خانهاخبار
سونی قصد ارائه بازی‌های محبوب پلی استیشن روی گوشی‌های هوشمند را دارد

سونی قصد ارائه بازی‌های محبوب پلی استیشن روی گوشی‌های هوشمند را دارد

شرکت سونی به تازگی آگهی استخدامی برای یک مدیر بخش بازی‌های موبایل منتشر کرده و به نظر می‌رسد که قصد گسترش عملکرد خود در زمینه بازی‌های موبایل را دارد.
۱۴۰۰/۱/۲۳

سونی معمولا از سری بازی‌های محبوب پلی استیشن خود برای ساخت بازی‌های موبایل استفاده نکرده و تنها شاهد موارد کمی در این زمینه مانند Uncharted: Fortune Hunter‌ هستیم. اما به نظر می‌آید که حالا شرایط در حال تغییر هستند و به گزارش یوروگیمر، سونی در صدد استخدام یک مدیر بخش موبایل برای پلی استیشین استودیوز است که وظیفه آوردن محبوب‌ترین سری بازی‌های پلی استیشن به موبایل را خواهد داشت.

image

 

با اینکه مسلما در این آگهی چیزی از میزان زمان مورد نیاز برای انجام این پروژه گفته نشده است، اما احتمالا این پروسه بین سه تا پنج سال زمان خواهد برد. شرکت سونی مدت‌ها است قصد آوردن برند پلی استیشن به گوشی‌های هوشمند را دارد اما این تلاش با موفقیت چندانی همراه نبوده است.

شناخته شده ترین گوشی سونی در این زمینه، اکسپریا پلی بود که به گفته آنها یک گوشی پلی استیشنی بوده و بدون شک از زمان خود جلوتر بود؛ اما عملکرد موفقی در بازار نداشت. این روزها نام بخش موبایل پلی استیشن بیشتر با پروژه‌هایی مانند پورت کردن بازی Horizon Zero Dawn برای PC گره خورده است.

تشخیص اینکه چرا سونی به دنبال ورود به دنیای بازی‌های موبایل است چندان دشوار نیست. این بازار با وجود خرید‌های درون برنامه‌ای فراوان، پلتفرم بسیار سودآوری است و جمعیت بسیار گسترده‌تری نیز به این وسیله با برند پلی استیشن آشنا خواهد شد. بازی‌هایی مانند Fortnite، PUBG و Roblox بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون گیمرهای موبایل هستند.

البته سونی باید مواظب باشد تا بازی‌هایش کیفیت خود را حفظ کرده و آنچه موجب خاص بودن آنها در کنسول‌ها می‌کند را از دست ندهند. شما درباره این خبر چه فکری می‌کنید؟ آیا از ورود سونی به بازار بازی‌های موبایل استقبال کرده یا آن را یک اشتباه می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیرعباس

۱۴۰۰/۱/۲۳
خیلی خوبه اما نه مثه این کرش آخریه که دادن