خانهاخبار
مایکروسافت شرکت سازنده نرم‌ افزار تشخیص صدای سیری را خریداری کرد

مایکروسافت شرکت سازنده نرم‌ افزار تشخیص صدای سیری را خریداری کرد

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که کمپانی Nuance را که برای طراحی سیستم تشخیص صدای Dragon شناخته شده است را به مبلغ ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرده است.
۱۴۰۰/۱/۲۴

دستیار صوتی مایکروسافت به نام کورتانا که از یکی از شخصیت‌های سری بازی‌های Halo الهام گرفته شده بود، آنطور که انتظار می‌رفت به موفقیت دست نیافت. بیشتر کاربران ویندوز استفاده چندانی از او نمی‌کردند و هرگز مانند دستیار گوگل یا سیری یک بخش حیاتی از سیستم به حساب نمی‌آمد. حالا به نظر می‌آید شرکت مایکروسافت با خرید یکی از نام‌های مطرح در زمینه تشخیص صدا، قصد طراحی دستیار صوتی جدیدی را دارد.

مایکروسافت در صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت Nuance را خریده است. این شرکت سازنده نرم افزار تشخیص صدای Dragon بوده که در سیری به کار رفته است. مایکروسافت برای هر سهم این شرکت، مبلغ ۵۶ دلار را پرداخته است و این خرید برای آنها به مبلغ ۱۶ میلیارد دلار آمریکا تمام شده است.

image

 

نقش اصلی نرم افزار Dragon در سیری، یکی از دلایل افزایش ارزش شرکت سازنده‌ آن شده است. مایکروسافت و Nuance پیش از این نیز در پروژه‌هایی با یکدیگر همکاری داشته‌اند و این خرید حرکت چندان عجیبی به نظر نمی‌رسد.

به نظر می‌آید مایکروسافت دیگر قصد سرمایه گذاری بیشتر روی کورتانا را ندارد و مدتی قبل نیز خواندیم که نسخه موبایل این دستیار صوتی، غیر فعال شده است. محتمل است که مایکروسافت با خرید Nuance قصد آوردن ابزارهای تبدیل گفتار به متن با کیفیت‌تر در تمام سرویس‌های خود مانند ویندوز، آفیس و ایکس باکس را دارد.

مایکروسافت اعلام کرده که از هوش مصنوعی تولید شده توسط Nuance‌ برای تولید نسل جدیدی از تجربه کاربران و راهکارهای امنیتی استفاده خواهد کرد. برای مثال استفاده از سیستم  Dragon در نرم افزار مایکروسافت ورد، می‌تواند حرکت خوبی از سوی این شرکت باشد. مایکروسافت پس از این می‌تواند از اپل نیز برای استفاده از این سیستم در محصولات خود درصدی دریافت کند.

درباره خرید جدید مایکروسافت چه فکر می‌کنید؟ آیا این یک موفقیت برای آنهاست یا پس از مدتی به فراموشی سپرده خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)