپل نیز به تازگی اعلام کرده که عضویت پولی در پادکست‌ها را در iOS 14.6 که ماه آینده عرضه خواهد شد قرار می‌دهد. حالا اسپاتیفای نیز گفته است که این ویژگی را برای بعضی از پادکست‌های قرار خواهد داد. دو نمونه از این پادکست‌ها شامل Tiny Leaps, Big Changes و Mindful in Minutes هستند.

تولید کنندگان پادکست‌ها برای استفاده از این قابلیت در دو سال اول نیازی به پرداخت درصدی از درآمد خود به اسپاتیفای را ندارند و از سال ۲۰۲۳ به بعد باید ۵ درصد از درآمدشان از این طریق را به این شرکت دهند. اسپاتیفای برای پادکست‌ها عضویت‌های ماهانه با قیمت ۲.۹۹، ۴.۹۹ و ۷.۹۹ دلار را تعیین کرده است.

برای مقایسه، اپل ۳۰ درصد از درآمد پادکست‌ها را در سال اول از سازندگانشان دریافت کرده که این رقم در سال دوم به ۱۵ درصد می‌رسد! عضویت در پادکست‌های پولی اپل قیمت سالیانه ۱۹.۹۹ دلار را خواهد داشت.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)