خانهاخبار
وزارت ارتباطات به سه اپراتور مختل کننده ارتباطات کلاب‌هاوس اولتیماتوم ۲۴ ساعته داد

وزارت ارتباطات به سه اپراتور مختل کننده ارتباطات کلاب‌هاوس اولتیماتوم ۲۴ ساعته داد

سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آنها ۲۴ ساعت فرصت داد تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس را بر طرف کنند.
۱۴۰۰/۱/۲۳

همانطور که می‌دانید، اخیرا برنامه کلاب‌ هاوس به مرکز توجه‌ها تبدیل شده و مردم به طرز قابل توجهی از این شبکه اجتماعی جدید استقبال کرده‌اند. حتی در کنار مردم، برخی مسئولین هم به این شبکه اجتماعی آمده و در گفت‌وگو‌ها شرکت می‌کنند. متاسفانه این روزها در ایران و برای دسترسی به این برنامه شاهد اختلال‌ هستیم که از همان ابتدا فرضیه فیلترینگ کلاب هاوس را مطرح کرد. در همین حین، بلافاصله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئله فیلترینگ را تکذیب کرد و بار مسئولیت اتفاق اخیر را به گردن اپراتورها انداخت.

با ادامه‌دار بودن این اختلال دسترسی، وزارت ارتباطات به سه اپراتور اصلی کشور اولتیماتوم ۲۴ ساعته داده تا ضمن پیگیری اختلال مذکور، این مشکل را هرچه زودتر رفع کنند تا مانند گذشته، کاربران ایرانی بتوانند بدون مشکل از شبکه اجتماعی کلاب هاوس استفاده کنند.

سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آنها ۲۴ ساعت فرصت داد تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس را برطرف کنند. 

image

 

آنطور که مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات گزارش داده، این هشدار روز گذشته و با نامه حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات، خطاب به مدیرعامل سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران ابلاغ شده است.

در این گزارش آمده که هشدار مربوطه، ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی که ایجاد اختلال در ارتباطات را جرم‌انگاری کرده مورد استناد قرار داده است. دلیلی که وزارت ارتباطت و فناوری اطلاعات می‌تواند این موضوع را پیگیری کند، بند ف از ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات این سازمان است. طبق این بند از قانون، این وزارت خانه مامور حراست و حافظت از تبادل اطلاعات در شبکه‌های اطلاع‌رسانی است. 

در نهایت در این نامه خواسته شده تا نه تنها ظرف ۲۴ ساعت که مهلت آن همین حالا هم به پایان رسیده، این اختلال به پایان برسد، بلکه درخواست گزارش کتبی نیز شده است. حالا باید ببینیم با وجود هشدار و نامه ابلاغ شده که تصویرش در زیر قابل مشاهده است، آیا محدودیت‌های ایجاد شده برای کلاب هاوس بالاخره رفع می‌شوند یا خیر. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا از کاربران کلاب هاوس هستید یا هنوز وارد این شبکه اجتماعی نشده‌اید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

من

۱۴۰۰/۱/۲۳
به به، سلام بر شما
یه برنامه جاسوسی دیگه پا به عرسه وجود گذاشت
من مگه بمیرم که از این برنامه استفاده کنم