خانهاخبار
اولین گوشی گیمینگ ردمی معرفی شد؛ ردمی K40 گیمینگ ادیشن

اولین گوشی گیمینگ ردمی معرفی شد؛ ردمی K40 گیمینگ ادیشن

بالاخره بعد از مدت‌ها خبر و شایعه، گوشی گیمینگ ردمی با نام ردمی K40 Gaming Edition معرفی شد.
۱۴۰۰/۲/۸

اولین محصول اختصاصی ردمی که برای بازی کردن ساخته شده، حالا اینجاست و همانطور که انتظار می‌رفت، ردمی K40 Gaming Edition نام گرفته است. البته این گوشی گویا با نام ردمی K40 Gaming Enhanced Edition هم شناخته می‌شود. در هر صورت، ما آن را ردمی K40 گیمینگ ادیشن خواهیم خواند.

این گوشی همه نیازهای پایه‌ای که یک گوشی گیمینگ باید داشته باشد را برطرف می‌کند. برای شروع باید بگوییم که نمایشگر این محصول، نرخ تجدید 120 هرتزی دارد و نرخ حساسیت به لمس در آن هم 480 هرتز است. دو دکمه فیزیکی در لبه سمت راست گوشی حاضر هستند که با یک مکانیزم سوییچ مانند، از بدنه بیرون می‌آیند و می‌توان در بازی‌ها از آن‌ها استفاده کرد. باتری گوشی هم 5000 میلی‌آمپری است و می‌تواند در 42 دقیقه و به صورت کامل، به وسیله شارژر 67 قرار گرفته در بسته‌بندی گوشی، شارژ شود.

image

ردمی K40 گیمینگ ادیشن با پردازنده 6 نانموتری دیمنسیتی 1200 همراه است که در کنار آن، 6 یا 8 یا حتی 12 گیگابایت حافظه رم حاضر خواهد بود. به طور کانفیگ‌های این گوشی شامل موارد 6/128، 8/128، 8/256، 12/128 و 12/256 گیگابایت برای رم و حافظه داخلی می‌شوند. 

یک موضوع مهم دیگر در گوشی‌های گیمینگ، سیستم خنک کننده آن‌ها است. ردمی می‌گوید در این گوشی از ترکیب صفحات گرافین، گرافیت و صفحات حاوی بخار استفاده کرده تا بتواند این گوشی را بدون نیاز به فن، خنک کند.

image

بار دیگر برگردیم به پنل نمایشگر که گفتیم نرخ تجدید 120 هرتزی دارد. این صفحه نمایش اندازه 6.67 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل دارد و از نوع AMOLED هم هست. همچنین این پنل 10 بیتی است که یعنی توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. پشتیبانی از HDR10+ و پشتیبانی از تمام طیف رنگی DCI-P3 را هم به این پنل اضافه کنید تا با یکی از بهترین پنل‌های AMOLED در گوشی‌های امروزی روبرو باشیم.

دوربین‌های این گوشی در بخش پشتی نیز شامل سه ماژول می‌شوند و یک فلش LED با ظاهری شبیه به آیکن فلش هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود. برای دوربین اصلی، یک سنسور 64 مگاپیکسلی نیم اینچی درنظر گرفته شده است که با ترکیب هر 4 پیکسل در یک پیکسل، عکس‌های 16 مگاپیکسلی تحویل می‌دهد. در کنار این دوربین، یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراوارد و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم حاضر هستند.

image

بلندگوهای استریو در این گوشی نیز توسط JBL تیون شده‌اند که یکی شامل بلندگوی اصلی در لبه پایینی گوشی است و دیگری شامل بلندگوی دوم در لبه بالایی این محصول. علاوه بر این بلندگوها، در ردمی K40 گیمینگ ادیشن شاهد پشتیبانی از Hi-Res Audio و Dolby Atmos هم هستیم.

image

ردمی K40 گیمینگ ادیشن قرار است از 2 روز دیگر رسما به بازار عرضه شود. قیمت مدل پایه این گوشی نیز حدود 310 دلار خواهد بود. گران‌ترین نسخه این گوشی که رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی خوهد داشت نیز حدود 420 دلار قیمت‌گذاری شده تا در مجموع با یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ بازار مواجه باشیم. 

در نهایت باید بگوییم یک نسخه اختصاصی بروس‌لی هم از این گوشی ساخته شده که در بخش پشتی از یک پنل زرد رنگ برخوردار است. لوازم جانبی این نسخه نیز در رنگ زرد خواهد و همچنین تنها کانفیگ در نظر گرفته شده برای نسخه بروس‌لی از گوشی گیمینگ ردمی، رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی خواهد داشت. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

دوست

۱۴۰۰/۲/۸
این گوشی ایران هم میاد...یامخصوص چینه