خانهاخبار
تمام مدل‌های آیفون 13 اپل به پنل LTPO مجهز خواهند شد

تمام مدل‌های آیفون 13 اپل به پنل LTPO مجهز خواهند شد

قابلیت برخورداری از نرخ نوسازی متغیر تنها شامل نسخه‌های پرو آيفون 13 اپل نخواهد بود.
۱۴۰۰/۱/۲۸

در حالی که بسیاری از تحلیل گران و اصحاب رسانه انتظار اضافه شدن نرخ نوسازی (رفرش ریت) 120 هرتزی به نمایشگر آیفون‌های جدید را می‌کشند، اما این ویژگی برای برخی افراد نیز از اهمیت آنچنان زیادی برخوردار نیست. چرا که این دسته از اشخاص معمولا ماندگاری و دوام بیشتر باتری دستگاه را اولویت اول خود دانسته و اگر دقت کنید، گوشی هوشمند آن‌ها نیز اغلب روی حالت دارک مود است. چرا که نمایشگرهای OLED در هنگام ورود به حالت دارک مود، ال ای دی‌های خود را خاموش نگه داشته و به این ترتیب توان کمتری از باتری دستگاه مصرف می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل چند سال قبل تکنولوژی نرخ نوسازی 120 هرتزی را با نام ProMotion به آیپد پرو اضافه کرده بود. اضافه شدن این ویژگی به آیفون‌های 2021 باعث می شود تا مصرف باتری دستگاه تا حد محسوسی افزایش پیدا کند. اما مهندسان اپل نقشه‌ای را در سر دارند تا در ضمن اضافه کردن این قابلیت به آیفون‌های جدید، مصرف باتری آن‌ها را تا حد زیادی کنترل کنند. این فناوری LTPO نام دارد که به دستگاه اجازه می‌دهد تا در هنگام عدم نیاز به آپدیت شدن صفحه نمایش به مقدار 120 بار در هر ثانیه، این امکان غیر فعال شده و نرخ نوسازی تا حد نرمال پایین بیاید. به عنوان مثال زمانی که در حال بازی کردن هستید، مسلما آپدیت شدن مدام نمایشگر یکی از شرایط لازم الاجرا به حساب می‌آید. اما هنگام خواندن متن یک ایمیل یا گشت و گذار در اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام یا واتس اپ، نیازی به این خاصیت حس نمی‌شود و به این ترتیب، دستگاه می‌تواند نرخ نوسازی را تا حد امکان پایین آورده و به این ترتیب صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در باتری اعمال خواهد شد.

image

 

تا به این لحظه، شک و شبهات زیادی در مورد مدل‌های پشتیبانی کننده از پنل LTPO AMOLED در خانواده آیفون 13 اپل وجود داشت. چند روز گذشته، خبرهایی در مورد وجود این ویژگی در نسخه‌های پرو این سری شنیده می‌شد. اما امروز، راس یانگ، یکی از تحلیل گران حوزه نمایشگرها، با ارسال توییتی اعلام کرد که کلیه مدل‌های آیفون 13 به پنل LTPO AMOLED مجهز خواهند بود.

البته اپل پیش‌تر در اپل واچ، تکنولوژی LTPO را مورد استفاده قرار داده بود و به این ترتیب، نمایشگر این محصول در صورت نیاز، نرخ نوسازی را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. استفاده از پنل LPTO در اپل واچ سری 5 و سری 6 باعث شده تا اپل بتواند ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به این ساعت‌ها اضافه کند. در حالت نمایشگر همیشه روشن، نرخ تجدید صفحه نمایش اپل واچ به یک هرتز می‌رسد که مصرف انرژی بسیار کمتری دارد.

جدا از نمایشگر، گویا حافظه داخلی مدل‌های پرو از آیفون 13 هم شامل بروزرسانی خواهند شد. اگر به خاطر داشته باشید، مدل‌های مختلف آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس در سال گذشته با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایتی در اختیار خریداران قرار گرفته بودند. اما خبرهایی مبنی بر دو برابر شدن این ظرفیت در آيفون‌های جدید به گوش می‌رسد و ظاهرا نسخه‌های پرو سری جدید، به حافظه داخلی 1 ترابایتی مجهز خواهند بود. همچنین شایعاتی در مورد افزایش ظرفیت باتری و بهبود دوربین‌های پشت بدنه نیز به گوش می‌رسد که باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از حرف و حدیث‌هایی که تا به امروز نقل شده، شکل واقعیت به خود خواهند گرفت. بر اساس برنامه ریزی‌ها و مانند سنت دیرینه اپل، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (2021) شاهد رونمایی از خانواده آیفون 13 خواهیم بود.

طبق صحبت‌هایی که توسط تحلیل گران مختلف مطرح شده است، شیوه قیمت گذاری آیفون‌های جدید مانند نسل پیشین آن‌ها در نظر گرفته شده است. به این ترتیب قیمت اعضای خانواده آیفون 13 به شرح زیر خواهد بود:

  • آیفون 13 مینی: شروع قیمت از 699 دلار
  • آیفون 13: شروع قیمت از 799 دلار
  • آیفون 13 پرو: شروع قیمت از 999 دلار
  • آیفون 13 پرو مکس: شروع قیمت از 1099 دلار

image

 

در حالی که افراد زیادی برای نامگذاری آیفون‌های جدید از لفظ آيفون 13 استفاده می‌کنند، اما برخی اشخاص بر این باور هستند که اپل، نام آیفون 12S را برای آن‌ها انتخاب خواهد کرد. این موضوع تا حدی منطقی به نظر می‌رسد. چرا که عدد 13 در بسیاری از نقاط جهان، با عنوان معیاری برای بدشانسی شناخته می‌شود. آخرین باری که حرف اس در کنار نام آيفونی مورد استفاده قرار گرفت، به سال 2018 و مراسم رونمایی از آيفون 10S برمی‌گردد. اما پس از آن، اپل از آیفون 11 و به دنبال آن از آیفون 12 پرده برداری کرد و به این ترتیب اثری از حرف S در سال 2019 و 2020 نبود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)