خانهاخبار
طراحی مک بوک پرو 2021 در تصاویر شماتیک آن لو رفت!

طراحی مک بوک پرو 2021 در تصاویر شماتیک آن لو رفت!

یک گروه هکر که به اسناد محرمانه اپل دست پیدا کرده، سندهای مربوط به مک بوک پرو جدید را لو داده که برخی جزئیات طراحی آن را نشان می‌دهد.
۱۴۰۰/۲/۲

یکی از هیجان‌انگیزترین کامپیوترهایی که امسال عرضه خواهد شد، لپ‌تا‌پ‌های جدید مک بوک پرو خواهند بود که نه تنها قرار است طراحی جدیدی داشته باشند، بلکه از پردازنده جدید اپل سیلیکون هم در آن‌ها استفاده خواهد شد. حالا گویا یک گروه هکر به نام REvil که توانسته یکی از تامین‌کنندگان اپل یعنی Quanta را هک کنند، به طرح‌های شماتیک محصولات آینده اپل دست پیدا کرده است. این گروه در حالی که قصد دارد از اپل بابت مدارکی که به آن‌ها دست پیدا کرده اخاذی کند، همزمان طرح‌های شماتیک از طراحی مک بوک پرو جدید را هم منتشر کرده که پورت‌های این لپ‌تاپ را نشان می‌دهد.

image

 

عکس بالا و عکسی که در پایین می‌بینید، طرح‌های رندری هستند که وب‌سایت 9to5Mac بر اساس همین طرح‌های شماتیک لو رفته ساخته است.

این عکس‌ها، گزرش قبلی بلومبرگ و گزارش مینگ چی کو را تایید می‌کنند که امسال شاهد پورت‌های جدید برای مک بوک پرو 14 و 16 اینچی خواهیم بود. همانطور که قابل مشاهده است، در لبه سمت راست مک بوک پرو 14 اینچی جدید، شاهد یک پورت HDMI، یک پورت USB-C و یک درگاه کارت حافظه SD هستیم. در سمت چپ نیز یک پورت مگ‌سیف، دو پورت USB-C و جک هدفون دیده می‌شوند. این یعنی نسل بعدی لپ‌تاپ‌های رده بالای اپل، بر خلاف قبل که چهار پورت تاندربولت داشتند، تنها 3 پورت تاندربولت USB-C خواهند داشت.

image

جالب اینکه این اسناد در کنار مک بوک پرو 2021، آیمک جدید و مک بوک ایر 2020 را هم نشان می‌دهند که یک جورهایی می‌تواند صحت این اسناد را تایید کند. همچنین مک بوک پرو 2021 دیده شده در این اسناد، فاقد تاچ بار است که شایعه حذف تاچ بار از مک بوک پرو بعدی را تایید می‌کند. سنسور اثر انگشت Touch ID اما همچنان حاضر خواهد بود. 

این نکته را هم نباید فراموش کرد که این اسناد برای نشان دادن تکنولوژی‌های این کامپیوترها ایجاد شده و قرار نیست اسنادی باشند که جزئیات طراحی این کامپیوترها را نشان می‌دهد. بنابراین نمی‌توان به صورت کامل جزئیات طراحی محصولات مختلف را از روی این اسناد متوجه شد. این یعنی رندرهای بالا که 9to5Mac ساخته نیز کاملا دقیق نیستند اما حداقل می‌توانند نیم نگاهی به طراحی لپ‌تاپ‌های بعدی اپل باشند.

در پایان باید بگوییم گروه هکر REvil  اعلام کرده که اگر اپل رقم 50 میلیون خواسته شده توسط این گروه را نپردازد، اسناد بیشتر به مرور منتشر خواهند شد. در گالری زیر می‌توانید سه تصویر منتشر شده از این اسناد را ببینید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)