خانهاخبار
آیفون 13 تکنولوژی mmWave شبکه 5G را به کشورهای بیشتری خواهد برد

آیفون 13 تکنولوژی mmWave شبکه 5G را به کشورهای بیشتری خواهد برد

مینگ چی کو تحلیلگر نام آشنای مسائل اپل می‌گوید معرفی آیفون 13 باعث گسترش فناوری mmWave 5G در بسیاری از کشورها می‌شود.
۱۴۰۰/۱/۳۰

فردا اپل رویدادی را ترتیب داده که به نظر می‌رسد می‌خواهد در آن از آیپدهای جدید و همین‌طور آیمک‌های رنگی با طراحی جدید رونمایی کند. طبق زمان بندی هرساله اپل آیفون بعدی  نیز در شهریور ماه معرفی خواهد شد. حال مینگ چی کو به تحلیل اخبار حول آیفون ۱۳ پرداخته است.

مینگ چی کو می‌گوید با افرادی در داخل مقر اپل صحبت کرده و عنوان می‌کند که آیفون 13 با فناوری mmWave 5G با سرعت بیشتر ارائه می‌شود و چندین کشور جدید به فهرست پشتیبانی از این فناوری اضافه شده‌اند. در مطلبی که توسط رسانه iMore منتشر شده، کو اظهار داشته که پوشش 5G در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. به طور کل و در حال حاضر، شبکه 5G روی بستر موج‌های میلی‌متری، خیلی سریع‌تر از موج‌های Sub-6GHz است. تنها اپراتوری که روی موج‌های میلی‌متری 5G را ارائه می‌کند نیز اپراتور ورایزن در آمریکا است.

image

 

کو در ادامه می‌گوید نسبت امواج میلی‌متری در آیفون 13 به ۵۵ تا ۶۰ درصد می‌رسد که این مقدار در مقایسه با ۳۰ تا ۳۵ درصد آیفون 12 بسیار بیشتر است. این تحلیلگر معتقد است امواج میلی‌متری در کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن و استرالیا گسترش خواهد یافت و همین‌طور اپراتورهای بزرگ مخابراتی باعث افزایش دستگاه‌های با فناوری امواج میلی‌متری خواهند شد. این گزارش در ادامه اخبار منتشر شده در رابطه با فناوری 5G است که در ماه ژانویه منتشر شده بود. 

در آن گزارش آمده بود که شرکت تایوانی Qiqi با اپل قرارداد بسته تا به تولید آنتن‌های امواج میلی‌متری سرعت ببخشد و با اپراتورهای بزرگ مخابراتی وارد مذاکره شود تا آنتن‌های مذکور را به کشورهای دیگری برساند. در حال حاضر نیز اگرچه تمام مدل‌های آیفون 12 از بستر Sub-6GHz شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند اما مدل‌های مخصوص آمریکا که با پارت نامبر LL/A همراه‌اند، تنها مدل‌هایی هستند که از بستر موج‌های میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. اگر دقت کنید، روی فریم آیفون 12های پارت نامبر آمریکا، یک زائده جدید وجود دارد که مربوط به همین آنتن‌ها است.

در ماه فوریه، گزارش شد که در آیفون بعدی مودم X60 کوالکام به کار خواهد رفت که سرعت 5G را بهبود خواهد بخشید. همچنین آیفون 13 قادر خواهد بود تا از شبکه 5G روی موج‌های میلی‌متری و Sub-6GHz به صورت همزمان استفاده کند تا بتواند سرعت بیشتری هم ارائه دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)