خانهاخبار
موجودی آیمک 21.5 اینچی اپل رو به اتمام است

موجودی آیمک 21.5 اینچی اپل رو به اتمام است

به نظر می‌رسد به روزهای پایانی نسل کنون آیمک نزدیک شده‌ایم و موجودی این کامپیوتر برای اپل هم رو به پایان است.
۱۴۰۰/۱/۲۸

اگر از جمله ساکنین کشور آمریکا باشید، مطمئنا می‌دانید که موجودی آیمک 21.5 اینچی در اپل استورهای ایالات متحده رو به اتمام است و تاریخ تحویل این دستگاه، به بیش از یک هفته رسیده است.

به گزارش وب‌سایت MacRumors، هر دو نسخه 4K و بدون 4K آیمک 21.5 اینچی با کمبود موجودی مواجه هستند و افرادی که این دستگاه را سفارش دهند، دست کم یک هفته باید منتظر ارسال آن بمانند. متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

اپل استورهای زیادی در کشور آمریکا، نسخه استاندارد آیمک 21.5 اینچی را با لیبل اتمام موجودی به ثبت رسانده‌اند. بالاترین مدل این دستگاه با 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی 1 ترابایتی فیوژن درایو نیز هم‌اینک برای تحویل در اپل استور موجود نیست، اما امکان سفارش آن وجود دارد. در کنار چنین امری، تاریخ تحویل آن بین 5 تا 7 روز کاری در نظر گرفته شده است.

آیمک 21.5 اینچی با نمایشگر 4K نیز به پایان موجودی نزدیک شده است و تنها در برخی اپل استورها یافت می‌شود. بد نیست بدانید که آيمک 27 اینچی روال کاری نرمال خود را پیش می‌برد و خللی در سامانه فروش آن رخ نداده است.

image

 

برای وقوع این قضیه، دو احتمال زیر وجود خواهد داشت:

احتمال اول:‌ مواجه شدن اپل با کمبود تراشه که این موضوع، چندی است به تیتر یک رسانه‌های خبری تبدیل شده است. هفته گذشته، اخباری در مورد ایجاد اختلال در حوزه فروش مک بوک و آیپدها به دلیل کمبود تراشه در رسانه‌ها منتشر شد. مک رومورز در این مورد چنین گزارش داده است:

کمبود پردازنده در حوزه تولید مک بوک‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است. Nikkei به عنوان شرکت اسمبل کننده محصولات اپل، این موضوع را گزارش داده است. همچنین روند اسمبل کردن بعضی مدل‌های آیپد نیز با این معضل روبرو و متوقف شده است.

در نتیجه این تأخیرها، اپل برخی سفارش‌های خود را از نیمه اول به نیمه دوم سال جاری میلادی موکول کرده است. منابع فعال در این زمینه مدعی شده‌اند که مشکل کمبود تراشه و قطعات سخت‌افزاری، به نظر می‌رسد که در حال افزایش بوده و مسلما در طولانی مدت روی کسب و کارهای کوچک تأثیر ناراحت کننده‌ای خواهد گذاشت.

احتمال دوم: احتمالا شرکت اپل به دنبال معرفی آیمک جدیدی در رویداد پیش رو خواهد بود و به همین دلیل، موجودی آیمک‌ها رو به اتمام می‌رود. در حالی که انتظار می‌رود آیپد پرو جدید و محصول شگفت انگیز اپل با نام ایرتگ در این رویداد معرفی شود، اما ممکن است کوپرتینویی‌ها همه را سورپرایز کرده و از نسخه جدید آيمک نیز پرده برداری کنند.

بر اساس خبرها، ظاهرا باید انتظار تغییر در زبان طراحی آیمک‌ها را داشته باشیم و از طرف دیگر، احتمالا این محصول به پردازنده اختصاصی اپل سیلیکون نیز مجهز خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روز موعود، یعنی بیستم آوریل مصادف با سی و یکم فروردین ماه چه اتفاقاتی روی خواهد داد و چه محصولاتی،‌ در صف معرفی قرار گرفته‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)