خانهاخبار
پردازنده گوگل پیکسل 5a لو رفت

پردازنده گوگل پیکسل 5a لو رفت

به تازگی و به لطف کدهای بتا سوم از اندروید 12، مشخصات پردازنده پیکسل 5a 5G لو رفته که به نظر می‌رسد با گوشی چندان جدیدی مواجه نیستیم!
۱۴۰۰/۲/۲

آنطور که از نشانه‌های مختف پیداست، گوگل پیکسل 5a قرار است در تاریخ 21 خرداد مه سال جاری معرفی شود. اولین تصاویر رندر لو رفته از این گوشی نیز نشان می‌دهند که طراحی این محصول با پیکسل 4a 5G یکسان است. همچنین ابعاد این گوشی هم بیشتر شبیه به پیکسل 4a 5G است که بزرگ‌تر از نسخه 4a معمولی بود.

اگر برایتان سوال که چه پردازنده‌ای در این گوشی استفاده خواهد شد، باید بگوییم در این محصول شاهد استفاده از پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 765G خواهیم بود که با پردازنده‌های پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 یکسان است! این چیپست این روزها کمی قدیمی به حساب می‌آید و مخصوصا اینکه حالا چیپست اسنپدراگون 780G هم عرضه شده که سریع‌تر است. با این تفاسیر، پردازنده پیکسل 5a 5G از محصولات میان‌رده مشابه مثل شیائومی می 11 لایت 5G هم ضعیف‌تر خواهد بود.

image

این واقعیت که گوگل پیکسل 5a 5G همچنان از پردازنده اسنپدراگون 765G استفاده خواهد کرد، ناامید کننده است. درواقع با این شرایط اصلا دلیلی ندارد کسی از پیکسل 4a 5G به این گوشی آپگرید کند! اسم این پردازنده و پیکسل 5a 5G اولین بار در کد‌های نسخه سوم از بتا اندروید 12 مشاهده شده است.

یک موضوع دیگر که هنوز از آن خبر نداریم این است که آیا امسال هم شاهد دو نسخه از خانواده a خواهیم بود یا نه. سال گذشته پیکسل 4a هم اندازه کوچک‌تر و هم قیمت کمتری داشت و به طور کل محصولی کاملا متفاوت از نسخه 5G خود بود. حالا هنوز مشخص نیست که آیا پیکسل 5a معمولی هم خواهیم دید یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)