خانهاخبار
مایکروسافت در حال طراحی فروشگاه جدیدی برای ویندوز 10 است

مایکروسافت در حال طراحی فروشگاه جدیدی برای ویندوز 10 است

به گفته برخی منابع، شرکت مایکروسافت قصد بازطراحی استور ویندوز 10 را داشته و در کنار تغییرات ظاهری، برخی سیاست‌های این شرکت که در ارتباط با توسعه دهندگان هستند نیز تغییر خواهند کرد.
۱۴۰۰/۲/۱

به گفته Windows Central، مایکروسافت در حال کار روی استور جدیدی برای ویندوز 10 است. این بازطراحی تنها ظاهری نخواهد بود و شرکت مایکروسافت قصد تغییر برخی از سیاست‌های خود در رابطه با توسعه دهندگان را دارد. برای مثال این شرکت می‌خواهد به توسعه دهندگان اجازه دهد تا از این پس از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود یا سایرین استفاده کنند؛ این تغییر بدین معناست که مایکروسافت دیگر درصدی از این پرداخت‌ها را از توسعه دهندگان دریافت نخواهد کرد.

image

 

همچنین به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان دیگر مجبور به ارائه اپلیکیشن‌های خود با فرمت MSIX نیستند و پکیج‌های .EXE و .MSI نیز از این به بعد قابل اجرا خواهند بود. یکی دیگر از گمانه‌زنی ها نیز این است که مایکروسافت می‌خواهد به توسعه دهندگان اجازه انتشار مستقیم آپدیت‌ها از طرف خودشان را بدهد؛ این ویژگی احتمالا موجب انتشار به‌روزرسانی‌های بیشتر و همچنین نصب اتوماتیک آنها خواهد شد.

این تغییرات به احتمال زیاد استور را به پلتفرم باز تری تبدیل کرده و آن را برای توسعه دهندگانی که سیستم پرداخت درون برنامه‌ای و آپدیت‌های خود را دارند، بسیار قابل تحمل‌تر می‌سازد. مایکروسافت همچنین قصد دارد اپلیکیشن‌های خود مانند اج، آفیس و تیمز را هم به استور بیاورد.

در بخش رابط کاربری، کاربران می‌توانند منتظر یک طراحی مدرن‌تر باشند که همگام با زبان طراحی جدیدی است که این شرکت در آپدیت Sun Valley که به زودی عرضه خواهد شد، به کار برده است. استور احتمالا شاهد انیمشین‌های بهبود یافته، آیکون‌های جدید و بازطراحی صفحات خواهد بود. گفته می‌شود که مایکروسافت قصد انتشار آپدیت‌های ماهیانه برای استور را دارد که هر کدام قرار است بهبودها و ویژگی‌های جدیدی را به همراه داشته باشند. استور جدید همچنین تجربه بهتری برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را برای کاربران فراهم می‌کند.

مایکروسافت به Engadget گفته است که فعلا قصد صحبت درباره موضوع بازطراحی استور را ندارد؛ اما احتمال می‌رود تا این بازطراحی مشابه استور جدیدی باشد که این شرکت در سپتامبر گذشته به کنسول‌های اکس باکس آورد.

نسخه جدید استور ممکن است در رویداد Build 2021 مایکروسافت رونمایی شود؛ این رویداد در ماه مه برگزار خواهد شد. به گفته Windows Central، شرکت مایکروسافت احتمالا نسخه جدید استور را در پاییز به همراه آپدیت Sun Valley برای عموم عرضه خواهد کرد. احتمال دسترسی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 10 نیز به آن وجود دارد.

شما درباره بازطراحی استور ویندوز 10 توسط مایکروسافت چه فکر می‌کنید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)