خانهاخبار
اپل در حال توسعه اپل تی‌وی متصل به هوم پاد و دوربین فیس تایم است

اپل در حال توسعه اپل تی‌وی متصل به هوم پاد و دوربین فیس تایم است

به گزارش بلومبرگ اپل در حال توسعه سیستم خانه هوشمند است که اپل تی‌وی و هوم پاد و دوربین FaceTime را بهم متصل می‌کند
۱۴۰۰/۱/۲۳

طبق اخبار، نسل جدید اپل تی‌وی امسال رونمایی می‌شود و اپل در نظر دارد تا تغییرات زیادی را در این نسل ایجاد کند. از تغییرات مربوط به کنترل گرفته تا متصل شدن به هوم پاد و دوربین فیس تایم که می‌توانند این نگاه ویژه را نشان دهند.

در این گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، گفته که اپل در حال کار روی یک محصول جدید خانه هوشمند است که اپل تی‌وی، اسپیکر هوم‌پاد و دوربین فیس تایم را باهم ادغام می‌کند. از نظر مفهومی بیشتر شبیه Roku Streambar است که با یک سیستم چند رسانه‌ای واحد، اتاق نشیمن کاربر را بهبود و ارتقا می‌دهد. این دستگاه انتظاراتی که کاربران از اپل تی‌وی دارند همچون برنامه‌های استریم محتوا، پخش ویدیو و کنسول بازی را برآورده می‌کند و در کنار آن ویژگی‌های بلندگوی هوشمند هوم‌پاد و یک دوربین فیس تایم برای امنیت اتاق و نشیمن را هم فراهم می‌کند.  

image

 

البته بلومبرگ اعلام کرده که این وسیله در مراحل اولیه توسعه است و ممکن است هرگز روی بازار را نبیند. این خبر به دنبال از رده خارج شدن اسپیکر هوم پاد اصلی به بیرون درز کرده و همین طور اپل تی‌وی نیز قرار است اواخر امسال به بازار عرضه شود. البته ترکیب اپل تی‌وی و هوم پاد یک تکامل طبیعی است و می‌توان انتظار آن را کشید. در حال حاضر، برای مکالمه با سیری از طریق اپل تی‌وی باید دکمه میکروفون از روی کنترل فشرده شود و اگر این اتفاق بیفتد که سیری دائما در حال گوش دادن به کاربر باشد،  بسیار جالب خواهد بود.

رقبای اپل قبلا محصولاتی از این دست را معرفی و روانه بازار کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به آمازون فایر تی‌وی و همچنین Roku Streambar اشاره کرد که علاوه بر اینکه اسپیکر هوشمند هستند در اطراف خود از میکروفون استفاده می‌کنند و کاربر می‌تواند با صدای خود وسایل هوشمند را کنترل کند.  

image

 

بلومبرگ در ماه مارس گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل روی یک بلندگو با نمایشگر کار می‌کند که این گزارش امروز که اپل در حال امکان سنجی یک اسپیکر با نمایشگر لمسی است را کامل می‌کند.

چنین دستگاهی می‌تواند ترکیب یک آیپد با اسپیکر هوم پاد باشد و همچنین یک دوربین که برای چت ویدیویی به کار می‌رود. اپل اتصال آیپد به اسپیکر را با بازوی رباتیک بررسی کرده است که می‌تواند کاربر را در یک اتاق دنبال کند مانند ابزاری شبیه آمازون اکو شو.

هوم پاد ۳۵۰ دلاری برای اکثر کاربران یک محصول گران قیمت محسوب می‌شد و به نظر می‌رسد استقبال از هوم پاد مینی ۹۹ دلاری بسیار بیشتر بوده است که عمده دلیل آن به قیمت باز می‌گردد که در مقایسه با محصولاتی همچون Amazon Echo Dot و Google Home، بیشتر مورد لطف کاربران قرار داشته است. با این حال هردو شرکت آمازون و گوگل اسپیکرهای بیشتری را عرضه کردند که نمایشگر‌هایی هم روی آن بوده است. حال بد نیست بدانید که اسپیکر Amazon Echo Show که نمایشگری هم روی آن وجود دارد، با قمیت ۲۵۰ دلار عرضه می‌شود.

image

 

این محصولات تا عرضه فاصله زیادی دارند و به نظر نمی‌رسد سال آینده به واقعیت بدل شوند و باید برای آن‌ها صبر کرد. در کوتاه مدت کاربران اپل تی‌وی می‌توانند این محصول را با پردازنده و ظاهری بروز شده در اختیار بگیرند. انتظار می‌رود اپل تا پایان سال ۲۰۲۱، از اپل تی‌وی جدید رونمایی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)