خانهاخبار
به لطف بخش موبایل، گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه اول سال 2021 درخشان بوده است!

به لطف بخش موبایل، گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه اول سال 2021 درخشان بوده است!

سامسونگ به لطف بخش موبایل خود و پرچمداران جدیدش، توانسته رکورد خوبی در سه ماهه مالی اخیر خود ثبت کند و در سوددهی رکورد بزند.
۱۴۰۰/۲/۹

شرکت سامسونگ امروز گزارش مای خود برای سه ماهه اول سال 2021 را منتشر کرده و باید بگوییم اعداد و ارقامی که این غول کره‌ای منتشر کرده، درخشان هستند. این شرکت کره‌ای رسما در گزارش خود آورده که در سه ماهه اول سا جاری میلادی، حدود 59 میلیارد دلار سوددهی داشته که بخش اعظم آن، به لطف گوشی‌های هوشمند سامسونگ تامین شده است. درواقع عملکرد بخش موبایل سامسونگ آنقدری درخشان بوده که ضعف بخش‌های دیگر مثل نیمه‌هادی یا تولید نمایشگر را پوشش داده باشد. 

 سه ماهه اول 2021سه ماهه چهارم 2020پیشرفت سه ماهه به سه ماههسه ماهه اول 2020پیشرفت سال به سال (مدت زمان مشابه)
فروش (به دلار آمریکا)۵۹ میلیارد۵۵٫۵۷ میلیارد۶ درصد۴۹٫۹۵ میلیارد۱۸ درصد
سود (به دلار آمریکا)۸٫۴۶ میلیارد۸٫۱۷ میلیارد۳٫۶ درصد۵٫۸۲ میلیارد۴۵ درصد

اگرچه پیشرفت سامسونگ در سه ماهه اول امسال نسبت به پارسال روی نمودار، خطی اریب و شیبی زیاد را نشان می‌دهد اما احتمالا اصلی‌ترین دلیل این موضوع، این است که سه ماهه اول پارسال تازه در ابتدای پاندمی ویروس کرونا بودیم. همین موضوع سبب شده بود تا همه کسب‌وکارها ضرر ببینند و با کاهش فروش مواجه باشند. اما خب در مجموع چیزی که سامسونگ بر آن باور دارد و در سه ماهه پایانی 2020 و ابتدای 2021 نشان داده، فروش این شرکت همچنان رشد دارد و در نیمه دوم امسال هم شاهد ادامه این رشد خواهیم بود.

صحبت درباره کسب‌وکار موبایلی سامسونگ شد و باید بگوییم که این گزارش مشخص کرده که فروش پرچمداران سامسونگ و دیگر گوشی‌هایش، در کنار تبلت‌ها، پی‌سی‌ها و پوشیدنی‌ها، عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند که سامسونگ این موضوع را مدیون گسترش شبکه 5G در سراسر دنیا می‌داند.

اما خب در نهایت پیش‌بینی می‌شود که آمار سه ماهه بعدی مالی که به پایان ماه ژوئن خطم می‌شود، ضعیف‌تر باشد و دلیل آن هم مشکل کمبود تراشه در سراسر دنیا است. سامسونگ می‌گوید در نظر دارد تا فروش کمتر گوشی‌ها در این سه ماهه را با کسب‌وکارهای دیگر خود مثل تولید نمایشگر یا تولید چیپ‌های حافظه، جبران کند. اما خب در نهایت اگر قرار باشد تولید گوشی توسط همه شرکت‌ها به خاطر کمبود تراشه کمتر شود، این موضوع همه جنبه‌های کسب‌وکار تولید یک گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)