خانهاخبار
چه انتظاراتی از رویداد اپل برای ۳۱ فروردین داشته باشیم؟

چه انتظاراتی از رویداد اپل برای ۳۱ فروردین داشته باشیم؟

تنها دو روز تا کنفرانس Spring Loaded اپل باقی مانده و در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چه محصولاتی احتمال معرفی‌شان وجود دارد.
۱۴۰۰/۱/۲۹

اگر پیگیر اخبار منتشر شده در وب سایت جی اس ام باشید، مطمئنا می‌دانید که اپل رسما تاریخ برگزاری مراسم بعدی خود را اعلام کرد. این رویداد در تاریخ 20 آوریل مصادف با سی و یکم فروردین ماه رأس ساعت 21:30 به وقت کشورمان برگزار خواهد شد و احتمالا در آن شاهد معرفی محصولات یا سرویس‌های جدیدی خواهیم بود که در این مطلب قصد داریم انتظارات‌مان از این اتفاق را با شما در میان بگذاریم.

آیپد پرو 12.9 اینچی با نمایشگر مینی ال ای دی

یکی از محصولاتی که احتمال معرفی آن در رویداد پیش رو بسیار زیاد به نظر می‌رسد،‌ آیپد پرو 12.9 اینچی است که برای نخستین بار، با نمایشگر مینی ال ای دی به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود. شایعاتی در مورد معرفی آیپد پرو 11 اینچی جدیدی نیز به گوش می‌رسد، اما تحلیل گران بر این باور هستند که این محصول با همان پنل LCD گذشته رونمایی می‌شود. برخورداری از نمایشگر مینی ال ای دی باعث می‌شود تا گرافیست‌ها به دلیل دقت رنگی، کنتراست و روشنایی بالاتر نسبت به نسخه‌های پیشین آیپد پرو، لذت بیشتری هنگام کار با آن را تجربه کنند.

همچنین شایعه شده است که آیپد پرو 12.9 اینچی از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی برخوردار خواهد بود. این محصول به احتمال زیاد با پردازنده A14X Bionic همراه است که بر اساس اعلام برخی تحلیل گران،‌ می‌توان آن را نمونه‌ای از پردازنده‌های اختصاصی اپل دانست که توانایی رقابت بالایی با تراشه M1 دارد. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که پردازنده M1 به تازگی توانسته تا تراشه 8 هسته‌ای Core i9 اینتل که روی مک بوک پرو 16 اینچی شاهد آن بودیم را شکست دهد. با نگاه کردن به این نتایج، نباید انتظار پایینی از آیپد پرو جدید داشته باشیم.

image

 

از آن جایی که اپل در این محصول از مودم Snapdragon X55 5G کوالکام استفاده خواهد کرد، احتمالا پشتیبانی از شبکه 5G هم به این تبلت اضافه خواهد شد. همچنین اگر اپل از استاندارد USB 4.0 برای پورت این تبلت استفاده کند، به همین ترتیب پشتیبانی از تکنولوژی تاندربولت هم برای اولین بار به آیپد پرو خواهد آمد. با توجه به رندرها و اخباری که از این تبلت شنیده‌ایم، به نظر این محصول هیچ تفاوتی با نسل‌های قبلی از نظر طراحی نخواهد داشت. تنها ممکن است شیار آنتن 5G برای مدل‌های آمریکا روی بدنه این تبلت ظاهر شود.

ایرتگز

احتمالا ایرتگز نتواند به عنوان یک محصول شگفت انگیز در دنیای امروزی خودنمایی کند. چرا که مسلما افراد زیادی به صورت روزانه به آن نیاز پیدا نخواهند کرد. اگر تا به حال نام Tile ها به گوش‌تان خورده باشد، باید بدانید که ایرتگ نیز چیزی شبیه به آن‌ها خواهد بود. بر اساس شایعات، این محصول می‌تواند با تکنولوژی الترا واید بند، محل دقیق اجسام را به شما نمایش داده و در پیدا کردن آن‌ها به شما کمک شایان توجهی کند.

برای خلق چنین حالتی، اپل مسلما از چیپ U1 که در آیفون 11 و 12 شاهد آن بودیم، استفاده خواهد کرد. اگر در مورد زبان طراحی ایرتگ کنجکاو هستید، بد نیست بدانید که طبق تصاویر رندر شده این محصول با حالتی دایره‌ای شکل همراه و ابعاد آن‌ها نیز از درب نوشابه‌های معمول کمی بزرگتر خواهد بود. برخی افراد نزدیک به اپل معتقد هستند که ایرتگ‌ها به باتری قابل تعویض مجهز بوده و به این ترتیب می‌توانید در تمام طول مدت عمر خود، از آن‌ها استفاده کنید.

image

 

متأسفانه تا به این لحظه، اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول اعلام نشده است. اما پیش بینی می‌شود که ایرتگ دست کم با قیمت 99 دلاری همراه باشد.

اپل تی وی 6

اپل تی وی 6 را می‌توان قدرتمندترین محصول اپل در حوزه سرگرمی به حساب آورد. به نظر می‌رسد که مهندسان اپل با تغییرات کمی در حوزه سخت‌افزار، این دستگاه را بروز کرده و به این ترتیب شاهد رونمایی از نسل ششم آن باشیم. از لحاظ زبان طراحی، از آن جا که با یک گجت کامپکت روبرو هستیم، بعید به نظر می‌رسد که تغییراتی در این زمینه را شاهد باشیم.

طبق شایعات پیشین، اپل تی وی 6 به پردازنده A12X Bionic که در آیپد پرو سال 2018 شاهد آن بودیم، مجهز خواهد بود. اما خبری دیگر مدعی شده بود که تراشه A14 Bionic به عنوان قلب تپنده این محصول ایفای نقش خواهد کرد. برخی اخبار نیز از این موضوع حکایت دارند که اپل طرح پروتوتایپ اپل تی وی جدید را برای برخی توسعه دهندگان عرضه کرده است تا اپلیکیشن‌های خود را روی آن تست کنند. این افراد عملکردی مانند پردازنده A14X Bionic را در آزمایش‌های خود گزارش داده‌اند.

image

 

این دسته اخبار حاکی از آن است که احتمالا اپل قصد دارد تا از اپل تی وی به عنوان وسیله‌ای برای اجرای بازی‌های جذاب و هیجان انگیز استفاده کند و از این طریق، فروش آن را تا حد چشمگیری افزایش دهد. کدهای نسخه آزمایشی آی او اس 14.5 نیز از پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی در اپل تی وی جدید خبر می‌دهد.

این موضوع باعث می شود تا تجربه کار با پلتفرم tvOS لذت بخش‌تر از پیش شده و تمامی انیمیشن‌ها کاملا نرم و روان اجرا شوند. در مجموع با چنین اخباری، احتمالا اپل می‌خواهد اپل تی وی 6 را تبدیل به اولین کنسول بازی خودش کند.

ایرپادز 3

ایرپادز 3 می‌آید تا مسیر موفق نسل دوم خود را ادامه دهد و برای نخستین بار، شاهد بازطراحی این محصول خواهیم بود. در حالت کلی، باید بگوییم که طراحی آن به ایرپادز پرو شباهت پیدا خواهد کرد و سایز هدفون‌ها نسبت به نسل دوم کوچک‌تر می‌شود. متأسفانه در کنار برخورداری از این موارد، خبری از قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) نخواهد بود.

image

 

اما خبر ناراحت کننده در مورد ایرپادز 3 این است که مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل، در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که تولید انبوه ایرپادز 3 از سه ماهه سوم سال جاری آغاز می‌شود. این بدان معناست که در صورت معرفی این محصول در رویداد پیش رو، خریداران زمان نسبتا زیادی برای تحویل آن پیش رو خواهند داشت. اگر این اتفاق بیافتد، احتمالا مثل دفعات پیش، چند وقت دیگر پیش‌فروش آن آغاز می‌شود و یک هفته پس از آن، شاهد عرضه محصول خواهیم بود.

آیمک با پردازنده اپل سیلیکون

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا آیمک با رنگ بندی جدید را به خط تولید محصولات خود اضافه کند و احتمالا در رویداد پیش رو، شاهد معرفی آن‌ خواهیم بود. البته شایعه‌ای که به تازگی نقل شده،‌ حاکی از آن است که آیمک‌های جدید تا ماه اکتبر سال جاری میلادی با تأخیر مواجه خواهند شد. به این ترتیب باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در تاریخ 20 آوریل اثری از نسخه جدید این دستگاه خواهد بود یا خیر.

image

 

زمانی که صحبت از مشخصات سخت‌افزاری به میان می‌آید، ظاهرا مهندسان اپل در حال کار روی یک پردازنده قدرتمند هستند، اما در این خصوص شایعات زیادی وجود دارد. برخی تحلیل گران معتقد هستند که این پردازنده با نام M2 معرفی خواهد شد و بعضی دیگر نیز آن را با عنوان A14T نامگذاری کرده‌اند. اما یکی از افشاگران به تازگی در این مورد اظهار نظر کرده و اعلام کرده است که پردازنده جدید با معماری M1 همراه بوده، اما 12 هسته‌ای خواهد بود.

اگر خوش شانس باشیم، با یک رویداد جذاب و هیجان انگیز روبرو هستیم و شانس معرفی دیوایسی که شما مد نظر دارید نیز وجود دارد. اگر محصول مورد نظر شما چیزی غیر از موارد یاد شده است، لطفا نام آن را با ما و دیگر خوانندگان جی اس ام به اشتراک بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)