خانهاخبار
مشخصات فنی و تاریخ عرضه وان پلاس 9T لو رفت

مشخصات فنی و تاریخ عرضه وان پلاس 9T لو رفت

مدت زیادی از عرضه پرچمدار وان پلاس 9 نگذشته که حالا اولین شایعات از وان پلاس 9 تی منتشر شده است.
۱۴۰۰/۱/۲۳

اوایل فروردین بود که وان پلاس از پرچمداران خود یعنی وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رونمایی کرد و بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط رسانه‌های مختلف، این گوشی همه را تحت تاثیر قرار داد. طبق رسم همیشه وان پلاس، گوشی بعدی این شرکت که برای نیمه دوم سال حاضر می‌شود، پسوند T خواهد داشت و با نام وان پلاس 9T به بازار عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود وان پلاس 9T دومین پرچمدار وان پلاس در سال ۲۰۲۱ باشد و به احتمال زیاد پاییز امسال وارد بازار شود. این امر طبق سیاست دو پرچمدار در سال این شرکت چینی است که در اواخر سال ۲۰۱۶ با معرفی وان پلاس ۶تی آن را شروع کرد. بعید هم به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها این شرایط تغییر کند. گوشی‌هایی به خوبی وان پلاس 9T و 9T پرو می‌توانند کاربران را شگفت زده کنند. گرچه گوشی‌های تازه معرفی شده وان پلاس از هر جهت خوب هستند اما با رفع ایرادات هرچند جزیی می‌توان شاهد گوشی‌های فوق العاده‌ای از سوی این شرکت چینی بود.  

image

 

وان پلاس با گوشی وان پلاس 9 پرو سعی در ابداع مجدد گوشی داشت، حال با بهبودهایی روی این گوشی شاهد وان پلاس 9تی خواهیم بود که مطمئنا دیدنی می‌شود. در حالی که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد نسل بعدی گوشی‌های وان پلاس وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان فهرستی از تغییرات وان پلاس 9T و 9T پرو مهیا کرد.

قیمت و زمان عرضه وان پلاس 9T

با توجه به اینکه وان پلاس 9 پرو با قیمت زیر هزار دلار به فروش می‌رسد، کاملا منطقی است که تصور کنیم وان پلاس 9تی نیز در همان محدوده قیمتی خواهد بود. به همین دلیل ۹۷۹ تا ۹۹۹ دلار، می‌تواند بازه مورد نظر باشد. معرفی در ماه اکتبر و عرضه آن اندکی پس از آن می‌تواند در کارت‌های وان پلاس باشد.

طراحی و صفحه نمایش وان پلاس 9تی

پس از بررسی‌های مختلف روی گوشی وان پلاس 9 پرو مشخص شد که این گوشی نقطه ضعف جدی‌ ندارد. وقتی صحبت از طراحی می‌شود، مشکلی در طرح کلی وان پلاس 9 پرو مشاهده نمی‌شود و بنابراین به سختی بتوان تصور کرد که نسخه 9T تغییر چندانی نسبت به مدل اصلی داشته باشد. آنچه که قطعا احتمال آن می‌رود، ارائه رنگ‌های بیشتر است زیرا رنگ‌های عرضه شده برای وان پلاس 9 پرو کاملا کسل کننده هستند. امید می‌رود که در وان پلاس 9تی شاهد رفع این مشکل باشیم.

سخت‌افزار وان پلاس 9تی

از آنجا که مدل‌های معمولی و پرو وان پلاس با آخرین تراشه موجود در بازار عرضه شدند، بعید به نظر می‌رسد که تغییری در تراشه را شاهد باشیم و از همان پردازنده اسنپدراگن ۸۸۸ استفاده خواهد شد. کوالکام معمولا بیش از یک تراشه پرچمدار برای هر سال معرفی نمی‌کند و وقتی هم که تراشه جدیدتری وجود نداشته باشد پس همان قبلی مود استفاده قرار خواهد گرفت. در زمان فعلی هم که همه دنیا با بحران کمبود تراشه مواجه است، پس نمی‌توان روی چیزی غیر از اسنپدراگن ۸۸۸ حساب باز کرد.

image

 

کوالکام معمولا رویدادهای سالانه خود را در ماه دسامبر برگزار می‌کند و در آن از تراشه جدید رونمایی می‌کند که زمان بندی آن اصلا به گونه‌ای نیست که وان پلاس بخواهد در مدل 9T از آن استفاده کند.

دوربین وان پلاس 9تی

تنها ویژگی آزار دهنده در دوربین فعلی وان پلاس 9 پرو نبود دوربین بزرگنمایی تله فوتو است که در بین رقبای اندرویدی‌ش مخصوصا گلکسی اس 21 الترا، یک ضعف بزرگ به حساب می‌اید. امید می‌رود در مدل 9T از دوربین تله‌فوتو بهتر استفاده شود تا این ضعف خانواده وان پلاس 9 هم برطرف شود.

این شرکت چینی در آخرین گوشی خود تغییرات زیادی را در زمینه دوربین انجام داده و باید دید باز هم دست به تغییر می‌زند یا خیر. وان پلاس به لطف همکاری با Hasselblad چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه سخت افزاری تغییرات قابل توجهی را ایجاد کرده و نتیجه نیز در خور توجه بوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)