خانهاخبار
مدیرعامل کلاب هاوس می‌گوید اطلاعات هیچ یک از کاربران لو نرفته!

مدیرعامل کلاب هاوس می‌گوید اطلاعات هیچ یک از کاربران لو نرفته!

آقای پاول دیویدسون، مدیر عامل شبکه اجتماعی کلاب هاوس در آخرین اظهارات خود، افشای اطلاعات کاربران را غیر واقعی دانست.
۱۴۰۰/۱/۲۴

کلاب هاوس همچنان سعی دارد تا نام خود را در صدر لیست رسانه‌های خبری نگه دارد، اما این بار اثری از اخبار خوب دیده نمی‌شود. اطلاعات شخصی حدود یک میلیون و 300 هزار کاربر کلاب هاوس به تازگی در یکی از انجمن‌های خدمات هک افشا شده است. اما مدیران کلاب هاوس معتقد هستند که این اقدام، افشای اطلاعات نام نمی‌گیرد.

به گزارش وب سایت Cyber News، شخصی در هفته گذشته دیتابیسی از یک میلیون و 300 هزار کاربر کلاب هاوس را منتشر کرد. در این لیست مواردی همچون آیدی کاربران، نام، تصویر، پروفایل شبکه اجتماعی و برخی اطلاعات دیگر در مورد پروفایل آن‌ها دیده می‌شد.

آقای Paul Davidson مدیر عامل کلاب هاوس به سرعت به این قضیه واکنش نشان داده و اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درز پیدا نکرده و تمامی موارد یاد شده، به صورت عمومی در اختیار تمامی کاربران قرار گرفته است. صفحه شخصی کلاب هاوس در توییتر نیز در این مورد توییتی را ارسال کرده و به این ترتیب، اعلام کرده است که دیتابیس منتشر شده از سوی این شخص، از طریق API اپلیکیشن کلاب هاوس قابل دسترس بوده و هیچ گونه اثری از هک شدن در این زمینه دیده نمی‌شود و اخبار مربوط به این موضوع، کاملا غیر واقعی و غلط است.

image

 

از آن جا که اطلاعات کاربران در حوزه حریم شخصی قرار گرفته و برای برخی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، این موضوع سبب شد تا نگرانی‌ها پیرامون امنیت کلاب هاوس لحظه به لحظه افزایش پیدا کند. این که هر شخصی بتواند دیتابیس یک اپلیکیشن فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی را دانلود و به لیست کاربران و مشخصات آن‌ها دسترسی پیدا کند، موضوعی حساس است و روی دادن چنین اتفاقی، سوال‌های زیادی را به وجود می‌آورد.

Mantas Sasnauskas، یکی از محققان وب سایت Cyber News، معتقد است که مسئولان کلاب هاوس باید در مورد این اتفاق و API اپلیکیشن خود بازنگری کرده و تصمیمات جدیدی را اتخاذ کنند. با وجود این که اطلاعات منتشر شده جنبه عمومی داشته، اما می‌تواند سبب حملات فیشینگ یا مهندسی شده در آینده قرار گیرد.  

هفته گذشته، خبرهایی در مورد پیشنهاد خرید کلاب هاوس توسط توییتر به مبلغ 4 میلیارد دلار در رسانه‌های خبری اعلام شد، اما مذاکرات در همان ابتدای کار لغو گردید. اما حالا در حالی که نرخ کاربران این شبکه اجتماعی در حال افزایش است، مدیران کلاب هاوس به دنبال سرمایه گذاران جدیدی هستند تا در بازار داغ این حوزه، از غافله عقب نمانند. همچنین بد نیست بدانید که توییتر و فیسبوک نیز در پی راه اندازی بخش جدیدی هستند تا امکانات اپلیکیشن کلاب هاوس را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)