خانهاخبار
گوگل پیکسل 6 احتمالا از سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده می‌کند

گوگل پیکسل 6 احتمالا از سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده می‌کند

به تازگی بخشی از کد اپلیکیشن دوربین پیکسل منتشر شده که نشانگر این است که احتمالا در گوشی بعدی پیکسل، شاهد یک سنسور ساخته شده توسط سامسونگ خواهیم بود.
۱۴۰۰/۱/۲۴

در توییتی که توسط Mishaal Rahman، سردبیر XDA Developers انتشار یافته است، گفته می‌شود که وی به کدی دسترسی پیدا کرده که بیانگر استفاده گوگل از سنسور ساخت سامسونگ در یکی از گوشی‌های بعدی پیکسل است. این غول اینترنتی معمولا در دوربین‌هایش، نرم افزار را به سخت افزار ترجیح داده و از زمان گوشی پیکسل 3 از همان سنسور سونی IMX363 استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد گوگل بالاخره قصد ارتقا این سنسور را در گوشی بعدیش دارد.

image

 

در بررسی کد یکی از Modder ها به نام UltraM8، او متوجه شده است که گوگل پشتیبانی از الگوی GBRG Bayer را به الگوریتم سوپر رزولوشن زوم خود افزوده است. به گفته Mishaal Rahman، بسیاری از سنسورهای سامسونگ از این الگو استفاده می‌کنند و احتمالا دوربین اصلی یا دوربین تله‌فوتو پیکسل بعدی نیز توسط این شرکت ساخته شده است.

با وجود استفاده گسترده سنسورهای سامسونگ از این الگو، احتمالا حق با Rahman است و پیکسل 6 از سنسور ساخته شده توسط سامسونگ بهره می‌برد. یکی از مهندسین سابق گوگل به نام Marc Levoy نیز در سپتامبر ۲۰۲۰ گفته بود که این شرکت احتمالا به زودی سنسور دوربین‌های خود را ارتقا داده و از ماژولی با ثبت نویز کمتر استفاده خواهند کرد.

سنسور تازه ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 که جدیدترین سنسور سامسونگ است، بزرگترین سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این سنسور اندازه ۱.۲/۱ اینچی دارد و اندازه هر یک از پیکسل‌های آن ۱.۴ میکرومتری است. به طور کل هرچه سنسور دوربین بزرگ‌تر باشد، توانایی در جذب نور بالاتر می‌رود و می‌توند عکس‌های بهتری در نور کم ثبت کند و حتی نویز هم کمتری هم داشته باشد.

گفته می‌شود سونی نیز در حال کار روی یک سنسور ۱ اینچی به نام IMX800 است ولی هنوز مشخص نیست که آیا تا پایان امسال شاهد رونمایی از آن خواهیم بود یا خیر.

بنا بر گزارشات، پیکسل 6 از پردازنده طراحی شده توسط گوگل به نام Whitechapel بهره می‌برد که با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسط سامسونگ ساخته شده است. پیش از این گوگل اعلام کرده بود که گوشی میان رده پیکسل 5a تنها در آمریکا و ژاپن عرضه خواهد شد.

شما درباره این شایعه چه فکری می‌کنید؟ آیا گوگل به استفاده از سنسورهای ساخت سونی ادامه می‌دهد یا قصد استفاده از سنسور تازه سامسونگ را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)