خانهاخبار
تاریخ عرضه نسخه عمومی iOS 14.5 از سوی اپل اعلام شد

تاریخ عرضه نسخه عمومی iOS 14.5 از سوی اپل اعلام شد

دارندگان آیفون و اپل واچ می‌توانند در آینده نزدیک دستگاه خود را به آخرین نسخه آپگرید کنند.
۱۴۰۰/۲/۱

چند وقتی است که اپل در حال کار روی iOS 14.5 است و به نظر می‌رسد بعد از چندین و چند نسخه بتا، بالاخره این نسخه از iOS برای عرضه عمومی آماده شده است. iOS 14.5، سیستم عاملی است که روی آیفون و آیپاد تاچ قابل نصب خواهد بود و در کنار آن، شاهد عرضه نسخه عمومی iPadOS 14.5 نیز خواهیم بود.

به گفته اپل، انتظارها برای عرضه نسخه عمومی iOS 14.5 و iPadOS 14.5 به سر رسیده و آپدیت جدید این دو سیستم عامل در هفته آینده به صورت OTA در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اگرچه اپل به گفتن عرضه این بروزرسانی در هفته آینده بسنده کرده و روز دقیق را اعلام نکرده اما با توجه به عادت‌های پیشین این شرکت، می‌تونیم بگوییم که سه‌شنبه هفته دیگر یعنی ۷ اردیبهشت ماه، بروزرسانی iOS 14.5 و iPadOS 14.5 عرضه خواهد شد.

image

 

همان طورکه می‌دانید اپل شب گذشته از محصول جدید خود با نام ایرتگ رونمایی کرد. برای بهره گیری از این گجت هوشمند، دست کم آیفون یا آیپد شما باید روی سیستم عامل iOS 14.5 یا iPadOS 14.5 قرار گرفته باشد. به این ترتیب نرم افزار Find My به صورت کامل با ایرتگ هماهنگ شده و امکان اضافه کردن وسایل جدید به این اپلیکیشن فراهم خواهد شد.

در iOS 14.5 همچنین امکان باز کردن قفل صفحه نمایش به کمک فیس آیدی، در صورتی که از اپل واچ استفاده می‌کنید نیز فراهم شده است. به این ترتیب زمانی که بخواهید قفل صفحه نمایش آیفون را به هنگام پوشیدن ماسک روی صورت از طریق فیس آیدی یا تکنولوژی تشخیص چهره باز کنید، ارتباط میان آیفون و اپل واچ برقرار شده و در صورت تأیید این موضوع، قفل صفحه به آسانی باز می‌شود. از جمله دیگر امکانات iOS 14.5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اپلیکیشن موزیک با جسچرهای جدید و امکان به اشتراک گذاشتن متن آهنگ‌ها آپدیت شده است
  • پشتیبانی از AirPlay 2 در فعالیت‌های فیتنس پلاس
  • راهنماهای جدید اپلیکیشن Maps اپل (مانند نرم‌افزار Waze)
  • پشتیبانی از کنترلرهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس
  • پشتیبانی از Apple Card Family

بد نیست بدانید که iOS 14.5 و آیپد او اس 14.5 به صورت پیش فرض روی آیفون 12 و آیفون 12 مینی بنفش، آیپد پرو 11 و آیپد پرو 12.9 اینچی نصب خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)