خانهاخبار
سامسونگ از چهار لپ تاپ گلکسی بوک جدید رونمایی کرد

سامسونگ از چهار لپ تاپ گلکسی بوک جدید رونمایی کرد

شرکت سامسونگ در روز گذشته از چهار لپ تاپ گلکسی بوک خود رونمایی کرد که هر یک کاربردهای مختلفی داشته و در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۲/۸

شرکت سامسونگ امروز از چهار لپ‌تاپ گلکسی بوک جدید مبتنی بر ویندوز 10 رونمایی کرده که هر یک برای دسته‌ متفاوتی از کاربران ساخته شده و کاربرد‌های خاص خود را دارد. یکی از آنها لپ‌تاپی همه فن حریف با وزن کمتر از یک کیلوگرم است، دیگری بیشتر به درد هنرمندان می‌خورد، یکی از آنها با کارت گرافیک RTX 3050 عرضه شده و آخرین گزینه نیز قیمت پایینتری دارد ولی همچنان لپ‌تاپ توانمندی محسوب می‌شود. بی هیچ مقدمه دیگری، بگذارید سراغ معرفی این چهار لپ‌تاپ برویم.

سامسونگ گلکسی بوک پرو  

image

 

این روز‌ها جمع و جور بودن لپ‌تاپ‌ها اهمیت بسیاری داشته و به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز از این پدیده مطلع است. مدل ۱۳.۳ اینچی گلکسی بوک پرو وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد و مدل ۱۵.۶ اینچی آن نیز تنها کمی از آن سنگین‌تر است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها، نمایشگر امولد آنهاست.

رزولوشن پنل امولد این دستگاه‌ها در هر دو مدل یکسان بوده و 1080P است. این لپ‌تاپ‌ها گواهی DisplayHDR500 را دریافت کرده‌اند که یعنی توانایی نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را داشته و روشنایی آنها نیز به بیش از ۵۰۰ نیت می‌رسد. گلکسی بوک پرو از ۱۲۰ درصد طیف رنگ‌های DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و سرعت پاسخ گویی نمایشگر آن نیز ۰.۲ میلی ثانیه است. امکان فعالسازی حالت‌های sRGB و Adobe RGB نیز در آن وجود دارد.

image

 

هر دوی این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل استفاده می‌کنند که شامل مدل‌های i3،i5 و i7 می‌شوند. رم آن‌ها نیز بین ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت متغیر بوده و از نوع LPPDR4X است. حافظه گلکسی بوک پرو از نوع NVMe SSD است و امکان افزایش آن تا ۱ ترابایت هم وجود دارد. نسخه‌هایی که با پردازنده i5 و i7 همراه هستند با پردازنده گرافیکی Iris XE عرضه می‌شوند ولی امکان سفارش پردازنده گرافیکی جی فورس MX450 نیز وجود دارد که البته به وزن و ضخامت دستگاه می‌افزاید.

این لپ‌تاپ حالت‌های عملکرد مختلفی از جمله حالت کم صدا و حتی حالت بدون فن دارد! تنوع پورت‌ها در آن‌ها نیز قابل قبول است و در در مجموع یک پورت تاندربولت 4، یک پورت USB-C، یک پورت USB A 3.2، یک پورت HDMI، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و شیار کارت حافظه microSD در کناره‌های این لپ‌تاپ‌ها به چشم می‌خورند. البته مدل ۱۳.۳ اینچی فاقد پورت HDMI است اما به جای آن امکان اضافه کرده شیار نانو سیم کارت در آن قرار گرفته است.

نسخه کوچکتر این لپ‌تاپ برای کسانی که همیشه دوست دارند آنلاین باشند از نسل چهارم اینترنت همراه نیز پشتیبانی کرده ولی مدل ۱۵.۶ اینچی تنها امکان اتصال به Wi-Fi را دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌شود به بلندگو‌های طراحی شده توسط AKG با پشتیبانی از دالبی اتموس، وب‌کم 720p و حسگر اثر انگشت بر روی دکمه پاور اشاره کرد.

image

 

سامسونگ گلکسی بوک پرو ۱۳.۳ اینچی وزنی معادل ۰.۸۷ کیلوگرم دارد که در نسخه LTE به ۰.۸۸ کیلوگرم افزایش می‌یابد. ضخامت آن نیز تنها ۱۱.۲ میلی متر است و با باتری ۶۳ واتی عرضه می‌شود. مدل ۱۵.۶ اینچی وزن ۱.۰۵ کیلوگرمی دارد و ضخامتش ۱۱.۷ میلی متر است. باتری این مدل اندکی بزرگتر بوده و ۶۸ واتی است. هر دو لپ‌تاپ به وسیله USB-C و با یک شارژر کوچک و سبک ۶۵ واتی شارژ می‌شوند. وزن این شارژر تنها ۱۶۷ گرم است.

پیش فروش این مدل‌ها از همین امروز در آمریکا آغاز شده است و مدل ۱۳.۳ اینچی با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار و مدل ۱۵.۶ اینچی با قیمت پایه ۱۱۰۰ به فروش می‌رسند. فروش رسمی این محصولات از تاریخ ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) آغاز خواهد شد و سامسونگ برای کسانی که این لپ‌تاپ را پیش خرید کرده‌اند، هدیه‌ای ۱۰۰ دلاری در نظر گرفته است.

پیش فروش این لپ‌تاپ در آلمان نیز آغاز شده و کاربران در صورتی که پیش از ۱۴ مه آن را سفارش دهند، یک جفت گلکسی بادز پرو رایگان نیز دریافت خواهند کرد. قیمت مدل ۱۳.۳ اینچی در اروپا ۱۱۰۰ یورو تعیین شده و مدل با پردازنده i7 که از LTE پشتیبانی نمی‌کند نیز قیمت ۱۵۰۰ یورویی خواهد داشت. مدل ۱۵.۶ اینچی با قیمت ۱۲۰۰ یورو و با پردازنده i5 عرضه خواهد شد و امکان سفارش آن با پردازنده i7 و رم بیشتر نیز وجود دارد. در صورتی که مایل به دریافت این مدل با پردازنده گرافیکی MX450 باشید، باید گرانترین مدل آن را خریداری کنید.

مدل ۱۳.۳ اینچی این لپ‌تاپ در کشور انلگستان با قیمت ۱۱۰۰ پوند عرضه شده و مدل ۱۵.۶ اینچی نیز قیمت ۱۲۰۰ پوندی خواهد داشت. درست مانند کشور آلمان، کاربران انگلیسی نیز در صورت پیش خرید این لپ‌تاپ یک جفت گلکسی بادز رایگان دریافت خواهند کرد.

سامسونگ گلکسی بوک پرو 360

image

 

اگر به دنبال یک نمایشگر لمسی هستید و قصد استفاده از یک قلم استایلوس را دارید، این لپ‌تاپ برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شود. گلکسی بوک پرو 360 از قلم اس پن پشتیبانی می‌کند و در سایزهای ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی عرضه خواهد شد. نمایشگر سوپر امولد قرار گرفته روی آن لمسی بوده و از استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند. هر دو نسخه رزولوشن یکسان 1080p را دارند و گواهی DisplayHDR 500 را نیز دریافت کرده‌اند. قلم اس پن نیز درون جعبه این لپ‌تاپ قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی بوک پرو 360 ۱۳.۳ اینچی همچنان امکان اتصال به شبکه 5G را دارد ولی این گزینه در نسخه ۱۵.۶ اینچی قرار نگرفته است. هردوی این دستگاه‌ها از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند و از نظر اتصالات نیز شاهد پورت تاندربولت 4، دو پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و شیار کارت حافظه microSD هستیم. نسخه 5G این لپ‌تاپ دارای شیار نانو سیم کارت نیز است.

image

 

مانند گلکسی بوک پرو، این لپ‌تاپ‌ها نیز با پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یعنی i3، i5 و i7 عرضه خواهند شد و مدل‌هایی با پردازنده i5 و i7 از پردازنده گرافیکی Iris XE بهره می‌برند. متاسفانه مدلی از این لپ‌تاپ با پردازنده گرافیکی MX450 وجود ندارد. مدل ۱۳.۳ اینچی با ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد و مدل ۱۵.۶ اینچی گزینه‌ای با رم ۳۲ گیگابایت نیز دارد. حافظه NVMe SSD آنها متغییر بوده و تا ۱ ترابایت قابل افزایش است.

باتری‌ها مشابه مدل دیگر بوده و در نسخه کوچکتر باتری ۶۳ واتی و در مدل بزرگ باتری ۶۵ واتی قرار گرفته است که هر دوی آنها توسط شارژر ۶۵ واتی USB-C شارژ می‌شوند. اسپیکر‌های بهینه سازی شده توسط AKG با پشتیبانی از دالبی اتموس، وب‌کم 720p و حسگر اثر انگشت نیز روی این محصول وجود دارند.

image

 

مدل وای فای سایز ۱۳.۳ اینچی این لپ‌تاپ دارای وزن ۱.۰۴ کیلوگرم بوده و مدل 5G با وزن ۱.۱ کیلوگرم عرضه خواهد شد. مدل ۱۵.۶ اینچی نیز وزن ۱.۳۹ کیلوگرمی دارد. ضخامت این مدل‌ها تقریبا یکسان بوده و در مدل کوچک‌تر ۱۱.۵ میلی متر و در مدل بزرگ‌تر ۱۱.۷ میلی متر است.

این دو مدل گلکسی بوک دارای استاندارد نظامی Mil-STD-810G جهت مقاومت در برابر فشار، لرزش و رطوبت هستند و گواهی Intel Evo را که نشانگر ویژگی‌هایی مانند روشن شدن در چند ثانیه، عمر باتری مناسب و امکانات ارتباطی بسیار خوب است را دریافت کرده‌اند.

image

 

پیش فروش این لپ‌تاپ‌ها در آمریکا آغاز شده و قیمت مدل پایه نسخه ۱۳.۳ اینچی ۱۲۰۰ دلار تعیین شده و مدل پایه نسخه ۱۵.۶ اینچی نیز ۱۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. فروش رسمی آنها از تاریخ ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) آغاز شده ولی سامسونگ برای جذب کاربران، به آنها قول ۱۵۰ دلار اعتبار خرید از آمازون، بست بای یا سایت و فروشگاه‌های سامسونگ را داده است.

image

 

این لپ‌تاپ در آلمان نیز از تاریخ ۱۴ مه در دسترس خواهد بود و قیمت مدل ۱۳.۳ اینچی ۱۲۰۰ یورو و مدل ۱۵.۶ اینچی ۱۳۰۰ یورو است. کاربران آلمانی در صورت پیش سفارش این محصول تا قبل از تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) یک جفت گلکسی بادز پرو رایگان دریافت خواهند کرد.

قیمت این لپ‌تاپ در انگلستان برای مدل ۱۳.۳ اینچی ۱۲۰۰ پوند و برای مدل ۱۵.۶ اینچی ۱۲۵۰ پوند خواهد بود. درست مانند کاربران آلمانی، انگلیسی‌ها نیز در صورت پیش سفارش این لپ‌تاپ گلکسی بادز رایگان دریافت می‌کنند.

سامسونگ گلکسی بوک آدیسی

image

 

اگر به عملکرد لپ‌تاپ بیشتر از جمع و جور بودن آن اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی بوک آدیسی گزینه مناسب شماست. این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی همچنان نسبتا سبک بوده و وزن ۱.۸۵ کیلوگرمی دارد و ضخامت آن نیز ۱۷.۷ میلی متر خواهد بود. باتری آن نسبت به دیگر نسخه‌ها بزرگتر شده و ظرفیت ۸۳ واتی دارد و شارژر USB-C آن نیز قوی‌تر خواهد بود و سرعت ۱۳۵ واتی دارد.

این لپ‌تاپ جهت نیرو رساندن به کارت گرافیک Nvidia خود به این باتری بزرگتر نیاز داشته و کاربر می‌تواند بین کارت گرافیک‌های جی فورس RTX 3050 Ti Max-Q و RTX 3050 معمولی یکی را انتخاب کند. این لپ‌تاپ نیز با پردازنده‌های نسل یازدهمی i5 و i7 عرضه شده و بر خلاف سایرین خبری از نسخه i3 وجود ندارد.

image

لپ‌تاپ گلکسی بوک آدیسی با حافظه رم ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت از نوع LPDDR4X عرضه شده و حافظه آن نیز از نوع NVMe SSD است و حداکثر تا ظرفیت ۱ ترابایت قابل انتخاب است. با در نظر گرفتن اینکه این یک لپ‌تاپ نسبتا حرفه‌ای است، کاربر امکان ارتقا رم و حتی حافظه SSD را نیز دارد.

این لپ‌تاپ از نظر ارتباطات نیز بسیار توانمند بوده و دارای دو پورت USB-C، سه پورت USB-A 3.2، یک پورت HDMI، جک هدفون و میکروفون، شیار کارت حافظه microSD و حتی پورت RJ45 جهت اتصال مستقیم به LAN است. متاسفانه این لپ‌تاپ مدل 4G یا 5G نداشته و باید به اتصال به وای فای قناعت کنید.

image

 

نمایشگر گلکسی بوک آدیسی از نوع TFT LCD خواهد بود و روزولوشن آن روی 1080P تنظیم شده است.

سامسونگ گلکسی بوک

image

سامسونگ گلکسی بوک که مدل پایه همه لپ‌تاپ‌های یاد شده به حساب می‌آید، همچنان بسیار توانمند است. اگر به کارت گرافیک RTX نیازی نداشته و قصد پرداخت هزینه اضافی جهت دریافت نمایشگر امولد را ندارید؛ این لپ‌تاپ برایتان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

ساسمونگ گلکسی بوک از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TFT LCD بهره می‌برد و از پردازنده‌های نسل یازدهمی i3/i5/i7 استفاده می‌کند. نسخه‌های ارزان‌تری با پردازنده‌های پنتیوم گلد و حتی سلرون نیز عرضه خواهند شد!

رم این لپ‌تاپ از نوع LPPDR4X بوده و گلکسی بوک با حافظه رم ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابیت رم عرضه خواهد شد. حافظه NVMe SSD این لپ‌تاپ تا ۵۱۲ گیگابایت بوده ولی یک اسلات دیگر نیز جهت افزایش آن وجود دارد. امکان سفارش این مدل نیز با پردازنده گرافیکی جی فورس MX450 وجود دارد.

image

این لپ‌تاپ نیز به صورت معقولی باریک و سبک است و ضخامت آن به ۱۵.۴ میلی متر و وزن آن به ۱.۵۵ کیلوگرم می‌رسد. باتری ۵۴ واتی آن به وسیله شارژر USB-C ۶۵ واتی شارژ شده و سیستم صوتی نیز متاسفانه بر خلاف سایر مدل‌ها توسط AKG طراحی نشده است؛ ولی همچنان پشتیبانی از دالبی اتموس روی آن وجود دارد.

بر خلاف گلکسی بوک آدیسی، این نسخه از نسل چهارم اینترنت همراه نیز پشتیبانی می‌کند و ساپورت از Wi-Fi 6 هم در آن قرار گرفته است. تنوع پورت‌های آن نیز قابل قبول است و شاهد دو پورت USB-C، دو پورت USB-A 3.2، یک پورت HDMI، جک هدفون و میکروفون و شیار کارت حافظه و سیم کارت در این لپ‌تاپ هستیم.

گلکسی بوک در کشور آلمان از تاریخ ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) عرضه خواهد شد. قیمت آن برای مدلی با پردازنده Core i3 به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۶۸۰ یورو خواهد بود. نسخه‌های i5 و i7 نیز در دسترس قرار دارند و همچنین یک مدل با پردازنده i7 و پشتیبانی از LTE با قیمت ۱۱۵۰ یورو عرضه خواهد شد.

image

 

در انگلستان، مدل پایه این لپ‌تاپ با قیمت ۷۰۰ پوند عرضه شده و مشخصات آن پردازنده i5 و ۸ گیگابایت حافظه رم است. عرضه رسمی این مدل از تاریخ ۱۴ مه آغاز شده ولی بر خلاف سایر مدل‌ها، در صورت پیش سفارش آن هدیه خاصی برای کاربران در نظر گرفته نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)