خانهاخبار
سونی بیش از ۷.۵ میلیون کنسول PS5 فروخته است

سونی بیش از ۷.۵ میلیون کنسول PS5 فروخته است

سونی موفق شده تا به امروز، به رکورد فروش ۷.۸ میلیون کنسول پلی استیشن 5 دست برسد.
۱۴۰۰/۲/۸

شرکت ژاپنی سونی در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرده که تا ۳۱ مارس، این شرکت موفق شده ۷.۸ میلیون کنسول پلی استیشن 5 را بفروشد. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس اکنون در حدود ۴۷.۶ میلیون نفر است که نسبت به سال گذشته ۱۴.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. ارقام سه ماهه چهارم نشان از این دارد که سود عملیاتی سونی از کل تجارت پلی استیشن ۳.۱۴ میلیارد دلار برای سال مالی ۲۰۲۰ بوده که رکورد سال‌های پیش را شکسته است.

آخرین گزارش درآمد سونی نشان داد که این شرکت ۴.۵ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را تا پایان سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان فروخته است. پس در سال ۲۰۲۱ و تا ماه مارس این شرکت توانسته ۳.۳ میلیون دستگاه بفروشد و این اعداد همچنان ادامه دارد. هنوز خریدن یک پلی استیشن 5 کار دشواری محسوب می‌شود چراکه تقاضا برای این کنسول بازی بسیار بالاست. افت هر سه‌ماه در مقایسه با سه‌ماهه قبلی به ظرفیت تولید سونی مربوط می‌شود و انتطار می‌رود این مشکلات تا پایان سال برظرف شود و البته که همه‌گیری و کمبود تراشه نیز روی این افت تاثیرگذار است.

image

در اوایل این ماه رسانه NPD گفته بود که PS5 در طول ۵ ماه اول عرضه، یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ آمریکا هم از نظر درآمد و هم واحد فروش رفته، به شمار می‌رود. با این حال به گزارش همین رسانه، نینتندو با کنسول سوییچ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ توانسته رکورد فروش را از سونی برباید. البته که این اتفاق با توجه به سختی‌های عرضه کنسول جدید چندان تعجب‌آور نیست.

سونی همچنین در سه‌ماهه گذشته یک میلیون کنسول پلی استیشن ۴ هم فروخته است که با اعداد قبلی اکنون به ۱۱۵.۹ میلیون واحد برای PS4 رسیده است. این رقم نسبت به فروش ۱.۴ میلیونی در مدت زمان مشابه در سال قبل، کاهش ۲۸.۶ درصدی را نشان می‌دهد. گزارش سونی نشان می‌دهد که فروش پلی استیشن 5 اندکی سریعتر از PS4 در سراسر جهان بوده است. برای مقایسه بد نیست بدانید که PS4 تا ۳۱ مارس ۲۰۱۴ توانسته بود ۷.۶ میلیون دستگاه به فروش برساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)