خانهاخبار
اوپو، سامسونگ و شیائومی امسال گوشی‌هایی با دوربین زیر نمایشگر معرفی می‌کنند

اوپو، سامسونگ و شیائومی امسال گوشی‌هایی با دوربین زیر نمایشگر معرفی می‌کنند

سامسونگ، شیائومی، اوپو، زدتی‌ای و ویوو امسال گوشی‌هایی با دوربین زیر نمایشگر روانه بازار می‌کنند.
۱۴۰۰/۱/۳۰

بعد از اینکه نمایشگرهای تمام صفحه بیشتر گوشی‌ها از جمله پرچمدار و میان رده را در بر گرفته، اکنون نوبت دوربین‌های زیر نمایشگر است تا به طور کامل یک نمایشگر تمام صفحه جلوی چشم کاربر قرار گیرد. حال خبر رسیده نیمه دوم امسال شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله سامسونگ و شیائومی قرار است که گوشی‌هایی با دوربین زیر نمایشگر راهی بازار کنند.  

image

 

تعدادی از سازندگان گوشی، دوربین‌های زیر نمایشگر را امتحان کرده‌اند و به نظر می‌رسد امسال شاهد گوشی‌های بیشتری از سازندگان مطرح باشیم. سامسونگ، شیائومی، اوپو، ZTE، ویوو و میزو در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تلفن‌هایی با دوربین زیر صفحه نمایش معرفی خواهند کرد. افشاگر معروف Ice universe اعلام کرده که سامسونگ و اوپو در گوشی‌های تاشو خود از دوربین زیر صفحه نمایش بهره می‌جویند، درحالی که شیائومی با گوشی 4 Mi Mix به سمت نمایشگرهای تمام صفحه حرکت می‌کند. 

image

قبلا شنیده بودیم که گوشی ویوو NEX 5 که قرار است نیمه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی ‌شود، از دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد. همچنین ZTE نیز که برای اولین بار این کار را در گوشی آکسون ۲۰ انجام داده بود نشان داد که می‌توان روی تولید انبوه دوربین زیر نمایشگر حساب کرد و چندان دور از ذهن نخواهد بود. البته باید اذعان کرد که کیفیت عکاسی با این دوبین‌ها چندان دلچسب نیست، اما به مرور و با توسعه هرچه بیشتر این گوشی‌ها قطعا ایرادات آن برطرف شده و به زوی شاهد دوربین‌های زیر نمایشگر با کیفیت هم خواهیم بود. اکنون ZTE اعلام کرده که نسل بعدی این گوشی یعنی  Axon 30 از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده می‌کند، اما جزییات بیشتری از آن ارائه نکرده است.

Ice universe در حساب کاربری خود چنین گفته:

نیمه دوم سال زمانی است که دوربین زیر نمایشگر به طور رسمی وارد عرصه رقابت می‌شود و شرکت‌هایی از جمله سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و ZTE گوشی‌هایی با این فناوری معرفی و روانه بازار خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۱/۳۰
من خودم ک شخصا اصلا از دوربین سلفی استفاده نمیکنم کاش همه گوشی های پرچمدار رو در دو مدل تولید میکردن یه مدل با دوربین سلفی و یه مدل بدون دوربین سلفی تا کسایی و گوشی تمام صفحه بدون ناچ و دوربین سلفی میخوان بخرن آخه خیلی چیز مسخره ای هستش مخصوصا توی بازی کردن یا تماشای فیلم واقعا بعضی وقتا اون ناچ مزاحمه هرچقدم ک ریز باشه و هرکجای صفحه قرار بگیره مزاحمه اگرم بره زیر صفحه نمیایش خب قطعا یه مشکلاتی بوجود میاره چون تکنولوژی جدیدی هستش تا جا بیفته و ایراداتش گرفته بشه چند سالی طول میکشه مثل اثر انگشت زیر صفحه نمایش ک گوشیهای اولیه خیلی مشکل داشتن همین الانشم گوشیهای میان رده ای ک تثر انگشت زیر صفحه نمایش دارن خیلی کند و ضعیف عمل میکنن ولی توی اس 21 اولترا مثلا اثر انگشت زیر صفحه نمایش خیلی سریع و خوب عمل میکنه خب این ب مرور بهترم میشه

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۱/۳۰
دقت کردید دو شرکت "اپل و سونی" فرسنگ‌ها با تکنولوژیِ روز، فاصله دارند!؟
کارِ خوب رو "ال‌جی" کرد که کلاً کشید کنار✋?
همانا جسارت نزدِ چینی‌ها هست و بَس.