خانهاخبار
سنسورهای تشخیص کرونا توسط شرکت GE برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود

سنسورهای تشخیص کرونا توسط شرکت GE برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود

در آینده امکان تشخیص ویروس کرونا روی انگشتان دست به کمک سنسورهای تولید تولید شده توسط General Electric فراهم خواهد شد.
۱۴۰۰/۱/۲۳

شرکت جنرال اکتریک قصد دارد تا توانایی تشخیص ذرات کرونا روی انگشتان دست را به کمک طراحی و توسعه سنسورهای مخصوص گوشی‌های هوشمند فراهم کند. مهندسان این شرکت در حال توسعه سنسورهای تشخیص کووید 19 هستند. بد نیست بدانید که آن‌ها چندین سال است که مشغول کار روی این تکنولوژی هستند.

پاندمی کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و افراد کشته شده باعث شده است تا بسیاری از فعالان در این حوزه، به دنبال راه چاره‌ای باشند. به دلیل شیوع این ویروس، رویدادهای جهانی بزرگی مانند Google I/O لغو گردید. مهندسان جنرال الکتریک بر این باور هستند که سنسورهای جدید که برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده، راه بزرگی برای مقابله با کرونا به حساب می‌آيند. به این ترتیب یک لایه محافظ جدید به این گجت‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش انگجت، تیم طراحان GE با کمک موسسات فعال در حوزه سلامت قصد دارند تا سنسور یاد شده را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کنند. بد نیست بدانید که هنوز، رقمی که برای این سنسورها در نظر گرفته خواهد شد، مشخص نشده است.

آقای رادیسلاو پوتیرایلو یکی از افراد اصلی در این پروژه چنین اظهار کرده است:

سنسورهای ما به نوعی شبیه به سگ‌ها در عملیات مختلف عمل می‌کنند. ما به آن‌ها آموزش می‌دهیم تا چیز خاصی را تشخیص دهند و آن‌ها می‌توانند بدون این که توسط چیز دیگری حواس‌شان پرت شود، این کار را به خوبی انجام دهند.

image

 

گفته می‌شود که دانشمندان فعال در این حوزه، حدودا یک دهه است که روی چنین موضوعاتی مشغول به مطالعه و تحقیق هستند. در موضوع مربوط به کرونا، یک سال از تلاش‌های آن‌ها می‌گذرد و به نظر می‌رسد که با توجه به پشتوانه ده ساله، می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. دانشمندان در این زمان یاد شده، به هیچ عنوان مطمئن نبودند که قصد اضافه کردن این سنسورها به گوشی‌های هوشمند را داشته باشند.

اگرچه مطمئنا بسیاری از افراد آماده پیش خرید این سنسورها هستند، اما بد نیست بدانید که این قطعات احتمالا تا دو سال آینده برای عرضه به صورت تجاری آماده نخواهند شد. به این ترتیب از آن جا که دست کم تا سال 2023 این فناوری برای عرضه در اختیار مشتریان قرار نمی‌گیرد، لذا مشخص نیست تا آن زمان آیا اثری از ویروس کرونا باقی می‌ماند یا خیر. اگرچه واکسیناسیون این ویروس در کشورهای مختلف در حال انجام است و روزانه تست‌های زیادی برای تشخیص این بیماری در سراسر جهان انجام می‌شود اما با همه این‌ها، به نظر هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد این ویروس نمی‌دانیم!

در نهایت بد نیست بدانید که این سنسورها تنها برای کووید 19 کاربرد نداشته و یکی دیگر از قابلیت‌های آن، امکان تشخیص آنفولانزا است. البته هنوز اطلاعات دقیقی در مورد شناخت ویروس‌های دیگر در دسترس نیست؛ اما اگر چنین امکانی وجود داشته باشد، مطمئنا قطعه‌ای کاربردی و حیاتی به حساب خواهد آمد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)