خانهاخبار
احتمال مقاومت گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار وجود دارد!

احتمال مقاومت گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار وجود دارد!

شایعه‌ای جدید به این اشاره می‌کند که گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 ممکن است گواهی IP را دریافت کرده باشند. البته هنوز مشخص نیست که کدام نسخه از گواهی IP توسط این گوشی‌ها کسب شده و میزان مقاومت آنها چقدر است.
۱۴۰۰/۱/۳۰

گوشی‌های تاشو بدون شک بسیار جذاب هستند و حس بسیار مدرنی به کاربر القا می‌کنند؛ اما تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر آنها بسیار نوظهور و گران است و ترکیب این پدیده با شکنندگی کلی این نمایشگرها، موجب نگرانی کاربران آنها از خراب شدن گوشی گران‌قیمت خود با تنها ذره‌ای آب یا افتادن در خاک می‌شود.

image

 

حالا با استناد شایعه‌ای جدید، دیگر دلیلی برای این نگرانی‌ها وجود ندارد. به گفته برخی منابع ناشناس که با SamMobile گفتگو کرده‌اند، گوشی‌های تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 احتمالا موفق به کسب گواهی IP که نشانگر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است، شده‌اند. دریافت این گواهی خیال بسیاری از کاربران را نسبت به آسیب پذیر بودن این گوشی‌ها راحت تر می‌کند.

در صورت حقیقت داشتن این شایعه، این گوشی‌ها اولین تلفن‌های هوشمند تاشو هستند که با این گواهی عرضه خواهند شد. البته، دریافت گواهی‌های رده بالای IP که امروزه شاهد آنها در گوشی‌های هوشمند معمولی هستیم برای یک گوشی تاشو کمی تامل برانگیز است.

این روز‌ها بیشتر گوشی‌های هوشمند از گواهی IP68 بهره می‌برند. عدد ۶ در این گواهی نشانگر بالاترین مقاومت در برابر گرد و غبار و سایز ذرات است؛ عدد ۸ نیز در مقام دوم مقاومت در برابر آب قرار دارد. احتمالا این گوشی‌های تاشو با گواهی IP54 عرضه خواهند شد که نشانگر مقاومت نسبی آنها در برابر گرد و غبار و همچنین تحمل در برابر پاشیده شدن آب است.

image

 

البته ممکن است که سامسونگ همه ما را غافلگیر کرده و این گوشی‌های تاشو را با گواهی IP68 عرضه کند!

گوشی‌های گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 احتمالا در ماه ژوئن یا جولای عرضه خواهند شد و احتمالا تا آن تاریخ به صحت و سقم این شایعه پی خواهیم برد.

درباره عرضه یک گوشی تاشو که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ موفق می‌شود تا در این زمینه پیشرو بوده و قبل از سایرین، این قابلیت را به گوشی‌های تاشو خود اضافه کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)