خانهاخبار
با وجود مشکلات در حوزه تأمین قطعات، آیپد پرو جدید در ماه جاری معرفی خواهد شد

با وجود مشکلات در حوزه تأمین قطعات، آیپد پرو جدید در ماه جاری معرفی خواهد شد

کمبود نمایشگر مینی ال‌ای‌دی، روی تاریخ معرفی آیپد پرو جدید اپل تأثیرگذار نخواهد بود.
۱۴۰۰/۱/۲۳

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که نمایشگر مینی ال‌ای‌دی، یکی از مهم ترین قابلیت‌های نسل جدید آیپد پرو اپل خواهد بود. متأسفانه طبق گزارش‌های جدید، ظاهرا اپل با کمبود نمایشگر mini-LED مواجه شده اما خوشبختانه این موضوع روی تاریخ معرفی آیپد پرو جدید با این نمایشگر، تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

طبق اعلام افرادی که با اپل ارتباط نزدیک دارند و به گزارش بلومبرگ، مهندسان و طراحان اپل با کمبود نمایشگر مینی ال‌ای‌دی، یکی از مهم ترین قطعات آیپد پرو جدید روبرو شده‌اند. با وجود این که طبق شایعات، در نیمه دوم ماه جاری میلادی (آوریل) شاهد رویداد معرفی آیپد پرو 2021 خواهیم بود، اما تولید کنندگان قطعات در جای جای دنیا اعلام کرده‌اند که در خصوص تولید نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی با مشکلات بزرگی روبرو شده‌اند. همچنین یکی از تولید کنندگان به دلایل نامعلوم، خط تولید صفحه نمایش mini-LED خود را متوقف کرده است!

image

 

گزارش یاد شده همچنین مدعی شده است که اپل در ماه جاری میلادی، از دو آیپد جدید رونمایی خواهد کرد. طبق شایعات نقل شده تا به حال، تنها نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی بهره‌مند خواهد بود. حال به نظر می‌رسد که آیپد پرو 11 اینچی احتمالا با مشخصات سخت‌افزاری جدید و مدرن بروز خواهد شد. اما حالا که صحبت از بروزرسانی سخت‌افزاری به میان آمد، بد نیست بدانید که نسخه 2021 آیپد پرو اپل به پردازنده A14X Bionic مجهز خواهد شد و طبق اعلام منابع مختلف، عملکرد آن مشابه پردازنده M1 است.

همچنین بد نیست بدانید که این آیپد پرو، اولین تبلت اپل خواهد بود که از تکنولوژی 5G پشتیبانی خواهد کرد و مثل نسل قبلی، شش گیگابایت رم نیز خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد که در بخش طراحی، تغییر خاصی را نخواهیم دید و اپل همان زبان طراحی آیپد پرو در سال گذشته را روی محصول جدید نیز پیاده سازی می‌کند. برخی تحلیل گران همچنین بر این باور هستند که اپل برای آيپد پرو جدید، مجیک کیبورد تازه‌ای را نیز معرفی خواهد کرد که در کنار محصول اصلی، در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست آیپد پرو چه زمانی به صورت رسمی عرضه و روانه بازار خواهد شد، اما کمبود نمایشگر مینی ال‌ای‌دی به این معنی خواهد بود که عرضه اولیه این محصول احتمالا به صورت محدود خواهد بود و باید زمان بیشتری برای عرضه انبوه آن در بازار صبر کنیم. شما در مورد آیپد پرو جدید چه فکر می‌کنید؟ آیا نمایشگر مینی ال‌ای‌دی می‌تواند انقلابی در نمایشگرهای آیپد به وجود بیاورد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)